Klacht
N. J.
Naar: Luxplus
Geachte, op woensdag 10 september 2025 heeft mijn dochter een mail gekregen van incassobureau collectmasters.nl. Mijn dochter heeft een bestelling bij jullie geplaatst maar heeft nooit geweten of doelbewust een zwaar abonnement aangegaan. Mijn dochter is ook nog geen 18 dus voor haar is het zelfs nog moeilijker dan voor een volwassenen om tussen alle regels door een verdoken gedwongen abonnement te herkennen. Na de eerste factuur heeft zij dan ook online gevonden dat dit een praktijk is die meermaals door kopers bij jullie wordt aangeklaagd, ook wordt het incassobureau als frauduleus aanzien op de meeste reviews. Zij heeft dan ook dadelijk de bank verwittigd deze kosten niet te betalen omdat ze totaal niet op de hoogte was dat deze kosten verbonden waren aan haar bestelling. Een minderjarige zo onder druk zetten als dit bij jullie als verkoper al meermaals werd aangeklaagd vind ik dus niet normaal. Graag zou ik u dus willen vragen om de kosten onmiddellijk te crediteren bij collectmasters zodat wij dit spijtige voorval kunnen afsluiten en wij niet verder dienen te gaan via testaankoop. met vriendelijke groeten, Nico Jamro voor mijn dochter : Lotte Jamro dossiernummer : 230357843
Berichten (5)
Luxplus
Naar: N. J.
Beste , Bedankt voor je e-mail! Wij beantwoorden e-mails van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 16.00 uur (met uitzondering van feesagen). We doen ons best om binnen 48 uur op je e-mail te reageren. Als je vraag betrekking heeft op een van de volgende onderwerpen, kun je het antwoord mogelijk hier vinden: Wanneer wordt mijn pakket bezorgd? De levertijd bedraagt 3-6 werkdagen na verzending van de bestelling. Je kunt je bestelling volgen in het besteloverzicht of via de Track Trace-link in de e-mail. Je ontvangt een e-mail en eventueel een sms wanneer het pakket klaar is. Mijn pakket is teruggestuurd, waarom heb ik nog geen terugbetaling? Bij automatische retour vanwege niet ophalen, betalen we het bedrag terug, maar er worden €2,95 verzendkosten in rekening gebracht. Neem contact op met de klantenservice, wij krijgen geen melding van een retour. Waarom moet ik een factuur van €9,95?/ €10,95 betalen? Bij Luxplus kiest u tussen normale prijs of lidmaatschapsprijs met 30 dagen gratis, daarna €8,95/maand. Je koos voor het lidmaatschap en accepteerde de voorwaarden. Door de terugboeking is er een openstaande betaling. Betaal via de link van debiteurenbeheer. Bij uitblijvende betaling gaat de zaak naar incasso en stijgen de kosten. Previous-message-reference: a6b9272500d84de282b15a0f324c1921@email.dixa.io September 12, 6::45 GMT
Luxplus
Naar: N. J.
Beste, Bedankt voor je bericht. Als je bij Luxplus producten koopt, zijn er twee prijzen: (1) normale prijs, dan start je geen lidmaatschap en (2) ledenprijs, dan accepteer je de algemene voorwaarden van een lidmaatschap. De eerste 30 dagen lidmaatschap waren gratis, daarna is het lidmaatschap verder gelopen tegen een bedrag van €8,95 per maand. De persoon heeft een bestelling voor de ledenprijs geplaatst en heeft hierbij ook actief aangevinkt dat hij/zij de ledencondities accepteert én 18 jaar of ouder is. Er zijn lidmaatschapskosten gestorneerd. Dit is niet toegestaan en hierdoor is een openstaande betaling voor het lidmaatschap ontstaan. Echter geldt dit niet als jouw kind minderjarig is. Wij zijn ook van mening dat minderjarigen die internetaankopen doen onder de verantwoordelijkheid van de ouders/voogd vallen. Wij kunnen, zoals je hopelijk begrijpt, geen identificatie vragen aan elke klant, dus het risico dat minderjarigen zich bij ons inschrijven is alleen iets wat wij achteraf kunnen oplossen. In dit geval kunnen we aan CollectMasters laten weten om het dossier te sluiten en de openstaande betaling te laten vervallen. We hebben hier nog een bewijs van minderjarigheid nodig. Een foto van IDaspoort/zorgverzekeringspas met naam + geboortedatum volstaat, overige gegevens mogen uiteraard doorgestreept worden indien gewenst. Kunnen we het mailadres ontvangen waaraan het lidmaatschap verbonden is? Sorry voor het ongemak. Previous-message-reference: 93d95f8bbd524f0c99d3c98e57758d67@email.dixa.io Best regards, Maaike Member Service Agent, Luxplus ApS System user September 12, 6::45 GMT Beste , Bedankt voor je e-mail! Wij beantwoorden e-mails van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 16.00 uur (met uitzondering van feesagen). We doen ons best om binnen 48 uur op je e-mail te reageren. Als je vraag betrekking heeft op een van de volgende onderwerpen, kun je het antwoord mogelijk hier vinden: Wanneer wordt mijn pakket bezorgd? De levertijd bedraagt 3-6 werkdagen na verzending van de bestelling. Je kunt je bestelling volgen in het besteloverzicht of via de Track Trace-link in de e-mail. Je ontvangt een e-mail en eventueel een sms wanneer het pakket klaar is. Mijn pakket is teruggestuurd, waarom heb ik nog geen terugbetaling? Bij automatische retour vanwege niet ophalen, betalen we het bedrag terug, maar er worden €2,95 verzendkosten in rekening gebracht. Neem contact op met de klantenservice, wij krijgen geen melding van een retour. Waarom moet ik een factuur van €9,95?/ €10,95 betalen? Bij Luxplus kiest u tussen normale prijs of lidmaatschapsprijs met 30 dagen gratis, daarna €8,95/maand. Je koos voor het lidmaatschap en accepteerde de voorwaarden. Door de terugboeking is er een openstaande betaling. Betaal via de link van debiteurenbeheer. Bij uitblijvende betaling gaat de zaak naar incasso en stijgen de kosten. September 12, 6::45 GMT
N. J.
Naar: Luxplus
Beste, zoals u op de ID kaart in bijlage kan zien wordt mijn dochter pas 18 in december van dit jaar. Ik ben blij te horen dat deze spijtige zaak afgesloten wordt. Haar lidmaatschap bij jullie is verbonden aan het volgende emailadres : lottejamro07@gmail.com met vriendelijke groeten,
Luxplus
Naar: N. J.
Beste , Bedankt voor je e-mail! Wij beantwoorden e-mails van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 16.00 uur (met uitzondering van feesagen). We doen ons best om binnen 48 uur op je e-mail te reageren. Als je vraag betrekking heeft op een van de volgende onderwerpen, kun je het antwoord mogelijk hier vinden: Wanneer wordt mijn pakket bezorgd? De levertijd bedraagt 3-6 werkdagen na verzending van de bestelling. Je kunt je bestelling volgen in het besteloverzicht of via de Track Trace-link in de e-mail. Je ontvangt een e-mail en eventueel een sms wanneer het pakket klaar is. Mijn pakket is teruggestuurd, waarom heb ik nog geen terugbetaling? Bij automatische retour vanwege niet ophalen, betalen we het bedrag terug, maar er worden €2,95 verzendkosten in rekening gebracht. Neem contact op met de klantenservice, wij krijgen geen melding van een retour. Waarom moet ik een factuur van €9,95?/ €10,95 betalen? Bij Luxplus kiest u tussen normale prijs of lidmaatschapsprijs met 30 dagen gratis, daarna €8,95/maand. Je koos voor het lidmaatschap en accepteerde de voorwaarden. Door de terugboeking is er een openstaande betaling. Betaal via de link van debiteurenbeheer. Bij uitblijvende betaling gaat de zaak naar incasso en stijgen de kosten. Previous-message-reference: 3084eae944d6463b999fdd38364a4569@email.dixa.io September 17, 13::31 GMT
Luxplus
Naar: N. J.
Beste, Hartelijk dank voor de kopie. Wij zullen aan CollectMasters doorgeven dat het dossier van Lotte gesloten moet worden en dat er niet betaald hoeft te worden voor de incasso. Nogmaals de bevestiging dat het lidmaatschap gelinkt aan lottejamro07@gmail.com is stopgezet. Previous-message-reference: 6d6c579526cf464880b3a6a0d3f7e3ee@email.dixa.io Best regards, Maaike Member Service Agent, Luxplus ApS System user September 17, 13::31 GMT Beste , Bedankt voor je e-mail! Wij beantwoorden e-mails van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 16.00 uur (met uitzondering van feesagen). We doen ons best om binnen 48 uur op je e-mail te reageren. Als je vraag betrekking heeft op een van de volgende onderwerpen, kun je het antwoord mogelijk hier vinden: Wanneer wordt mijn pakket bezorgd? De levertijd bedraagt 3-6 werkdagen na verzending van de bestelling. Je kunt je bestelling volgen in het besteloverzicht of via de Track Trace-link in de e-mail. Je ontvangt een e-mail en eventueel een sms wanneer het pakket klaar is. Mijn pakket is teruggestuurd, waarom heb ik nog geen terugbetaling? Bij automatische retour vanwege niet ophalen, betalen we het bedrag terug, maar er worden €2,95 verzendkosten in rekening gebracht. Neem contact op met de klantenservice, wij krijgen geen melding van een retour. Waarom moet ik een factuur van €9,95?/ €10,95 betalen? Bij Luxplus kiest u tussen normale prijs of lidmaatschapsprijs met 30 dagen gratis, daarna €8,95/maand. Je koos voor het lidmaatschap en accepteerde de voorwaarden. Door de terugboeking is er een openstaande betaling. Betaal via de link van debiteurenbeheer. Bij uitblijvende betaling gaat de zaak naar incasso en stijgen de kosten. September 17, 13::31 GMT
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten