Terug

Geen aangifte van onze zonnepanelen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: G&D Energy

31/03/2023

Beste, wij hebben 2 jaar geleden onze zonnepanelen laten plaatsen door G&D Energy, in onze nieuwbouw woning. In Juli 2021 zijn we in onze nieuwe woning getrokken. In augustus zijn ze onze zonnepanelen komen keuren. Verder moesten wij niets doen, alles zou door hun gebeuren. Zij hebben onze zonnepanelen te laat aangemeld, pas in december 2021. Dit resulteert helaas in 2 zaken, nadelig voor ons -->1. wij hebben een fraudefactuur moeten betalen van 95.52EURO2. omwille van dat zij onze zonnepanelen niet tijdig hebben aangemeld bij Fluvius lopen wij ook onze premie voor zonnepanelen mis (max 1500EUR)Wij hebben via G&D Energy moeten samenwerken omdat onze nieuwbouw een sleutel op de deur project is. Ik heb hierover meermaals contact opgenomen met G&D Energy maar ze willen niets voor ons doen of betekenen. Zowel op het verhaal van de fraudefactuur als de premie die we mislopen, geen antwoorden meer.Hoe kunnen jullie hiervoor zorgen dat zij zorgen voor een terugbetaling naar ons van de fraudefactuur als ook, het tussenkomen voor de premie die wij mislopen door hun fout.Ook nog te vermelden, wij hebben meermaals gevraagd aan de bouwheer van het project als aan de mensen van G&D Zelf of wijzelf nog iets moesten doen voor de zonnepanelen en ze drukten ons op het hart dat zij alles in orde brachten voor de klanten.

Berichten (2)

G&D Energy

Naar: K. V.

31/03/2023

Beste,Vooreerst is onderstaande geen klant bij GD energy. De zonnepanelen zijn aangekocht bij AVL woningbouwDe eigenaar van de zonnepanelen is bij wet verplicht om deze bij de netbeheerder aan te melden.Vriendelijke groeten,Gert GeraertsZaakvoerder 089 440 262www.gd-energy.begert@gd-energy.be

K. V.

Naar: G&D Energy

04/04/2023

Beste Gert,Bedankt alvast voor je snelle antwoord. Ik wil je er even op wijzen dat wij niet via AVL bouw onze woning gekocht hebben maar Hermans NV. Dit stond ook allemaal vermeld in de klacht. Er is ons via Hermans NV en ook door jullie, gezegd dat wij zelf niets moesten doen voor de zonnepanelen. Keuring en aanmelding gebeurd volledig door het project en/of onder aanneming. En dan nog een bijkomende vraag, als jullie het niet doen, waarom hebben jullie het dan wel in december 2021 gedaan? 4 maanden te laat? Ik hoop toch op enige geste of toegeving. Wij zijn de eerste om zelf alles te regelen of om een fout toe te geven, maar hier kan in alle eerlijkheid gezegd worden dat wij aan onnodige kosten zitten, waar wij niets aan kunnen doen.We horen graag van u.GroetjesKarolien


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform