Beste, ik deed in Tijdens de feestdagen een pakje op de post, dit ging verloren. De koper kreeg meteen het geld terugbetaald zoals het ook hoort. Ik kreeg echter een negatieve feedback en geen terugbetaling (nochtans staat er duidelijk in de voorwaarden dat dit wel terugbetaald zou worden), ik krijg wel steeds mailtjes dat het nog onderzocht wordt, ondertussen al een maand blijkbaar. De negatieve feedback kan ook niet verwijderd worden zolang het nog onderzocht wordt blijkbaar. Daarbovenop kreeg ik onlangs een klacht van een koper dat het artikel niet was zoals beschreven. Deze persoon werd erg agressief in zijn bewoordingen en beschuldigde me van opzettelijke vervalsing, bedrog,… Het artikel was nochtans precies zoals beschreven en er waren ook zeer duidelijke foto’s voorzien van alle kanten van het artikel. Maar prima, als hij niet tevreden was mocht hij het terugsturen van mij. Dit wilde hij wel doen als ik zijn geld teruggaf en extra geld erbij om het item terug te sturen. Aangezien zijn geld bij Vinted zat en niet bij mij kon ik het helemaal niet teruggeven en ik wilde trouwens zelf niet betalen voor het terugsturen omdat hij zich bedacht had. Ik heb hem aangespoord om het probleem te melden bij Vinted zodat zij het konden uitzoeken, dat wilde hij eerst niet maar na wat over en weer gemail heeft hij dit toch gedaan. Ik kreeg dan een mail van Vinted dat hij een probleem had en als we overeen kwamen dat hij het artikel zou terugsturen ik dan de gegevens moest doorsturen zodat hij het kon terugsturen. Ik heb dan meteen geantwoord aan Vinted dat hij het van mij gerust mocht terugsturen op zijn eigen kosten maar dat hij dit zeer zeker niet wilden en of zij dit verder konden bekijken. Ik heb dan geduldig gewacht op het ‘onderzoek’ van de klacht door Vinted tot ik twee dagen later ineens een bericht kreeg dat het geld was teruggestort. Ik natuurlijk meteen gevraagd of het artikel dan was teruggestuurd waarop Vinted antwoordde dat ik niet binnen de twee dagen mijn adresgegevens had bezorgd aan de koper zodat hij het niet kon terugsturen en dan hoeft hij dat ook niet meer te doen. Maar hij had duidelijk aangegeven dat hij erg boos was en het zeker niet wilde terugsturen op zijn kosten, dit had ik ook meteen gemeld aan Vinted zonder dat ze hier op gereageerd hebben. Hadden ze toen gezegd, ja maar, u moet toch nog uw gegevens doorgeven ook al zegt hij dat hij het niet wil opsturen had ik dat natuurlijk gedaan. Maar er was geen enkele reactie op mijn eerste mail. Nu krijg ik plots bijna onmiddellijk antwoord, ja maar mevrouw, u hebt uw adresgegevens niet gegeven, ik stuur een hele uitleg terug, opnieuw bijna onmiddellijk, ja maar wij zien in ons systeem dat u uw adresgegevens niet hebt bezorgd. Ja dat weet ik nu wel, maar niemand heeft mij gezegd dat ik dit moest doen ook als de koper weigerde. Ik heb het gevoel dat kopers alle bescherming genieten op Vinted maar de verkopers hun plan maar moeten trekken. Gelukkig zijn de meeste mensen op Vinted wel eerlijk en gaat dit niet over grote bedragen maar ik kan in doe toekomst niet meer met een gerust hart iets verkopen op Vinted, enkel kopen en dan zeggen dat het artikel niet voldoet en hopen dat de verkoper braaf genoeg is om te wachten tot Vinted laat weten hoe het probleem opgelost moet worden en we zo 48 uur verder zijn zodat ik mijn geld terugkrijg en het object ook mag houden! Bovendien kan ik nu zelfs geen feedback meer geven aan de koper om andere verkopers te waarschuwen omdat de transactie ‘geannuleerd’ is.