Terug

gedwongen verkoop

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. L.

Naar: Proximus

14/01/2023

Beste,Ik werd in november gecontacteerd door de medewerker van Proximus Steven Verpoot om een afspraak te maken om mijn contract eens te overlopen. Ik heb toegestemd omdat ik wel een paar opmerkingen en vragen had over mijn ervaringen als klant bij Proximus. Na de afspraak een paar keer te moeten verzetten, kwam Mr Verpoot op 13 januari 2023 langs. Hij was niet echt geïnteresseerd om mijn huidige grieven te bespreken, maar enkel in verkoop. Omdat wij enkel een contract hebben voor mobiele telefonie, en niet voor internet/televisie/vaste telefonie (klant bij Telenet) stelde hij voor een simulatie te maken. Daar heb ik in toegestemd want vergelijken kan nooit kwaad, en hij kwam met een voorstel dat goedkoper was dan ons huidig contract met Telenet. Ik zei dat ik het voorstel eens op mijn gemak wilde lezen (en appels met citroenen vergelijken) en met mijn man wilde bespreken die in het buitenland was. Dus hij mailde het voorstel door, wat ik meteen zag verschijnen op mijn telefoon. Daarna toonde hij mij een scherm op zijn laptop waarop ik moest tekenen voor de overdracht van mijn vast telefoonnummer, waar ik dus helemaal niet om heb gevraagd. Ik heb expliciet geantwoord dat ik NIETS zou tekenen omdat ik nog niets had beslist. Hij zei meermaals, dat ik 14 dagen bedenktijd had, maar ik zei dat ik in geen geval in de volgende 14 dagen wilde overstappen maar zelf contact op zou nemen als we wilden veranderen. Daarop is hij vetrokken.Groot was mijn verbazing toen ik een tiental minuten nadat hij weg was per mail een contractwijziging doorkreeg van Proximus! En nog groter toen ik ontdekte dat hij het formulier met nummeroverdracht zelf in mijn naam had ondertekend! Dat is PURE FRAUDE!Ik heb onmiddellijk met Proximus gebeld en de dame aan de telefoon heeft het contract geannuleerd. Daarvan kreeg ik een emailbevestiging. Toch kreeg ik vanmorgen een bericht met een afspraakbevestiging dat de technicus langskomt op 3 februari om alles te installeren! Dus nogmaals, ik weiger dit voorstel, wij blijven bij Telenet ook al zijn zij duurder, zij zijn tenminste eerlijk en transparant! Ik wil geen overdracht, van niks!Dit is al de tweede keer dat mij ongevraagd een contractwijziging wordt aangesmeerd door Proximus met grote gevolgen en veel tijdverlies voor mij om alles weer recht te zetten.Het is heel erg jammer dat we omwille van slecht bereik van andere operatoren bij Proximus moeten blijven voor de mobiele toestellen, anders zegde ik meteen mijn contract volledig op!Mijn vraag aan Proximus:- zet dit recht zonder gevolgen voor ons- geef mij een schadevergoeding voor het tijdsverlies dat ik weer eens een keer lijd door jullie incompetentie- start een tuchtprocedure tegen Steven Verpoot voor wanpraktijken, dit kan NIET DOOR DE BEUGEL en is FRAUDULEUS!Met vriendelijke groeten,Ingeborg

Berichten (1)

Proximus

Naar: I. L.

30/01/2023

Beste,Bij deze bevestig ik dat klant vandaag de nodige info kreeg via de voicemail.Mvg,ElkeContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-01-14-12.03.45.000000 ======Ref. [THREAD_ID:192994638770]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:192994638770]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform