Terug

Geen compensatie voor defecte warmtepompboiler

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: VAILLANT

11/10/2023

Beste,Wij lieten door een erkende loodgieter een warmtepompboiler plaatsen van Vaillant (aruoSTOR VWL B270/5). Bij het vullen bleek er een lek te zitten in het vat.Aangezien er niet onmiddellijk een andere boiler voorradig was hadden we 7 dagen lang een lekkende boiler. Dit met al het bijhorende werk: alle elektrische apparaten in de omgeving verplaatsen (ijskast, diepvries,...), elke dag minstens 3 keer al het gelekte water uit de boiler opdweilen, vele telefoons om nieuwe boiler te verkrijgen. Gelukkig werd er na 7 dagen een nieuwe boiler geplaatst door de loodgieter. Er werd echter geen compensatie voorzien voor onze gemaakte kosten: meer dan 270l water die uit de lekkende boiler moest worden gelaten, gsmkosten ,... Daarnaast is er ook een grote tijdsinvestering geweest om al het lekkende water op te ruimen. Volgens de installateur was er een lasfout in de 1ste boiler. Aangezien de fout bij Vaillant ligt wensen wij van hen de nodige compensatie te verkrijgen. Door de slechte kwaliteit van de boiler hebben wij kosten moeten maken die we vergoed willen zien.Daarenboven blijkt er ook voor de nieuwe boiler nog een interventie nodig te zijn die de loodgieter niet zelf kan oplossen. De kwaliteit van de warmtepompboilers van Vaillant blijkt dus ondermaats.Ik heb reeds 2 maal een klacht ingediend bij Vaillant, maar ik krijg enkel de melding dat ze niet kunnen ingaan op onze vraag.

Berichten (1)

VAILLANT

Naar: J. V.

12/10/2023

O.Ref/CM-V07907717Beste mevrouw Van Vlaender,Wij wensen U te herinneren aan onze voorgaande mails en blijven bij ons standpunt.Wij wensen U te herinneren aan onze voorgaande mails van 18 + 25/03/2022 en blijven bij ons standpunt, zie de bijlage.Ook stellen wij vast dat er een nieuwe afspraak staat ingepland op 16/10/2023 met een technieker van onze dienst naverkoop.De technieker zal het nodige ter plaatse analyseren wat het probleem inhoud. Wij bieden een garantie onder voorwaarden van 2 jaar op onze producten.Wij beschouwen dit dossier dan ook als afgesloten.Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mevrouw, met de meeste hoogachting.LieveKlachtendienst medewerker Collaborateur service plainteVaillant Group Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos BelgiumThink green before printing!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform