Terug

Gecancelde vlucht, geen terugbetaling nieuwe vlucht.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. A.

Naar: Brussels Airlines

25/06/2023

Beste,Op 24/4 werd mijn vlucht gecanceld wegens een staking in de Berlijnse luchthaven. Op zaterdag 22/4 kreeg ik om 17u38 bericht dat mijn retourvlucht van maandag 24/4 was gecanceld, mijn vlucht werd herboekt op dinsdag 25/4. Om 14u45 een vlucht naar Frankfurt, om 18u25 overstap naar Brussel:Brussels Airlines flight info - We regret to inform you that your flight SN2592 to Brussels on 24Apr2023 (booking reference: WFQZYN) is cancelled. Therefore, we are currently in the process of rebooking you. We will send you your new itinerary. We apologize for the inconvenience and thank you for your understanding.Brussels Airlines flight info - We regret to inform you that we were required to make changes to your itinerary. Your updated itinerary is:Flight LH191 from Berlin (BER) to Frankfurt (FRA) - Date: 25April2023, Departure: 14:45Flight LH1018 from Frankfurt (FRA) to Brussels (BRU) - Date: 25April2023, Departure: 18:25U begrijpt dat deze herboeking geen optie is voor de meeste personen. Ik had maandag en dinsdag verplichtingen ten opzichte van mijn werkgever en gezin, die onmogelijk last minute konden gewijzigd worden.Hierdoor was ik genoodzaakt om zelf een vlucht te boeken op zondag 23/4. Op de website van Brussels Airlines staat dat cancellaties binnen de 2 weken voor aanvang van de vlucht een volledige terugbetaling vereisen. Ik probeerde contact op te nemen met de klantendienst van Brussels Airlines voor een herboeking, maar het was zaterdagavond en de klantendienst was onbereikbaar.Ik was dus genoodzaakt zelf een andere vlucht te boeken. De enige optie was nog zondagochtend, vlucht SN2592. Een weekend Berlijn werd 1 dag Berlijn. Bovendien betaalde ik voor dit ticket 369.63EUR, wat een hoge prijs is voor een enkele vlucht tussen Berlijn en Brussel. Ik wil een volledige terugbetaling van deze vlucht, en bovendien een terugbetaling van het verblijf dat ik zondagnacht in Berlijn zou verblijven, dit werd betaald en kon niet gecanceld worden. Ik contacteerde Brussels Airlines, en zij stellen 'BudgetAir' verantwoordelijk, omdat ik via deze boekingssite mijn oorspronkelijke vlucht boekte. Waarna ik Budgetair contacteerde, zij gaven mij een restitutie enkel voor de gecancelde vlucht, voor een bedrag van 37.10EUR, wat dus een verwaarloosbaar bedrag is tegenover die nieuwe vlucht die ik genoodzaakt was te boeken, die me 369.63EUR kostte. Deze nieuwe vlucht boekte ik rechtstreeks via Brussels Airlines, dus ik wil hen verantwoordelijk stellen voor de terugbetaling van dit ticket. Het is ten slotte een vlucht van Brussels Airlines die werd gecanceld. Ik heb via Brussels Airlines een terugbetaling geëist, maar omdat deze vlucht gewoon doorging, vinden zij niet dat ik recht heb op een terugbetaling.Mvg,Marijke Aerts

Berichten (1)

M. A.

Naar: Brussels Airlines

13/07/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform