Terug

Geen antwoord op mails/berichten// betrouwbaarheid firma?

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: Cornax

01/11/2022

Beste, Ik bestelde vorig jaar via groepsaankoop zonnepanelen. Ik wil ze dit jaar laten plaatsen. Ik belde op het nummer van de offerte. Het was geen probleem om dit nog te doen. Ik hoorde er niets meer van en heb dan berichten en een mail verstuurd. Allemaal zonder reactie bij Cornax. Ik was dan op internet gaan zoeken naar het kempisch Techniekhuis en stuurde naar de info een mail. Daar kreeg ik wel direct reactie. Ik kwam te weten dat het kempisch techniekhuis de plaatsing deed en cornax de zonnepanelen verkopen. Ik ben vorig jaar door cornax overtuigd geweest om zonnepanelen te kopen omdat ze zeiden dat ze voor de groepsaankoop met jullie samenwerken. Ik ben intussen al op internet gaan snuisteren en heb er geen goed gevoel bij. Omdat ik ook geen antwoord krijg op mijn berichten/mail van de zogenaamde zaakvoerder die op facebook een post publiceert dat hij heel veel moet werken (zogezegd). Ik heb gevraagd naar de algemene voorwaarden van mijn offerte omdat ik nu zie dat die er niet bij zat vorig jaar. Ik heb het voorschot toen ook betaald. Is het wel zo dat jullie voor de groepsaankoop voor dit bedrijf samenwerken en dus ook garanties bieden? Zo ja wat houdt dat in? En kunnen jullie misschien enig reactie uitlokken want ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik zou kunnen reageren op zijn post op fb en zijn vrienden taggen dat hij toch niet zo hard werkt als hij laat uitschijnen. Is dit een nep bedrijf? Ik kan namelijk ook nergens een telefoonnummer van terugvinden om te contacteren. Alvast bedankt om dit te bekijken en hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen.MvgDaphné Van Proeyen

Berichten (5)

Cornax

Naar: D. V.

07/11/2022

Beste,Ik neem kennis van onderstaande mail.Er werd destijds in opdracht van Kempisch Techniekhuis een offerte afgesloten en aan Kempisch Techniekhuis werd een voorschot betaald.De plaatsing dient te gebeuren door Kempisch Techniekhuis.Ik ontvang meerdere klachten hieromtrent maar ik kan de klager in kwestie enkel doorverwijzen naar Kempisch Techniekhuis.Indien er geen regeling kan getroffen worden met Kempisch Techniekhuis ben ik uiteraard bereid om hen ook zelf te contacteren.Met vriendelijke groeten,Best regards,Nicholas BroeckxM +32 491 29 49 19Op 1 nov. 2022 om 06:08 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:

D. V.

Naar: Cornax

08/11/2022

Beste Nicholas,Bedankt voor uw bericht.Ik heb hen de laatste dagen inderdaad al meerdere keren proberen te contacteren voor een afspraak, echter zonder resultaat. Als alleenstaande is het al niet gemakkelijk, maar dit maakt het nog extra moeilijk en stressvol.Bij de afsluit van het contract was er gezegd geweest dat dit onder toezicht was van Testaankoop. Is dit wel werkelijk zo? en wat met de algemene voorwaarden. ik heb vorige maand nog een mailtje gekregen van Zoë van Techniekhuis, dat ik de algemene voorwaarden aan jou moest vragen.Is dit correct?mvgDaphné

Cornax

Naar: D. V.

08/11/2022

Dag Daphne,Onder toezicht van test aankoop is dat niet.Begrijp zeker dat het lastig is en al zeker als alleenstaande.Wel kan ik u meedelen dat ik de gegevens kan doorgeven van het advocatenkantoor waar ik al meerdere klanten naar heb doorverwezen.Deze kunnen u helpen Kempisch techniekhuis bijvoorbeeld in gebreke te stellen en een oplossing te zoeken. Contactgegevens van Faber Inter: 03 887 34 05U mag vragen naar Sven deze behandeld deze zaak.Als het gaat over algemene voorwaarden is dit uiteraard van het bedrijf zelf uit waar de voorschotten naartoe gestort worden alsook het bedrijf dat de materialen aankoopt en komt plaatsen, zoals eerder vermeld brengen wij enkel klanten aan.Hopend u hiermee geholpen te helpen anders hoor ik het graag wat ik nog voor u kan betekenen.Met vriendelijke groeten,Best regards,Nicholas BroeckxM +32 491 29 49 19Op 8 nov. 2022 om 12:31 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:

D. V.

Naar: Cornax

16/11/2022

Beste Nicholas,dan kan ik niet meer goed volgen. Ik heb dat gedaan via een groepsaankoop toen. En er was toen gezegd geweest dat als het bedrijf failliet ging, ik er altijd van uit mocht gaan dat de zonnepanelen geleverd zouden worden, want dat een andere firma dit verplicht zou moeten overnemen... dat is dus allemaal niet waar als ik het goed begrijp. de naam test aankoop is ook zeker gevallen. is het dan een groepsaankoop geweest of ook niet? en ben ik hier gewoon radicaal misleid geweest? terwijl jij toch bij mij geweest en op de hoogte was van mijn toestand. ik heb 2 jobs om alles te kunnen financieren om er dan nu achter te komen dat al wat er verteld is geweest dus een grote leugen blijkt te zijn?Kan je me hierover verduidelijking geven aub?alvast bedankt.

Cornax

Naar: D. V.

21/11/2022

Dag Daphne,Ik vind het persoonlijk ook enorm vervelend voor u dat KTH niet reageert op uw contact. Ik ben zo vrij geweest om even in de Kruispuntbank voor Ondernemingen de status van KTH na te kijken (zie hieronder). Ondernemingsnummer 0746.823.388 is éénmanzaak op naam van de dochter (Zoe Van Laer) en ondernemingsnummer 0777.636.924 is de onderneming die Geert Van Laer samen met zijn dochter Zoe Van Laer heeft opgericht op 23/11/2021. Beide ondernemingsnummer blijken actief en dus niet in staat van faling. Mocht dit alvast een kleine geruststelling voor u zijn.Ik tracht hier even te kaderen wat wij voor KTH deden. KTH heeft in de loop van 2020 beroep gedaan op de diensten van onze onderneming Cornax BV. Onze onderneming ontzorgt voornamelijk bedrijven in de bouwsector door o.a. assistentie te bieden op vlak van sales/verkoop. Zo ook heeft KTH gevraagd om hun assistentie te verlenen op het vlak van de verkoop van zonnepanelen.Bijgevolg verkochten wij in naam en voor rekening van KTH. Aangezien wij alleen betrokken werden in het verkoopproces, hadden wij ook geen zicht /inspraak opwat daarna komt zoals: technisch bezoek, planning, plaatsing, facturatie, betaling, service, ..Echter na een aantal maanden KTH te assisteren in haar verkoopproces, begonnen wij telefoons te krijgen van een aantal klanten van KTH dat er nog steeds geen contact met hen was opgenomen voor technisch bezoek, plaatsing of dat de plaatsing zelf uitbleef. Aangezien ondertussen KTH haar financiele verplichting naar Cornax BV niet nakwam voor de geleverde prestaties, hebben wij onze assistentie aan KTH stopgezet. Vervolgens KTH contacteren naar aanleiding van de klanten van KTH die geen gehoor meer bij hen kregen, was niet simpel omdat er nooit enige respons op onze oproepen/schrijvens kwam. Ook de reacties van KTH op de schrijvens van onze advocaat lieten lang op zich wachten.Ik heb begrepen dat ondertussen een aantal klanten zich ook tot de advocaat hebben gewend om zo hun recht maximaal te vrijwaren en hun dossier te deblokkeren. Omdat hier mogelijks ook voor u een oplossing/uitweg zou kunnen liggen, had ik dit graag met u telefonisch overlegd.Wat betreft het geval van faling van een zonnepanelenbedrijf, dan treedt het Tier 1 label van de zonnepanelen en de Chubb garantie op de omvormer in werking. Dit houdt in dat in geval van schade aan de panelen of omvormer onder de lopende garantie termijn een ander zonnepanelenbedrijf deze herstellingen kan/mag/wil uitvoeren en dat de verzekeraar tussenkomt. In uw geval stel ik vast dat u ondanks een voorschot te betalen aan KTH er geen verdere communicatie is geweest en bijgevolg ook nog geen plaatsing. Mogelijks kan ook hier vb. de tussenkomst van een advocaat de zaak deblokkeren door actie vanuit KTH of evt. een kosteloze annulering met terugvordering voorschot zodanig dat u zich bv. tot een andere partij zou kunnen wenden.Ik heb getracht u van een summier antwoord te voorzien, maar had dit graag verder met u telefonisch afgestemd.In afwachting van uw antwoordMet vriendelijke groetenNamens Cornax BVNicholas BroeckxGSM: +32 491 29 49 19Bestuurder


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform