Terug

Geen antwoord bij probleemmelding TelenetTV-Box

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. V.

Naar: Telenet

21/09/2023

Beste,ik ben ten einde raad, dus maak ik gebruik van dit platform van Testaankoop. De Telenet probleemoplossing en contactname sleept maar aan.Kortom verwijs ik graag naar mijn klantengeschiedenis, zichtbaar in het interne Telenet-systeem. Hier staat al een geschiedenis van bijna 2 weken rond problemen met onze TV-box aan huis.Ondanks dat ik een businessklant ben (en dus ook betaal voor een service) word ik echter niet geholpen met een oplossing.We hadden plots geen signaal meer op onze TV-box (ondertussen 2 stuks) in huis, dus konden op 1 van de 2 geen TV meer kijken. De werking van de beide TV-boxen is nog steeds niet zoals het hoort en Telenet-technieker en de shop in Genk gaven al toe dat het intern een probleem zou zijn.Echter komt er geen antwoord op mijn vriendelijke mails en is deze basisvoorziening qua TV kijken dus een aanslepend probleem.VRAAG:1) kan er met spoed contact en hulp geboden worden ter verhelping van het probleem?2) Kan ik de kosten van het TV-kijken van deze lopende maand terugvorderen van Telenet?MAIL: mijn laatste mail was:Beste Telenet,de technieker heeft het probleem met de 2de (extra) TV-box en de interactieve functies op de eerste TV-box niet verholpen gekregen en zou de interne backoffice een bericht gestuurd hebben om het achterliggende probleem op te lossen. Het zou intern bij Telenet moeten hersteld worden.Ik wacht dus graag op jullie feedback tot wanneer deze (dus ook) onderstaande problemen verholpen zijn.Dank alvast om me hiervoor spoedig te informeren.GrtnDank voor de spoedige reactie.Mvg,Rik VaesenR.VAESEN BV

Berichten (3)

Telenet

Naar: R. V.

22/09/2023

Beste mijnheer Rik,Wij bevestigen graag de ontvangst van uw klacht.Wij hopen snel bij u terug te komen met meer informatie.Vriendelijke groeten.Confidential Internal ***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************

R. V.

Naar: Telenet

27/09/2023

Beste Telenet,Het vervolg en de problemen worden groter.Na de swap van de TV-Box kwam weeral een technieker aan huis. Hij stelde vast dat het probleem van de 2de TV-Box (geen zenders) in de Telenet-backoffice moest gebeuren, zou een verslag maken hierover en vertrok nadien.Omdat ik ook al Testaankoop informeerde kreeg ik gisteren een bereidwillige medewerker aan de lijn. Met hem deden we een wisseling van de TV-Boxen tussen de woning (waar een werkende TV-Box staat) en de buitenkamer (waar nog steeds een TV-Box niet werkt maar alles vanop afstand OK lijkt). Besluit was dat deze laatste TV-Box terug geswapt moest worden, dus reed ik voor een derde keer naar de Telenetshop in Genk. Daar kreeg ik een volledige nieuwe TV-Box mee, doch kon de medewerker administratief de swap niet uitvoeren en hij geraakte om ca. 17u45 niet bij de achterliggende diensten om hem te helpen. Na een 30‘ wachten ben ik naar huis vertrokken en zou ik deze ochtend een bericht moeten krijgen zodra de TV-Box actief zou moeten zijn. De test moet ik straks dus nog doen, doch de swap verloopt dus moeizaam.Toen ik thuis kwam was het gezin aan het zoeken naar hun internet. Dit was dus weggevallen voor de woning en het kantoor. Ik kan deze ochtend ook niet verder werken dus. Wat de laatste telefonische bijstandscollega gedaan heeft is me niet duidelijk, doch de hoofdmodem doet het thuis dus niet meer na zijn interventies vanop afstand.Ik belde gisteren rond 18u30 naar een dame (Anaïs?) en zij zag vreemde instellingen in de modem en dat deze ook erg vaak vanzelf herstartte.Ze kreeg het probleem niet opgelost en plande een nieuwe technieker in voor deze ochtend.Ik ben benieuwd en hoop dat ik mijn beroepsactiviteiten snel terug kan opnemen. Zelfs via de hotspot van mijn telefoon krijg ik geen internet op de PC. De hoofdmodem werd ook al terug opgestart deze ochtend. Helaas geen verbetering.DUS: ik ben ten einde raad, want we hebben dus nergens meer internet en nergens meer TV. En dit terwijl wij geen enkele wijziging hadden uitgevoerd, doch alles via adviezen van Telenet is gebeurd: zowel de hoofdmodem-swap, Telenet SafespotPro (ondertussen terug opgezegd), TV-Box ipv Digibox (door plots wegvallen van de zenders hierop zonder enige melding vooraf), …En mijn uren en zakelijk en privaat ongemak en financieel verlies nemen enkel maar toe.Dit kan toch niet meer…, beste Telenet!Grtn,Rik Vaesen+32 478 700461

R. V.

Naar: Telenet

29/09/2023

Beste Telenet,Ik dank voor het sturen van een geweldige technieker (Koen …) die het probleem van het internet heeft opgelost.Ook de achterliggende collega’s van de backoffice slaagden er na ca. 2 weken en 2 nieuwe TV-boxen in om deze beide laatsten dus aan de praat te krijgen: we kunnen op 2 plaatsen terug TV kijken, zoals voorheen.ECHTER: reeds enkele weken kunnen we geen tv-programma’s meer terug in de tijd kijken. Zelfs geen opnames: foutcodes CS2211 en CS2511 treden op. Daarnaast kunnen we geen TV kijken op onze mobile devices, terwijl het wel zou functioneren vermits we de test deden met een andere account in te geven en dan is extern TV kijken wel mogelijk op tablet of smartphone. Dus er lijken nu andere items problemen te geven, vermoedelijk account instellingen.Kunnen deze twee storingen dus ook asap verholpen worden aub?We zien dus nog niet helemaal terug op de beloofde dienstverlening waarvoor we betalen.Dank alvast!Mvg, Rik Vaesen (+32 478 700461)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform