Terug

gebruik assurcard belfius insurancehospitalisatieverzekering

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: Belfius Direct Verzekeringen

09/04/2025

Geachte mevrouw/heer, Sins 2009 geniet ik bij Belfius van een hospitalisatieverzekering via een collectieve polis van de werkgever. Mijn echtgenote geniet tevens van deze polis mits betaling. Sinds 2017, na mijn pensionering, zetten we de polis verder en betalen we die beiden volledig zelf. De polis dekt de tegemoetkoming voor opname in een éénpersoonskamer. Op 11.12.2024 ontvingen we een schrijven van Belfius dat ons een AssurCard wordt bezorgd, inmiddels voor beiden ontvangen. Dit middel zou er moeten voor zorgen dat bij ziekenhuisopname de derdebetalersregeling wordt toegepast via MedExel, - de firma die hiervoor met Belfius samenwerkt -. Evenwel vermeldt hogervermeld schrijven dat de patiënt hiervoor enkel de keuze kan maken voor een meerpersoonskamer. Evenwel dekt onze polis (en de betaling daarvoor) bij Belfius de opname in een éénpersoonskamer, weliswaar mits een franchise. Na telefonische contactname met MedExel, die doorschakelt naar de specialist bij Belfius Insurance, wordt deze regeling bevestigd. De respondente kan hier zelf niet aan verhelpen. Bij het inlezen van de AssurCard in de terminal in het ziekenhuis zou immers bij de keuze van opname in een éénpersoonskamer een rood licht verschijnen, dat aangeeft dat het gebruik van de AssurCard niet toegestaan is. Het computerprogramma heeft dit immers zo ingesteld. Het is duidelijk dat deze restrictie niet compatibel is met de betaling van een polis die dekking geeft voor een éénpersoonskamer. De tussenkomst van de hospitalisatie verzekering kan enkel wanneer alle facturen worden verzameld en manueel worden ingezonden naar MedExel. Derhalve vervalt de service met AssurdCard, ondanks een duurdere polis. We moeten derhalve Belfius Insurance in gebreke stellen opdat ze deze fout zou rechtzetten, rekening houden met mijn opnamedatum. Mijn ziekenhuisopname is gepland tegen 09/05/2025. Mijn AssurCardnummer: 009224007200131 Met vriendelijke groeten, L.D.

Bemiddeling door Testaankoop 24 april 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform