Terug

Gedwongen verkoop van Proximus abonnement door zelfstandig verkoper

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. C.

Naar: Proximus

05/11/2018

Mijn ouders (81j) hebben ongewild contract getekend bij Proximus via een zelfstandige verkoopster, die hun het contract heeft 'aangesmeerd', (naam verkoopster: Kimberly Van Rossem). Ik heb vorig weekend tel.contact opgenomen met Proximus om contract te annuleren, maar bleek dat procedure al liep (ze staan 'in wacht' voor annulatie). Ik ben ook naar Proximus winkel geweest, daar is er een verslag opgemaakt dat het om oplichterij gaat. Vandaag hebben mij ouders bericht ontvangen dat er morgen technieker langskomt die installatie uitvoert.Wat ik wil zeggen met deze boodschap: het is zeer jammer dat Proximus met zo'n praktijken zich bezighoudt. Bejaarde mensen oplichten kan toch niet!Omdat de procedure bij Proximus al loopt ivm installatie, zal het volgens operator even duren alvorens contract kan geannuleerd worden. Operator heeft beloofd dat technieker niet langskomt omdat er nu in systeem 'in wacht' is ingegeven.Mijn ouders hebben een gsm 'kado' gekregen bij het proximus-bezoek, ik heb steeds gevraagd: wat moet er met dit toestel gebeuren, wij willen dit niet, maar tot nu toe is er nog geen antwoord op deze vraag gekomen.Mijn wens is:1. dat contract wordt stopgezet2. dat ik die kado-gsm gewoon kan terugsturen3. dat oplichterspraktijken stoppen, niet alleen voor mijn ouders maar voor iedereen!

Berichten (2)

Proximus

Naar: K. C.

05/11/2018

Dag mevrouw ,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerdRef. [THREAD_ID:192947914571]

Proximus

Naar: K. C.

06/11/2018

Dag mevrouw,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Ref. [THREAD_ID:192947954196]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform