BasicFit moest wegens corona sluiten in maart vanaf 16/3/2020. Op 26/03/2020 ontving ik een mail met de mogelijkheden voor compensatie van het abonnement. Ik had gekozen voor bevriezing voor het bevriezen van mijn account wegens mogelijk definitief vertrek naar het buitenland. Vreemd genoeg werden er nog steeds automatische betalingen verrekend via domiciliering.Na herhaaldelijke vruchteloze pogingen hen te bereiken via hun live chat systeem of telefonisch, heb ik zelf het initiatief genomen om de domicilering te schrappen.Op 13/06/2020 kreeg ik opnieuw een mail met daarin de optie voor het opzeggen van het lidmaatschap indien het abonnement werd bevroren, wat ik dan ook gekozen heb. Vervolgens kreeg ik hiervan een bevestigings email.Op 13/08/2020 kreeg ik echter een mail voor niet voldaan lidgeld die mij het bedrag vraagt van €28,99 te betalen binnen 14 dagen! Verward probeer ik Basic-fit weer te bereiken, zowel telefonisch als via live chat.Ik belde het nummer dat vermeld staat op de email (02/588.77.10) en krijg hierop telkens een antwoordapparaat met 2 standaardvragen ivm gekozen taal en of u lid bent of niet. Bij gelijk welke keuze er wordt gemaakt, je komt steeds uit bij een verwijzigin naar hun website: Wij helpen je graag verder via onze live chat op onze website. Dank u. Terwijl eerder al gebleken is dat die live-chat dus nooit werkt tijdens de opgegeven openingsuren.Het enige dat je daar te horen krijgt is :Helaas is er nu geen livechat collega beschikbaar. Van maandag tot en met vrijdag zijn we van 8u 's ochtends tot 18u beschikbaar om je via livechat door te voeren. Probeer het svp op een later moment nog een keer.Beide methodes die worden voorgesteld om Basic-Fit te contacteren voor info werken NIET.Uiteindelijk besluit ik een mail te schrijven op 13/8/2020 naar debiteurenadministratie@basic-fit.be, waar ik de betalingsherinnering van gekregen heb.Ik krijg meteen een automatisch antwoord dat ze het hebben ontvangen en Ons streven is om met 5 werkdagen een antwoord te kunnen geven op je vraagLaat me even herhalen dat ik hun bedrag van €28,99 binnen 14 dagen moet betalen. Anders wordt het bedrag verhoogd met €17,50.Op 04/09/2020, 23 (!!) dagen later besluiten ze eindelijk een email terug te sturen, maar dan zonder alle nodige info waar mijn email initieel voor verstuurd werd. Ze geven me een rekening nummer en verder wat standaard tekst over hoe ik ongerelateerde zaken kan verwerken op hun mobile app en website.Op 07/09/2020 krijg ik opnieuw een email met een verhoogd te betalen bedrag van €46,49. Op geen enkel moment heb ik de kans gehad om meer informatie te krijgen, niet persoonlijk, niet via mail.Met corona en het constant veranderen van overheidsmaatregelen was fysiek naar basic-fit gaan, 3 gemeentes verder, niet meteen een optie.Op 08/09/2020 is de maat vol en begeef ik mij naar de basic-fit voor meer informatie. Blijkbaar kan zij wel meteen een medewerker op het hoofdkantoor spreken.Ik geef aan dat ik wel zal betalen want ik wil van het hele gedoe vanaf. Ik geef aan dat ik thuis dan wel online zal betalen via de rechtstreekse link van de debiteurenadminstratie omdat ik vrees dat het anders toch weer mis zal lopen.Ik kies voor de methode Paypall en de wederom geeft de website geeft een error met bericht dat de betaling niet gelukt is. Ik probeer dan alle andere methode, waaronder ook mastercard, maar deze geven telkens dezelfde foutmelding.Met geen enkele manier om dit nieuwe probleem online aan te kaarten (live chat of telefonisch) ben ik alweer verplicht om terug fysiek naar Basic-Fit te gaan.Daar zijn de opties voor betaling blijkbaar ook zeer gelimiteerd.De betaling moet via hun kiosk gebeuren met een QR code. Ook dit blijkt niet te werken en we krijgen weer een foutmelding.Er is ook een NFC aan de kiosk om contactloos te kunnen betalen. Ook deze is defect.Uiteindelijk heb ik gewoon via de bancontact kunnen betalen.We kunnen ons niet van de indruk ontdoen dat BasicFit het haar leden zo moeilijk mogelijk maakt wanneer ze hun abonnement wensen stop te zetten. Op deze manier drijven ze ook de prijzen behoorlijk op. Ik heb uiteindelijk het gevraagde bedrag (maandabonnement + verhoging) betaald om ervan af te zijn, terwijl ik eigenlijk volledig in mijn gelijk was en helemaal geen geld meer verschuldigd was.Dit is pure oplichterij !! Uiteraard zou ik graag mijn geld terugkrijgen, je krijgt alleen niemand aan de lijn bij basic fit waartegen je je verhaal kan doen en mails worden niet beantwoord of enkel met standaard zin dat ze het gaan bekijken.