Terug

Gedeeltelijke afrekening in voordeel Engie, laattijdige afrekening ander deel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. D.

Naar: Engie

15/03/2024

Geachte,Zoals aangegeven in mijn laatste communicatie met referentienummer 0092906000 breng ik dit geval graag onder de aandacht via Testaankoop. Mijn jaarafrekening is ieder jaar gebaseerd op de meterstand van 1 februari (heel exacte datum, sinds digitale meter). Bij de installatie van zonnepanelen in 2022, werd mijn jaarafrekening begin 2023 gesplitst in een aandeel 'aardgas' en 'elektriciteit', waar die laatste pas in mei 2023 verstuurd werd. Dit jaar lijkt dit echter opnieuw te gebeuren, maar met het verschil dat er een lager % van mijn voorafbetaling aan aardgas gealloceerd werd waardoor ik plots moet bijbetalen. Het deel elektriciteit is echter 'toevallig' opnieuw vertraagd. Zeer logisch is de toegewezen verhouding niet, zeker niet na installatie van zonnepanelen waardoor de elektriciteitscomponent net logischerwijs afneemt in verhouding ipv toeneemt. Daarnaast schrijft de VREG een termijn van 6 weken voor om de jaarrekening op te sturen, die dus nu voor het tweede jaar op rij niet gerespecteerd werd. Ik heb reeds een melding gemaakt op 4 maart dat ik de jaarafrekening betwist op basis van bovenstaande argumenten, met de vraag om:- betaaldatum aardgas op te schorten tot duidelijkheid OF herberekening op basis van relevante verdeelsleutel OF volledige jaarafrekening elektriciteit en aardgas voor 14 maart 2024 om binnen de aangewezen termijnen te blijvenEngie heeft na 10 werkdagen nog geen enkele reactie gegeven behalve ontvangstbevestiging met de melding dat dit mogelijks vertraagd is door de huidige marktsituatie en een groot aantal vragen - met andere woorden, het excuus dat ze reeds gebruiken sinds de energiecrisis begin 2022. Het verwachte excuus voor de vertraagde facturatie laat zich ook raden: het zal wel weer bij Fluvius / Atrias liggen. Ook hier kan ik kort over zijn: dat interesseert mij als klant eigenlijk geen zier en het is intriest dit soort smoesjes te gebruiken vanuit een organisatie die wereldwijd 9,5 miljard euro EBIT draait in 2023 en al 2 jaar niet in staat is haar klanten op een correcte manier te factureren noch tijdig antwoord te geven op vragen.

Berichten (3)

Engie

Naar: T. D.

18/03/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: vendredi 15 mars 2024 17:43À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Gedeeltelijke afrekening in voordeel Engie, laattijdige afrekening ander deel - (CPTBE01987493-60)Klacht - Gedeeltelijke afrekening in voordeel Engie, laattijdige afrekening ander deel - (CPTBE01987493-60) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

T. D.

Naar: Engie

22/03/2024

Geachte,Na opnieuw 4 werkdagen zonder enige reactie, noch via uw eigen platform, noch via Testaankoop, stel ik me serieuze vragen over de werking van uw diensten. Een klantendienst waar u nota bene reclame voor maakt door in duurdere pakketten te verkopen, waarbij korte responstijden beloofd worden (maar waar het in feite gaat om een geautomatiseerd antwoord gevolgd door radiostilte). Nogmaals: ik verwacht mijn jaarafrekening elektriciteit (eigenlijk 8 weken geleden) en schort intussen de betalingen aan uw onderneming op wegens onduidelijkheid over de totale afrekening en ik niet akkoord ben met de gedeeltelijke afrekening gas die jullie in eigen voordeel berekend hebben (en die niet strookt met verbruik van vorige jaren noch met veranderde situatie). Dit bericht hoeft geen automatisch antwoord maar een oplossing. MvgTjörven

T. D.

Naar: Engie

25/03/2024

Geachte,Mijn openstaande klacht werd ondertussen door jullie afgesloten intussen zonder enig antwoord. Ja, nog een nieuwe tussentijdse factuur elektriciteit zonder mijn jaarafrekening te maken - en dus niet de oplossing voor het probleem. Jullie klantonvriendelijke houding begint me intussen danig op de zenuwen te werken. Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform