GeachteOp vrijdag 2 juni ontving ik een e-mail van Aion bank met de melding dat zij mogelijks het beheer van investeringsportfolio's opschorten per 1 september als deel van een bredere commerciële strategie. De vraag aan de klant is om de portfolio's zo snel mogelijk te liquideren. De klant draait op voor enige verliezen.De investeringsmarkt doet het al een aantal jaren uitzonderlijk slecht waardoor mijn portfolio's op een negatief saldo staan. Het advies van Aion in 2022 was om de portfolio's te behouden omdat dit een investering was op lange termijn, namelijk 3 tot 5 jaar. Die termijn is nog lang niet verstreken.Het feit dat Aion op dit moment beslist om de portfolio's op te schorten is een kaakslag. Het leidt tot financieel verlies voor de klant zodat de bank winst kan maken. Wanneer de klantendienst hierover gecontacteerd werd, was het antwoord zonder enig begrip met de abstracte melding dat de kans op verlies deel uitmaakt van investeren. Dit gaat niet om investeren. Dit gaat om een eenzijdige beslissing van u om de portfolio's te sluiten. In de overeenkomst kon ik niet terugvinden dat de bank het recht heeft om dit te doen.De markten zouden tegen begin 2024 aan herstel beginnen. Waarom niet nog iets langer wachten om dit onderdeel van de nieuwe commerciële strategie te implementeren zodat klanten niet in de kou gezet worden?Ik hoop op ofwel een uitstel van deze beslissing of een financiële compensatie voor de verliezen die geleden worden indien de portfolio's geliquideerd worden.