Beste,Mijn iPad wil na 1,5 jaar niet meer opladen, nochtans werd deze correct gebruikt en opgeladen, en goed verzorgd. Omdat deze nog onder garantie valt, heb ik deze opgestuurd ter herstelling. Ik kreeg even later een melding van Coolblue dat ze dit onderzocht hebben en dat deze niet te repareren viel. Het gaat hier dus om een niet-conform product. Dus er werd mij een nieuwe iPad ter vervanging beloofd.Ik kreeg helaas een gebruikte en beschadigde iPad ter vervanging, terwijl mijn oorspronkelijk exemplaar in veel betere staat was (nooit meegenomen naar plaatsen, altijd met een case rond dus zonder beschadigingen aan de body, een screenprotector op het glas, etc.). Coolblue vroeg mij om foto's van de beschadigingen en oordeelde - nadat ik deze opgestuurd had - dat ik deze inderdaad opnieuw mocht retourneren en dat er een nieuw exemplaar mijn kant op ging komen. Ik kreeg helaas dezelfde gebruikte iPad opgestuurd dus ik mailde Coolblue opnieuw. Ze antwoorden dat er een fout was gebeurd en dat ik de iPad terug mocht opsturen naar hen ter vervanging van een ander exemplaar. Daarna ontving ik opnieuw (!) dezelfde gebruikte iPad. Na hen hiervan attent te maken, belden ze me op en excuseerden zich om de fout 3x te maken en ze verzekerden me dat deze niet nog eens ging gemaakt worden + dat er een nieuwe iPad opgestuurd ging worden.Ik ontving daarna... dezelfde gebruikte iPad. Opnieuw mailde ik hen en kreeg ditmaal plots als antwoord dat ze me geen nieuwe iPad gingen bezorgen. Ze waren van mening dat de vervangtablet in goed genoege staat was en dat ik het daarmee moest doen.Ik ging hier niet mee akkoord. Naast het feit dat ze me al meerdere malen een nieuwe iPad beloofd hebben, zegt de Europese richtlijn dat de consument recht heeft op een nieuw goed ter vervanging van een defect goed. Deze moet in dezelfde staat zijn als het oorspronkelijk aangekochte product (nieuw dus) en mag geen gebruikt of refurbished exemplaar zijn.Hierrond bestaat de volgende info:?41 Ingeval de verkoper een niet-conform goed levert, voert hij de verbintenis die hij bij de verkoopovereenkomst is aangegaan, niet correct uit en moet hij dus opkomen voor de gevolgen van de slechte uitvoering van die verbintenis. Dat de consument, die de verkoopprijs heeft betaald en zijn contractuele verbintenis dus correct heeft uitgevoerd, een nieuw goed ontvangt ter vervanging van het niet-conforme goed, levert geen ongerechtvaardigde verrijking op. Hij ontvangt slechts met vertraging een goed dat in overeenstemming is met de bepalingen van de overeenkomst, een goed dat hij van meet af aan had moeten ontvangen.Nadat ik niet akkoord ging, hebben ze mij opnieuw gemaild met de melding dat de Backoffice samen met de hersteller tot de conclusie is gekomen dat ze mij een nieuw en goed werkend exemplaar bezorgd hebben.Nieuw is zeker niet het geval en ze komen terug op hun belofte. Ondanks het feit dat de klantenservice altijd heel vriendelijk heeft gereageerd - ook al heb ik bij iedere mail telkens contact met een andere persoon - schiet dit helemaal niet op. Erger nog, ik word al bijna 2 maanden aan het lijntje gehouden om nu te vernemen dat Coolblue zich niet houdt aan de correcte garantievoorwaarden en ik niet verder geholpen zal worden. De wettelijke garantie is nochtans een wettelijk recht.Na dus bijna 2 maanden heen en weer gemail en gebel, zit ik nog altijd zonder een nieuwe iPad, met geen uitzicht op een correcte oplossing. Het enige wat ze me tot nu toe hebben aangeboden voor het ongemak is een nieuwe oplaadkabel. Maar ik zoek een oplossing voor de iPad. Hopelijk komt dit snel in orde.Alvast bedankt voor de hulp.Silke