Terug

Geen compensatie voor mislukte overstap via easyswitch ID.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. S.

Naar: Mobile Vikings

22/12/2023

Beste,Er werd in Mei 2023 een aanvraag bij Mobile Vikings ingediend voor de dienstverlening thuisinternet.Aangezien ik er al meer dan 11 jaar klant ben met mijn GSM abonnement, leek het me dan ook interessant om het te combineren. Zo heb ik via hun online platform de aanvraag opgestart. Ik moest de easyswitch ID nummer van de vorige provider (Telenet) ingeven zodat hun de overstap en annulatie bij Telenet gingen regelen. Dit werd gedaan, en een aantal dagen later kwam Mobile Vikings al langs om hun internet bij mij thuis te installeren. Alles werkte (nog altijd) perfect, dus we veronderstelden dat alles in orde was.Wat we niet wisten, is dat de rekeningen van telenet zich ondertussen opstapelden en vond ik opeens een laatste herinnering van Telenet in mijn brievenbus. Compleet verbaasd nam ik contact op met Telenet, en wisten ze me te vertellen dat er nooit een opzeg was ingediend door Mobile Vikings.Direct erna heb ik contact opgenomen met de klantendienst van Mobile Vikings om uit te zoeken wat er fout was gelopen.Na enige mailverkeerd zou Mobile Vikings, volgens hunzelf, mij een mail hebben verstuurd dat de overschakeling met de in Mei ingegeven easyswitch ID niet was geaccepteerd. Echter, heb ik hier niets van ontvangen.Nadat ik hun de vraag stel (10 December) om mij die mail als bewijs te tonen, blijft het stil.. Zelfs na een friendly reminder op 17 December.Vandaag, 22/12/23 neem ik terug contact op (deze keer telefonisch) met de klantendienst om te vragen achter een update.Hun conclusie: We kunnen de mail waarachter u vraagt, helaas niet vinden. Hierdoor besluiten we dat we u niet kunnen vergoeden voor de openstaande facturen bij Telenet, dus kan u het best compensatie aanvragen bij hun.Zelfs na mijn uitleg dat dit niet kon en niet acceptabel was, bleven ze voet bij stuk houden.Uiteraard ben ik hier dus niets mee geholpen omdat Telenet al eerder door mij werd gecontacteerd, en ze effectief met de vinger naar Mobile Vikings wijzen.Als gevolg van de nalatigheid van Mobile Vikings, zijn we nu genoodzaakt om een factuur van €344.36 euro te betalen aan Telenet om verdere boetes en/of juridische stappen te vermijden.Alsook werd de periode van Mei-September nog automatisch betaald via domiciliëring voor een totaalbedrag van €367.41 (aangezien de domiciliëring toen werd stopgezet.)In totaal zou het dus hier gaan om €344.36 + €367.41 = €711.77 voor de periode Mei-December.In de hoop dat jullie me kunnen helpen, had ik graag het totaalbedrag voor de periode Mei-December terugbetaald door Mobile Vikings.Alvast dank.Mvg,

Berichten (5)

Mobile Vikings

Naar: G. S.

22/12/2023

Hi Klachtenbox,Bedankt voor je bericht. We hebben je vraag goed ontvangen en gaan ermee aan de slag. Omdat het een stuk drukker is dan normaal, kan het wel wat langer duren. Sorry daarvoor! Een tip: kijk eens in de Help and Support van onze website, daar staat mogelijk ook een antwoord op je vraag. Bedankt voor je begrip!Viking-groeten,De Mobile Vikings crew--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mobile Vikings.[GDK2KK-NY5KW]

G. S.

Naar: Mobile Vikings

05/01/2024

Beste,Ik ben nog steeds in afwachting van een antwoord.Bedankt.Met vriendelijke groeten,Giancarlo

Mobile Vikings

Naar: G. S.

05/01/2024

Hi Klachtenbox,Bedankt voor je bericht. We hebben je vraag goed ontvangen en gaan ermee aan de slag. Omdat het een stuk drukker is dan normaal, kan het wel wat langer duren. Sorry daarvoor! Een tip: kijk eens in de Help and Support van onze website, daar staat mogelijk ook een antwoord op je vraag. Bedankt voor je begrip!Viking-groeten,De Mobile Vikings crew--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mobile Vikings.[41RP6R-V3JPW]

Mobile Vikings

Naar: G. S.

17/01/2024

Hi Klachtenbox,Bedankt voor je bericht. We hebben je vraag goed ontvangen en gaan ermee aan de slag. Omdat het een stuk drukker is dan normaal, kan het wel wat langer duren. Sorry daarvoor! Een tip: kijk eens in de Help and Support van onze website, daar staat mogelijk ook een antwoord op je vraag. Bedankt voor je begrip!Viking-groeten,De Mobile Vikings crew--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mobile Vikings.[9X072J-R5KW3]

Mobile Vikings

Naar: G. S.

27/01/2024

Hallo Klachtenbox,Je aanvraag werd gea¼pdatet. Bekijk de volledige geschiedenis hieronder voor het volledige gesprek.Viking groet,De Mobile Vikings crew----------------------------------------------Milena, 27 jan 2024 11:38 CETBeste Viking,Je had het al gemerkt, je mailtje glipte door de mazen van onze netten. Daardoor kreeg je nog geen antwoord van ons.**Onze oprechte excuses hiervoor**, want dit is absoluut niet wat jij als Viking verdient.We willen dit heel graag rechtzetten. Heb je nog steeds onze hulp nodig? Laat dit dan zeker weten door te antwoorden op deze e-mail. Wij engageren ons om je nu binnen de 24u te antwoorden. Want zo hoort het dus.We willen je nogmaals oprecht bedanken voor je geduld, much appreciated!Kind regardsMilenaMobile Vikings crew memberQuestions? Check out our FAQ pages!Want to call and surf for free? Use our Viking Deals!Want to start your own Viking Clan? Here's where it's at! -)----------------------------------------------Klachtenbox, 17 jan 2024 17:56 CET --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mobile Vikings.[9X072J-R5KW3] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mobile Vikings.[9X072J-R5KW3]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform