Terug

Geen aanrekening op papier meer mogelijk na verhuis

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. A.

Naar: Telenet

30/08/2021

Ik ben al jarenlang trouwe klant van Telenet. Vóór mijn verhuis kreeg ik mijn aanrekening altijd via de post . Na de installatie van Telenet op mijn nieuw adres werd dit door hen automatisch (niet op vraag van mij dus) veranderd naar email.Dit is echter een dienst waar ik niet mee kan leven.De nachtmerrie begint als je naar de klantendienst probeert te bellen om dit ongedaan te maken. Je wordt vriendelijk en met heel veel begrip wandelen gestuurd met de meest uiteenlopende antwoorden. Dat gebeurt automatisch en als ik dat aanpas verandert het computersysteem dat om 12u 's nachts toch opnieuw vond ik de grappigste tot nu toe.Sinds we paperless gegaan zijn in maart is dat voor iedereen zo was bijna een belediging aangezien ik met een papieren factuur van juli voor mijn neus lag.Er was echter 1 excuus dat min of meer onderbouwd leek: Bij wijziging van abonnement is de enige optie aanrekening via email, daar kan ik inkomen: je gaat dan een nieuwe verbintenis aan met bijbehorende algemene voorwaarden. Toen ik de medwerkster informeerde dat mijn abonnement ongewijzigd is maar enkel het leveradres en het facturatieadres zijn aangepast en dat dat geen wijziging in contract inhoudt, kreeg ik het antwoord: Voor ons wel en daarmee was de kous af.Ik ben zelf geen jurist dus ik hoop dat dit berichtje wordt opgepikt door de medewerkers van Test Aankoop want ik wil nu eigenlijk wel weten of juridisch gezien een wijziging in (lever- en facturatie)adres effectief gezien wordt als een contractwijziging. Ik heb in elk geval niets moeten tekenen,...Ik heb nu al veel tijd moeten spenderen aan wat in mijn ogen een basisverzoek lijkt, iets wat in principe niet nodig zou zijn want mijn voorkeuren omtrent facturatie zijn niet veranderd, Telenet heeft dit eenzijdig aangepast om mee te beginnen.Ik ben heel tevreden met mijn diensten van Telenet, ik zou ze graag houden maar dan wel onder de voorwaarde dat ik een papieren aanrekening via de post krijg zoals dat het geval was op mijn vorige adres en zoals ik dat verwacht van al mijn andere providers (elektriciteit, water, verzekeringen,...)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform