Terug

Gebrekkige VAB Assistance

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: VAB

08/12/2023

Beste,Op zondag 3 dec.jl., om 12u.10, hadden wij autopech op de autoroute tussen Chamonix en Genève. VAB gebeld (bijstand via Hyundai) en ons dossier werd opgestart. Na de nodige depannages (2x) en een overnachting ter plaatse, zijn we op maandag via taxi en trein teruggekeerd naar België. Onze auto zou later gerepatrieerd worden.Gelukkig lag alles kort bij elkaar autopanne, depannagedepot en hotel binnen een straal van 15 km. Toch was het pas 18u.30 vooraleer we onze hotelkamer konden betreden nog 1u.30 extra wachttijd in hotel omdat men vanuit België een verkeerde datum had geboekt.Maandagmorgen kregen we te horen dat onze auto zou gerepatrieerd worden naar België wegens geen tijd Hyundai-garages voor nazicht zou 3 à 4 weken kunnen duren. Voor ons zou naar een oplossing worden gezocht: trein of huurauto. Wij hebben direct kenbaar gemaakt dat, gezien de reden van ons bezoek, er flink wat bagage in de auto stak en , gezien onze leeftijd en fysieke toestand, het niet opportuun was deze (gedeeltelijk) mee te pakken op de trein. Als antwoord werd ons gezegd dat VAB geen liefdadigheidsinstelling was maar enkel moest zorgen dat wij terug naar België geraakte.........Even later werden ons volgende mogelijkheden voorgelegd:1) met de trein kostprijs zo'n 800 € (onze calculatie, 1.000 €)2) met huurauto kostprijs zo'n 1600 € - dit was enkel mogelijk als we zelf het verschil van 800 € zouden opleggen. Bovendien was het nog niet zeker dat de vervangwagen diezelfde dag beschikbaar zou zijn ..... We konden hiermee niet akkoord gaan. Nogmaals gewezen op de bagage (waaronder enkele duurdere spullen) in onze auto welke misschien nog wel 3 weken of langer buiten moest staan op een weinig betrouwbaar depannagedepot. Maar blijkbaar was het voor onze contactpersoon belangrijker dat hij de repatriëring kon regelen tegen een zo laag mogelijke kostprijs i.p.v. rekening te houden met de noden van het slachtoffer. Verwijzend naar ons vorige dossier bij VAB (mei 2023) werd door onze contactpersoon aangegeven dat hij niet de persoon was die met budget zou smijten .......Op onze vraag wie verantwoordelijk zou zijn bij eventuele diefstal van onze bagage, liet hij ons weten dat wij dit dan maar via onze autoverzekering moesten regelen? Mocht blijken dat er iets gestolen zou zijn uit onze auto, wensen wij VAB hiervoor verantwoordelijk te stellen..In een later telefonisch contact werd ons reisplan (met trein) besproken. Hierbij had onze contactpersoon het o.a. over de transfer tussen Gard de Lyon en Gard du Nord in Parijs. Dit zou maar enkele honderden meters zijn en gemakkelijk te voet kunnen gedaan worden (met bagage?? - onze overstaptijd was 20 min.!) ..... heb hem gevraagd dit toch maar eens na te kijken. Bleek dan toch verder uit elkaar te liggen en men was voor de transfert aangewezen op taxi of metro. Mocht ik niet attent zijn geweest dat hadden we daar gestaan in Gard de Nord!Wij vragen ons ook af of het misschien mogelijk is dat VAB nog slechts een beperkt budget beschikbaar wil stellen voor ons gezien reeds de 3de depannage van onze Hyundai Tucson op zo'n 2 jaar tijd?

Berichten (1)

VAB

Naar: J. V.

14/12/2023

Beste heer, mevrouw,         Bedankt voor uw bericht. Jammer te horen dat Dhr.Oers  niet 100% tevreden is over de service dd. 03/12/2023       - Wij onderzoeken  dit bij de juisteafdeling(en). Van zodra het onderzoek is afgerond, antwoorden wij de klantrechtstreeks in het kader van GDPR en beschouwen het dossier daarna alsafgehandeld. Heeftu  nog vragen? Bel dan gerust naar  03 253 6140  of stuur een mail naar  klachtenbehandeling@vab.be Metvriendelijke groeten Chantal Suy VAB - Customer Experience OPGEPAST:Mail van buiten uw organisatie. Verdacht? Klik op Hoxhunt-knop om temelden. ATTENTION: Courriel d'un expéditeur extérieur.Suspicion de phishing? Rapport via le bouton Hoxhunt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform