Terug

Geen afspraken nakomen.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. B.

Naar: Earth bvba

07/03/2023

Goedemiddag, ik heb sinds november zonnepanelen liggen van uw firma die ik huur. Bij plaatsing werden deze al niet gelegd zoals afgesproken met de verkoper alsook de persoon die technisch het dak kwam bekijken. De werkman wist mij te vertellen dat zij geen beugels bijhadden voor ook panelen Oost/west te plaatsen. Na een werfleider telefonisch gesproken te hebben zei deze dat het beter was ze allemaal op lijn te leggen. Deze wist mij ook te vertellen dat er een andere technieker zou langs komen op een latere datum om deze aan te sluiten alsook de omvormer en batterij. Na veelvuldig bellen en data af te spreken, die 4 maal niet nagekomen zijn heeft er in december een technieker de panelen en omvormer aangesloten. Hij wist mij te vertellen dat hij geen batterij had gelet die er niet voorhanden was. Op 26/12/2022 komt er een technieker voor de keuring te doen gelet er was afgesproken met het tekenen van het contract dat de keuring nog in 2022 zou gebeuren. Deze vroeg waar is de batterij en ik hem moest antwoorden dat ik nog steeds wachtende ben. Ik heb ook talloze keren contact opgenomen met Oakmont Technics BV, dit is de firma die voor Earth installeert wanneer zij de batterij zouden leveren en plaatsen. Weer heb ik verschillende dagen verlof opgenomen voor niets. Ik heb meermaals per week contact opgenomen met deze firma, ofwel geen gehoor en anders kreeg ik de melding Earth kan de batterij nog niet leveren. Dan ook telkens ze een afspraak maakten om toch te plaatsen ofwel kreeg ik de dag ervoor telefoon dat de batterij niet binnen is en ze niet komen, of zelfs geen bericht en zat ik te wachten. Op 27/02/2023 komen ze de batterij plaatsen zonder mij in kennis te stellen gelet wij een afspraak hadden op 28/02. Gelukkig was er iemand thuis of ik had nog geen batterij gehad. Mijn zoon vroeg aan de technieker of hij zich niet van datum had vergist en deze zei nee wij krijgen een lijst en kiezen zelf. Nu alles geplaatst is werkt alles niet naar behoren. Ik neem dagelijks contact op voor info daar de instellingen van mijn batterij niet correct zijn. Ik heb zelf dan maar info ingewonnen bij mensen die dezelfde batterij en app hebben als ik en daar zag ik het verschil. Telkens ik contact neem als ze al opnemen krijg ik de melding ik noteer het en wij bellen u terug of sturen een technieker. Tot op heden weer niets! Ik krijg op 13/02 ook pas mijn eendraadschema, gelijkvormigheidsattest en dan met de vermelding 30 dagen na keuring doorsturen. Dus ook te laat! Zoals eerder gezegd staat op het schema de batterij met een groot ? Ik heb na het plaatsen van de batterij ook terug geprobeerd via fluvius alles aan te geven zodat ik in orde ben doch mijn batterij moet gekeurd worden. Ook zou ik geen recht hebben op subsidie? Tot heden ook geen afspraak voor een keuring. Wel heb ik op 28/02 ll. al 3 facturen gehad om te betalen. Ik heb geen probleem te betalen voor hetgeen ik besteld heb doch niet voor een product dat niet naar behoren werkt. Ik heb ook contact opgenomen met de verkoper zodat hij misschien het nodige kon doen, doch dit was ook negatief. U begrijpt mijn frustratie 1/ verschillende vakantiedagen kwijt die ik anders kan gebruiken, 2/ het niet leveren van de nodige diensten.

Berichten (3)

Earth bvba

Naar: P. B.

09/03/2023

Goedemiddag,Pascal proberen op te bellen om oplossingen te bieden.Ik kreeg hem helaas niet aan de lijn.Pascal mag gerust terug bellen en vragen naar Shari.Met vriendelijke groet,Shari Vancauwenberghe____________Earth BVKortrijksesteenweg 387, B-8530 Harelbekewww.earth.beMobile: +32 (0) 56 98 05 10____________

P. B.

Naar: Earth bvba

09/03/2023

BesteU hebt bij nazicht mij 15 sec opgebeld en geen voicemail achtergelaten. Ik heb u 10 maal proberen bellen tussen 14.19u en 15.55u en daarvan 8 maal een bandje met de melding niemand bereikbaar. Uiteindelijk heb ik een medewerker kunnen bereiken die U heeft laten terug bellen. Ik was verwondert dat u mij hier een bericht laat dat u mij niet kan bereiken om oplossingen te bieden, en als ik met u contact had u niet wist waarom ik belde.Ik hoop dat ik morgen gecontacteerd wordt op het afgesproken uur.Mv.Pascal Bauwens.

Earth bvba

Naar: P. B.

10/03/2023

Beste Pascal,Bedankt voor uw snelle reactie.Klopt dat we elkaar aan de lijn hadden.Zoals telefonisch meegedeeld was ik net een ander dossier aan het behandelen.Op die manier vroeg ik om er vandaag op terug te komen.Ik bel u, zoals afgesproken tussen 10u en 10u30.Heel graag tot straks,Met vriendelijke groet,Shari Vancauwenberghe____________Earth BVKortrijksesteenweg 387, B-8530 Harelbekewww.earth.beMobile: +32 (0) 56 98 05 10____________


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform