Terug

Geen 14 dagen retour recht - ook niet als het kapot is.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. C.

Naar: Hubo

27/11/2021

BesteOp 12/11/2021 heb ik een Kaercher WD3 premium aangeschaft, een stofzuiger van ocharme 99 euro. Deze doet het na 3 keer gebruiken niet meer en we brengen hem op 26/11/2021 terug. Krijgen we te horen dat we geen retour recht hebben, dat het ‘procedure’ is dat het toestel 2/3 weken wegblijft voor reparatie. Sorry, ik koop een stofzuiger aan omdat we die net zo hard nodig hebben de komende 2/3 weken voor onze verbouwingen, en dan krijgen we zoiets op ons afgestuurd? Met ook nog eens 0 begrip van niemand?Ik zou u aanraden om uw negatieve relatie met Kaercher zelf op te lossen en het niet over te laten aan de klanten.Wij moeten de dupe niet zijn van jullie slechte service met Kaercher.Bij Hubo koop ik alvast niets meer, het is genoeg.

Berichten (6)

Hubo

Naar: C. C.

27/11/2021

Beste ChamilWij hebben je e-mail goed ontvangen waarvoor dank.Wij verontschuldigen ons voor het ongemak maar een recht van retour is enkel als de machine niet werd gebruikt en in uw geval is dit een raparatie want de machine werd al 3 keer gebruikt en de procedure hiervoor is dat de winkel deze naar de leverancier moet opsturen voor nazicht om na te kijken hoe het komt dat de machine niet meer werkt en het is de leverancier die beslist of dit garantie is of niet.1. Zijn onder meer uitgesloten van de wettelijke garantie: alle rechtstreekse of onrechtstreekse schade na de levering veroorzaakt aan het product (b.v. door oxidatie, schokken, val,...) de vervanging van toebehoren of hulpstukken die regelmatig dienen te worden vervangen defecten ten gevolge van brand, waterschade, bliksem, ongevallen, natuurrampen defecten veroorzaakt door opzet, nalatigheid of door een onoordeelkundige behandeling, slecht onderhoud of abnormaal gebruik of het gebruik van het product strijdig met de voorschriften van de fabrikantAarzel niet om ons te contacteren in het geval van extra vragen.Met vriendelijke groetenFathi ChahbouneSecretariaat Verkoop - KlantendienstSecrétariat Ventes - Service ClientèleSales Secretary - Customer ServiceHUBO Belgie nv/saKoralenhoeve 35B-2160 WommelgemBTW BE 0411.982.457RPR Antwerpen[T] +32 3 350 37 37www.hubo.be ------------------------------------------------------------------------------Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.Merci de laisser le code-ticket ci-dessous inchangé en répondant à ce message.HD-340884-1844550-HD------------------------------------------------------------------------------

C. C.

Naar: Hubo

27/11/2021

Ik begrijp uw insteek maar jammer genoeg is dat niet de manier van werken. Als ik er een maand of langer over had gedaan heeft u volledig gelijk, maar in dit geval gaat het om een toestel die het na 14 dagen al niet meer doet. In dit geval is het niet de verantwoordelijkheid van de klant om het op te lossen, maar van de verkoper. Graag herinner ik u eraan dat u mij een ondeugende product hebt verkocht en mij een last toebrengt door deze langer in reparatie te houden dan dat ik er zelf van heb kunnen genieten. Ook natuurlijk omdat wij deze net hebben aangekocht voor de weken dat het er niet zal zijn. Aangezien ik geen oplossing zie langs uw kant zal ik verder met de consumentenbond werken.Gelukkig heb ik gisteren in uw winkel een bewijs kunnen halen dat ik effectief op 26/11/2021 een melding heb gedaan van een defect, om te zeggen dat het te lang heeft geduurd eer ik een melding heb gedaan zal ook niet meer gaan. Bedankt voor geen hulp.

Hubo

Naar: C. C.

27/11/2021

Beste ChamilWij hebben je e-mail goed ontvangen waarvoor dank.Wij begrijpen jou helemaal maar de winkel moet de juiste procedure volgen en dit is voor alle klanten en voor alle leveranciers en niet enkel bij Karcher.De winkel zal ook snel een antwoord krijgen nadat ze de machine hebben nagekeken zodat je op de hoogte wordt gehouden van hun beslissing.Is de machine al in de winkel om op te sturen naar de Leverancier? Indien ja, kan je ons dan het hersteldocument en kassaticket doorsturen zodat wij zelf eens kunnen horen bij de leverancier?In afwachting van je berichten,Met vriendelijke groetenFathi ChahbouneSecretariaat Verkoop - KlantendienstSecrétariat Ventes - Service ClientèleSales Secretary - Customer ServiceHUBO Belgie nv/saKoralenhoeve 35B-2160 WommelgemBTW BE 0411.982.457RPR Antwerpen[T] +32 3 350 37 37www.hubo.be ------------------------------------------------------------------------------Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.Merci de laisser le code-ticket ci-dessous inchangé en répondant à ce message.HD-340902-1844584-HD------------------------------------------------------------------------------

C. C.

Naar: Hubo

29/11/2021

Het spijt me, daar kan ik niet akkoord mee gaan. Gelijk welke oplossing waar ik niet direct een andere stofzuiger heb of een vervang toestel krijg is een ondermaatse oplossing. Ook uw lack aan sympathie en begrip gaat er bij mij niet in. Ik heb net omdat we het zo dringend nodig heb een stofzuiger aangekocht en nu zitten we zonder met een vreselijke last dankzij uw ondeugend product, die binnen de 14 dagen nog eens kapot is gegaan. Aan uw collega in de hubo winkel heb ik de procedure moeten uitleggen omdat deze mensen zich zo onbewust zijn. Nogmaals: wij hebben nu direct een werkende toestel nodig. Wat kan u mij aanbieden om dit op te lossen, zonder dat ik mijn recht verlies op een werkend product waar ik nood aan heb en voor heb betaald? Mijn herstelbon is 60975409.

Hubo

Naar: C. C.

29/11/2021

Beste ChamilWij hebben je e-mail goed ontvangen waarvoor dank.Wij hebben dit nogmaals nagekeken en kunnen je melden dat we bij ons standpunt blijven, wij wachten dan ook op het resultaat van de expertise die uitgevoerd zal worden op dit toestel.Het toestel zal zo spoedig als mogelijk door de leverancier opgehaald worden voor nazicht, wij zullen dit met arendsogen opvolgen en vragen aan de leverancier om dit met prio te behandelen. Zo kunnen wij jou zeer snel van antwoord dienen.Met vriendelijke groetenFathi ChahbouneSecretariaat Verkoop - KlantendienstSecrétariat Ventes - Service ClientèleSales Secretary - Customer ServiceHUBO Belgie nv/saKoralenhoeve 35B-2160 WommelgemBTW BE 0411.982.457RPR Antwerpen[T] +32 3 350 37 37www.hubo.be ------------------------------------------------------------------------------Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.Merci de laisser le code-ticket ci-dessous inchangé en répondant à ce message.HD-341833-1845540-HD------------------------------------------------------------------------------

Hubo

Naar: C. C.

09/12/2021

Beste ChamilWij hebben je e-mail goed ontvangen waarvoor dank.Wij hebben dit nogmaals nagekeken en kunnen je melden dat we bij ons standpunt blijven, wij wachten dan ook op het resultaat van de expertise die uitgevoerd zal worden op dit toestel.Het toestel zal zo spoedig als mogelijk door de leverancier opgehaald worden voor nazicht, wij zullen dit met arendsogen opvolgen en vragen aan de leverancier om dit met prio te behandelen. Zo kunnen wij jou zeer snel van antwoord dienen.Met vriendelijke groetenFathi ChahbouneSecretariaat Verkoop - KlantendienstSecrétariat Ventes - Service ClientèleSales Secretary - Customer ServiceHUBO Belgie nv/saKoralenhoeve 35B-2160 WommelgemBTW BE 0411.982.457RPR Antwerpen[T] +32 3 350 37 37www.hubo.be ------------------------------------------------------------------------------Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.Merci de laisser le code-ticket ci-dessous inchangé en répondant à ce message.HD-341833-1850643-HD------------------------------------------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform