Terug

Geen aanlevering detail en ongevraagde afsluiting

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. C.

Naar: Eneco

06/06/2023

Ik ben klant bij Eneco sinds december 2021.Sinds juni 2022 vraag ik om een factuur met detail dat nog steeds niet geleverd werd.Januari 2023 ontvang ik m'n allereerst voorschotfactuur voor die maand voor een bedrag van 469,31 €. Ik hervat mijn pogingen om contact met hen op te nemen aangezien ik nog geen enkele factuur ontving en me behoorlijk ongerust begin te maken over de afrekening van 2022. Dit lukt me dan eindelijk half januari (eerder nooit antwoord op mails of tel ontvangen of kunnen bereiken). Ze spreken over standaard bedrag, ik moet me niet ongerust maken. Ik vraag overzicht 2022 zodat we een berekening van voorschotfactuur kunnen maken. In ruil ontvang ik in februari opnieuw een voorschotfactuur voor de maand feb van hetzelfde bedrag.Na veel aandringen en opnieuw contacteren per mail en telefonisch, waar ik in 1 van mijn mails aangeef dat op basis van contract mijn voorschot ongeveer 130€ zou kunnen zijn. Plots is alles gecrediteerd en vervangen door voorschotfacturen van 130€...we zijn ondertussen april 2022.Ik betaal alle openstaande facturen, maar geef mee dat zonder aanlevering van detail en berekening ik geen volgende facturen meer betaal.April, mei wordt me opnieuw 130€ aangerekend...zonder detail...zonder berekening. Ik heb beide facturen onmiddellijk na ontvangst via hun klachten dienst betwist. Ik heb hier geen reactie voor ontvangen tot ik telefoon ontving waarin iemand me uitlegt dat de 469€ een berekening was. Op mijn vraag waarom het dan eerst aangepast werd naar 130€ en nu met de laatste factuur van mei plots slechts 54,15€ is antwoord hij dat tarieven duurder zijn in de winter....je kan me veel wijs maken, maar geen 410€ verschil. Hij belooft me na een lang gesprek de details en berekeningen aan te leveren.Deze heb ik tot vandaag nog steeds niet gezien.Het enige dat ik gezien heb is een brief in de brievenbus met betalingsherinnering en dreigement van afsluiting en onmiddellijke inning indien geen reactie.Bij aanloggen op MyEneco blijkt dat ze de stap tot opzegging reeds in gang gezet hebben op 17/07/2023.EN er staat nu enkel een overzicht van het gebruik van 4 weken in januari 2023. (20kWh zowel dag als nacht).Ik heb maw 3 betaalde facturen jan (130€) -feb (130€) -maart (130€) dewelke ik aangegeven had als tegemoetkoming te betalen, maar zoals ik aangaf: geen facturen meer zou betalen zonder detail/berekening. En 3 openstaande facturen van april (130€) - mei (54,14€) - jun (54,14€) , waar enkel april en mei vervallen zijn.Als de volgens berekende 54€ juist is en ik reeds 390€ betaald heb voor de 1e drie maand, dan heb ik eigenlijk reeds tot juli 2023 betaald als deze facturen ook naar juistheid aangepast worden.Ben ik verkeerd om een detail te zien/eisen waarop deze berekening gebeurd is? Om te zien wat m'n gemiddelde verbruik vorig jaar zelfde maand en totaal vorig jaar was om een inschatting te maken van wat m'n maandelijkse voorschotfactuur zou moeten zijn?Ik heb hen ook meegegeven dat ik graag het niet betwiste bedrag zou betalen, maar dat ik echter geen enkel detail heb om dit te berekenen en dit aldus ook niet kan berekenen.

Berichten (1)

Eneco

Naar: D. C.

27/06/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform