Terug

geen actie op verdachte emails

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: Safeonweb.be

01/03/2020

Beste, van 18/02 tot 01/03 heb ik 201 verdachte emails ontvangen. Hier een voorbeeld van de afzender:Afslankmethode [nieuwsbrief@nieuwsbrief.vakantieveilingen.be] namens Renske de Kort [bounce@mail.hln.be] (Afslankmethode via isina.com)Zo zijn er nog tientallen andere, maar wat steeds terugkomt is nieuwsbrief@nieuwsbrief.vakantieveilingen.be .Een tweede steeds terugkomende is [message@my.zalando.be]Ik heb al zeker 100 dergelijke emails doorgestuurd naar [verdacht@safeonweb.be]. Ik krijg meestal ontvangstbevestiging maar ook dikwijls dat de mail niet bestelbaar is. Dit is nu al maanden lopende maar toch blijf ik nog altijd deze emails ontvangen. Wat zin heeft het dan om ze door te sturen .Als ge op internet gaat surfen dan zie je dat ik niet de enige ben met dit probleem, er zijn er meerdere met identiek hetzelfde probleem met dezelfde afzenders.Wanneer wordt hieraan iets gedaan

Berichten (1)

Safeonweb.be

Naar: J. B.

24/03/2020

Beste,Meer dan 200 verdachte berichten in 1 week is inderdaad zeer veel. Bedankt dat je die berichten doorstuurt naar verdacht@safeonweb.be.We horen dat de berichten die je verstuurt soms niet bestelbaar zijn. Wij horen die klacht wel vaker bij gebruikers van Outlook. Als je via Outlook.com berichten doorstuurt, kan het gebeuren dat Microsoft je aanziet als iemand die zelf spam of phishingberichten verzendt. Dit is het geval wanneer het bericht dat jij wil doorsturen al gekend staat als een phishingbericht. We horen ook dat dit vooral gebeurt bij mensen die zeer vel berichten tegelijkertijd willen doorsturen.Je tweede vraag gaat over het feit dat je die phishingberichten steeds maar blijft ontvangen. Daar kunnen wij van onze kant niets aan veranderen. Als je een verdacht bericht doorstuurt naar verdacht@safeonweb.be, dan help je vooral de minder oplettende internetgebruiker. Wanneer die niet opmerkte dat een bericht verdacht is en toch op de link klikt, dan zal die de verdachte website niet meer kunnen bereiken. Om zelf minder van die vervelende phishingberichten te ontvangen kan je onze tips raadplegen op s:safeonweb.be/nl/ik-krijg-veel-spam-en-phishingmails-mijn-mailboxMet vriendelijke groeten,KatrienKatrien EggersCommunication Officer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform