Vergissingen bij Telenet die mij als klant onrechtmatig veel geld kosten
Eerst een overzicht van de gebeurtenissen en daarna de aanrekeningen.
Firmin Hugaert
Beekstraat 72
9968 Bassevelde
Tel. 09 373 88 30
GSM 0468 12 61 85
Klantennummer Telenet 248265739
1e Mail van Telenet : 18 april 2024 om 14:12 : Nog een oude decoder in huis? Da’s te zot voor woorden.
Want bij Telenet willen we alleen het allerbeste voor jou. Maar dat kunnen we je met je oude decoder niet blijven garanderen. Daarom raden we aan om nu gratis je nieuwe TV-box in huis te halen. Daarmee blijft tv-kijken net zo goed als je gewend bent. Misschien zelfs nog een tikkeltje beter.
Ruil nu gratis om.
Reactie door mij op deze mail :
Ik heb via de link van de vorige mail een nieuwe recorder proberen aan te vragen. Dit lukte echter herhaaldelijk niet en ik belde daarna de hulplijn 015 66 66 66.
Na heel wat pogingen en lang wachten kreeg ik contact. De hulplijn erkende dat er regelmatig problemen waren en beloofden een oplossing. Deze mensen waren zeer behulpzaam en vriendelijk.
Telenet neemt terug contact op via telefoon en bied aan een technieker langs te sturen om de decoder gratis om te wisselen.
2e Mail van Telenet : 25 april 2024 om 11:27 : Bevestiging afspraak met technieker
Je Telenet-afspraak van vandaag, donderdag 25/04
Hallo Firmin,
Onze technicus is bij de vorige klant vertrokken en naar jou onderweg. Hij zal rond 09:29 bij jou zijn. We rekenen erop dat je thuis bent.
Tot zo!
Telenet-klantendienst
Opmerking : Bekijk hierbij het uur van de mail en het uur van de afspraak.
De technieker komt langs, vervangt de recorder door de TV-Box, geeft wat uitleg, neemt de oude recorder mee en vertrekt. Duurtijd van het hele gebeuren 10 minuten.
3e Mail van Telenet : 1 mei 2024 om 13:29 : Onnodige herinnering terugsturen recorder.
Hallo Firmin,
Vergat je misschien je toestel van Telenet terug te sturen? Kan de beste overkomen! Je regelt het best zo snel mogelijk. Anders betaal je de restwaarde op je volgende aanrekening.
Gegevens van je toestel
Toestel Serienummer Restwaarde
981167562647 € 50,00
Terugsturen in 1-2-3
1. Stop je toestel en eventuele accessoires (zoals stroomkabel of afstandsbediening) in een stevige doos.
2. Print je retourlabel af en kleef het op de doos. Je vindt je label via telenet.be/verzendlabel.
3. Zoek een retourpunt in je buurt op telenet.be/retourpunt en geef je pakketje daar af. De retour is gratis!
Stuur je niet op tijd terug?
Dan rekenen we op je eerstvolgende aanrekening een restwaarde aan voor je toestel. Die vergoeding bedraagt €50,00. Breng je je toestellen binnen na je eerstvolgende aanrekening? Dan krijg je het aangerekende bedrag terug na de verwerking van je retour, op je volgende aanrekening of als terugstorting. Maar je zal de restwaarde wel eerst moeten betalen om een herinneringskost te vermijden.
Heb je je toestellen al teruggebracht? Dan mag je deze mail uiteraard negeren.
Vriendelijke groeten,
Telenet-klantendienst
Ik neem geïrriteerd onmiddellijk contact op met telenet en meld dat de technieker de decoder heeft meegenomen.
4e Mail van Telenet : 1 mei 2024 om 17:36 : Bevestiging van het contact
Beste Firmin,
Bedankt voor je bericht. Hier vind je een overzicht van je aanvraag:
Firmin
Hugaert
klantnr 248265739
firmin.hugaert@telenet.be
GSM 0468126185
Het toestel met serienummer 981167562647 is meegenomen door uw technieker welke de TV-Box heeft geplaatst. Ik vraag me af of uw administratie traag is in het verwerken van gegevens. Omdat het niet volgens afspraak is zal ik dan ook geen enkele vergoeding betalen gezien het toestel reeds in uw bezit is. Hopelijk stuur je niet naar elke klant misplaatste mails zoals in dit geval. Groeten Firmin Hugaert
Momenteel loopt de wachttijd bij onze klantendienst op. Sorry daarvoor! We doen er alles aan om je zo snel mogelijk te helpen.
Vriendelijke groeten, Telenet-klantendienst
5e Mail van Telenet : 1 mei 2024 om 17:36 : Bevestiging van het contact
Hallo Firmin,
Beste mevrouw / mijnheer, U nam contact op met?ons?via een van onze webformulieren. We probeerden u te bellen over uw vraag, maar konden u helaas niet bereiken. Wilt u ons nog graag spreken over uw vraag? We luisteren graag persoonlijk naar u, zodat we u goed kunnen helpen. Mogen we u daarom vragen om ons telefonisch te contacteren? We zijn bereikbaar op het rechtstreekse nummer?+3215 666 666 Dan zoeken we samen met u naar de beste oplossing voor uw vraag. We hopen alvast snel meer van u te vernemen. ?Vriendelijke groeten, ?Telenet - klantendienst Gelieve niet rechtstreeks te antwoorden op deze e-mail. Wilt u ons contacteren? Doe het dan zeker telefonisch.
Vriendelijke groeten, Telenet
Deze mail is niet correct, op de feestdag 1 mei waren we de ganse dag thuis er is niet gebeld, we hebben zelfs oproepdoorschakeling van de huistelefoon naar GSM welke we altijd gebruiken, we zijn altijd bereikbaar. Er is geen contact opgenomen op geen enkele manier.
Ik heb daarna contact proberen opnemen met Telenet maar kon ze zelfs op geen enkele manier bereiken, niet telefonisch (bellen, wachten en ineens signaal weg) en een webformulier vond ik ook niet meer terug wat zeer eigenaardig was.
Hierbij op de eerste afrekening : Periode 22/05 tot 21/06
Afspraak met verplaatsing en 15 min. werk 85,00 €
Gratis omruiling naar nieuwe Telenet TV-box -50,00 €
Kost voor commerciële ruil 50,00 €
De afspraak was tengevolge het falen van het omwisselsysteem gratis de recorder om te wisselen, de 85 euro zijn dus te veel verrekend.
Hierbij de tweede afrekening : Periode 22/06 tot 21/07
Eenmalige kosten : Vergoeding decoder aan restwaarde 50,00 €
totaal 171,64 €
Daar de recorder is meegenomen door de technieker (een technieker uit Zelzate) is er 50 euro te veel verrekend.
Een bijkomende kost is TV Iconic, niet gekend, niet gevraagd en dus niet gewenst indien niet noodzakelijk.
Maandelijks extra abonnement Telenet TV Iconic 22,95 €
Opmerking :
Telenet kan ik met moeite nog bereiken, ze willen dat er WhatsApp of Facebook gebruikt wordt.
Ik wens gewoon gezien mijn leeftijd (77 jaar) via E-mail of Telefoon contact te hebben. Blijkbaar is dit niet meer mogelijk of wordt het zo moeilijk mogelijk gemaakt.
Verder wens ik de teveel betaalde bedragen terug te krijgen, maar blijkbaar blijven ze doof voor hun vergissingen.
Is het mogelijk op één of andere manier telenet attent te maken van deze gebeurtenissen, ik wil op deze manier klacht indienen.
Beste groeten
Firmin Hugaert