Terug

Geen antwoord bij firma

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. M.

Naar: Earth bvba

16/06/2022

Beste, ik heb via uw bedrijf in 2019 zonnepanelen laten leggen.Nu is de omvormer defect. Ik heb dat via mail gemeld maar nog steeds geen antwoord gekregen zelfs geen ontvangst of leesbevestiging. Ik heb jullie gebeld maar de technieker wil niet antwoorden. Aan uw medewerker gevraagd om mij iets te laten weten ... geen reactie. Via messenger een vraag gesteld, deze werd gelezen maar geen antwoord.Ik heb indertijd ook een klacht ingediend tegen uw firma via testaankoop voor de onproffesionele aanpak van uw bedrijf en toen kreeg ik na 1 jaar de vraag of alles in orde was. Hopelijk komt alles nu wat sneller in orde.

Berichten (6)

Earth bvba

Naar: P. M.

16/06/2022

Beste,Op zondag kregen wij deze klacht binnen in onze info-mailbox. Deze werd onmiddellijk doorgegeven op maandag naar onze technische dienst.De klant heeft inderdaad meerdere malen geprobeerd ons telefonisch te bereiken (telkens hebben wij geprobeerd om hem door te geven naar onze technische dienst).Helaas is deze lijn vaak zeer druk bezet waardoor het niet is gelukt de klant te bereiken.Hij staat op de lijst van onze technische dienst om teruggebeld te worden.Wij zullen Mr. Markey er tussenuit halen en hem met spoed terug contacteren.Bedankt voor uw begrip.Met duurzame groetenCordialementLieselotte BonteEarth BVKortrijksesteenweg 387B-8530 HarelbekeTel: +32 (0)56 980 510www.earth.be[s:attachment.freshdesk.com/inline/attachment?token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJpZCI6MjA0MzMzMjY5NDY1NywiZG9tYWluIjoibmVsbGNvbS5mcmVzaGRlc2suY29tIiwiYWNjb3VudF9pZCI6MTA1MjkyN30.ZKBH4oXxUujGfN7S1obPJSEVrsago2HRaUzfzqn9hAg]

Earth bvba

Naar: P. M.

16/06/2022

Beste,Wij hebben bij ontvangst, direct een case aangemaakt bij de fabrikant.Deze hebben soms even tijd nodig om het nodige te doen.Vandaag hebben wij een bericht gekregen van de fabrikant, dat de omvormer uitgemeten is en inderdaad defect is.Daarom zullen ze eersaags de omvormer naar ons opsturen om hem ter plaatse te komen vervangen.Ik ga dan ook al vragen om een technieker te voorzien, die deze kan komen vervangen van zodra deze bij ons is.Met duurzame groeten/ CordialementDominique AdriaensTechnisch Assistent.Earth BVKortrijksesteenweg 387B-8530 HarelbekeTel: +32 (0)56 980 510www.earth.be

P. M.

Naar: Earth bvba

01/07/2022

Beste,De omvormer is vandaag 01/07 eindelijk vervangen.Omdat ikzelf alle initiatief heb moeten nemen en zelf een case heb aangemaakt bij de fabrikant op 14 juni omdat jullie het vertikten om te antwoorden.Nu heb ik via solaredge vernomen dat jullie pas op 16 juni een case aangemaakt hebben.Het komt er dus op neer dat jullie pas actie ondernomen hebben na mijn schrijven via de diensten van Testaankoop.Ik ben dan ook zeer onstemd over de leugens. Dat jullie een technieker beloven te sturen op 20 juni, alhoewel jullie geen reserveomvormer hebben. En uiteraard niet verwittigen dat er niemand zal langskomen. Een mail om uitleg wordt uiteraard ook weer niet beantwoord.U mag er vanuit gaan dat ik geen reclame zal maken voor uw bedrijf, en nee ik verwacht ook nu geen excuses. Het is altijd de schuld van een ander.Ik zaldan ook het nodige doen om een andere installateur te vinden die deze installatie kan overnemen.groeten

Earth bvba

Naar: P. M.

01/07/2022

Geachte, Graag reageer ik op onderstaande klacht die we mochten ontvangen. De klant heeft op 12/06 voor het eerst een melding gedaan dat zijn zonnepanelen niet meer werken. Dit werd grondig nagekeken door onze technische dienst om na te gaan wat er aan de hand is. 4 dagen later werd een case aangemaakt door onze technische dienst aan SolarEdge, dus op 16/6 (zie mail in bijlage) Het duurt sowieso een aantal dagen voor de omvormer geleverd is.We zijn 01/07 en de omvormer werd vervangen. Dit lijkt mij een aanvaardbare termijn.Ik zie dat we eerder een melding hebben gekregen via jullie en mijn collega Dominique hier ook op heeft gereageerd.Met duurzame groetenCordialementPetroesjka DevriendtOperations AssistantEarth BVKortrijksesteenweg 387B-8530 HarelbekeTel: +32 (0)56 980 510www.earth.be

P. M.

Naar: Earth bvba

01/07/2022

Beste,Ik ontken niet dat jullie iets gedaan hebben, wel dat ik nergens van werd ingelicht. Daarover gaat deze klacht trouwens. Enkel na deze klacht via testaankoop reageren jullie. En als 3 weken voor jullie een aanvaardbare termijn is ....Als je al 3 tot 4 dagen nodig hebt om code 18xB7 te interpreteren.. Ondertussen derf ik minimum 500kWh aan opbrengst.

P. M.

Naar: Earth bvba

06/07/2022

Jullie hebben op 02/07 een mail ontvangenom te laten weten dat de nieuw geplaatste omvormer een foutmelding geeft en er dus geen productie is. Daarin werd ook beleefd gevraagd mij op de hoogte te houden van de ondernomen stappen. We zijn ondertussen op het einde van 06/07 en ik heb nog steeds niets van jullie gehoord. De op 01/07 geplaatste omvormer is op heden zelfs nog niet aangemeld op het solaredge portaal.Kan er opzijn minst gereageerd worden?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform