Terug

Geen correcte afrekening na wijziging contract

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. C.

Naar: Engie

23/06/2023

We ontvingen onze jaarafrekening van 9 mei 2023.Klantnummer: 2 209 000 272 Factuur 709 211 109 352Adres: Wim Claeys, Koudekerkestraat 6 te 9961 Boekhoute. Op 8 december 2022 werd ons contract met vast tarief omgezet in een contract met variabel tarief. Er werd ons echter nooit gevraagd om onze meterstanden door te geven. Bijgevolg werd de meterstand door Engie verdeeld over de 2 contracten en het zwaartepunt van het gasverbruik werd aangerekend op het contract met variabel tarief. Ik kan echter niet akkoord gaan met deze verdeling om volgende redenen:- tijdens de winter verwarmen wij onze benedenverdieping helemaal meteen houtcassette- we zijn 2 weken op reis geweest eind december - begin januari Ik heb klacht ingediend Bij Engie (referentienummer klacht: 9187511444) ook met de melding dat ik deze factuur niet zal betalen tot er een oplossing is.Aangezien ik geen antwoord ontving van Engie maar wel een aanmaning tot betalen belde ik naar de klantendienst van Engie.Daar werd me gezegd dat ik moest betalen aangezien de verantwoordelijkheid bij Fluvius ligt.Vervolgens heb ik de klantendienst van Fluvius gecontacteerd en zij zeggen dat dit de verantwoordelijkheid is van Engie.We worden dus van het kastje naar de muur gestuurd.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform