Beste Ik heb in de maand juni op verlof geweest naar Slovenië en blijkbaar zat ik op 20 km met de grens van Bosnië en viel ik (zonder mijn weten) onder een mast die NIET onder mijn datarooming van de EU viel. Hierdoor had ik een rekening van ongeveer 90 euro aan data. Toen ik belde naar de klantendienst van Telenet kwam ik te weten dat in Slovenie je soms onder een andere mast valt en ik dus een hoge rekening mocht verwachten door mijn data. Telenet stelde me voor om éénmalig deze data voor mij te crediteren wat dan ook gebeurd is. (Waarvoor dank)Nu ging ik in augustus naar Schotland en om zeker te zijn dat ik opnieuw geen onverwachte rekening zou krijgen belde ik op voorhand naar de klantendienst van Telenet. Ik legde mijn geval uit van in juni en vroeg of ik ergens moest op letten als ik naar Schotland zou gaan, wetende dat UK niet meer in de EU zone zit. De medewerker van Telenet zei me dat ik NERGENS voor moest vrezen want dat het volledig UK valt onder mijn DATA pot van Europa. Met een gerust gevoel ben ik dan ook vertrokken. Op 19/8 heb ik de boot genomen en zonder enig probleem hebben we onze reis verdergezet richting Schotland. Op 10/9/2023 echter namen we de boot terug richting België. Toen we nog op de kade stonden in Dover zaten mijn vrouw en ikzelf te wachten en wat te kijken op onze gsm. We kregen een whatsapp berichtje van vrienden met een filmpje in. Net nadat we dit filmpje openden (ongeveer één minuut later) kreeg ik de melding dat we op een maritieme mast zaten en dat we opnieuw aan een hoog tarief zouden surfen. Ook direct nadien kregen we meerdere SMS berichten (zowel ik als mijn vrouw) dat we beiden meer dan 50 euro boven ons budget zaten. We hebben ONMIDDELLIJK onze gsm op vliegtuigstand gezet om verdere schade te voorkomen.Toen we terug in België waren ben ik echter eens alles van naderbij gaan bekijken. Ik heb gezien in de app waar ik mijn verbruik perfect kan opvolgen dat ik op op 10/09/2023 om 15.56 uur 3,6 GB heb verbruikt MAAR de sms die me waarschuwde voor de dure tarieven heb ik pas ontvangen op 10/09/2023 om 15.57 uur. Bij mijn vrouw (gsm nummer 0498/24 75 55) exact hetzelfde verhaal. Verbruik om 15.58 uur en SMS om 15.59. Ik heb van alles screenshots genomen als bewijs, maar ik denk dat Telenet dit zeker kan ook zo kan nagaan. Ik kon op GEEN ENKEL moment weten dat ik op een andere mast zou zitten, zeker omdat er in de heenreis niets was gebeurd.Dan nu de dienstverlening van de klantendienst van Telenet.Toen ik op 11/9 naar Telenet belde kreeg ik te horen dat ze NIETS voor mij konden doen omdat ik in juni al eens een tegemoetkoming had gekregen. Ik was echt boos en dreigde om als trouwe klant van meer dan 25 jaar Telenet te verlaten. De medewerker van Telenet zei me doodleuk ik wil voor U alles afsluiten maar dan verliezen jullie wel jullie oproepnummer. Dit waren woorden die ik ECHT niet had verwacht van Telenet.Dezelfde dag belde ik terug en had ik een andere (deze keer vriendelijke) medewerker aan de lijn. Ze zei me dat ze ook niets kon doen, maar dat mijn bezwaar gegrond was en dat er een klachtenformulier werd opgesteld. Ik zou binnen de paar dagen gecontacteerd worden door Telenet om alles uit te klaren en deze dienst zou dan de beslissing kunnen nemen om het bedrag te crediteren. Na 5 dagen had ik nog niemand gehoord en ik belde terug. Opnieuw heel mijn verhaal verteld. Toen zij de medewerker dat het 7 dagen duurt voordat deze dienst me zou terug bellen. Opnieuw wachten Enkele dagen nadien nog niets gehoord en opnieuw de klantendienst gebeld met mijn hele verhaal. Deze medewerker zei me dat ik moest wachten tot mijn factuur was opgemaakt en dat ze DAN pas deze klacht zouden behandelen. Op 28/9 ontving ik mijn factuur en belde ik OPNIEUW terug naar de klantendienst. Dit keer zei me de medewerker dat de klacht reeds werd genoteerd en dat ik eerstdaags een telefoon zou krijgen van deze specifieke dienst. Tot Nu toe (17/10) heb ik nog 2x gebeld naar de klantendienst en heel mijn verhaal gedaan maar ik krijg steeds hetzelfde verhaal. Ze zijn er mee bezig en ik zal eerstdaags worden gecontacteerd. Ik vind het dus NIET kunnen dat ik iets moet betalen (120,76 euro) voor iets wat ik NIET kon voorzien. De meldingen (waarschuwingen) kwamen LATER dan het verbruik. Verder vind ik het alles behalve klantvriendelijk hoe je als trouwe klant behandeld wordt door Telenet. Ik hoor van zoveel medewerkers een ANDER verhaal en weet niet meer wie ik moet geloven. Verder ben ik nog steeds wachtende partij op een reactie van mijn klacht. Mag ik vragen aan Testaankoop om bij Telenet aan te dringen deze klacht te behandelen. Met vriendelijke groeten Jansegers Tom