Geachte heer/mevrouw,
Via deze weg wil ik een formele klacht indienen over de behandeling van mijn aanvraag voor gewaarborgd inkomen, die inmiddels meer dan een maand geleden werd ingediend en sindsdien volledig onbeantwoord is gebleven.
Ik bevind mij momenteel in een uiterst kwetsbare situatie, waarin ik door medische omstandigheden (waaronder een virale hersenvliesontsteking en surmenage) genoodzaakt ben het werk tijdelijk stop te zetten. Precies in zulke omstandigheden wordt gewaarborgd inkomen geactiveerd — maar helaas ervaar ik van de betrokken dienst geen enkele empathie, betrokkenheid of opvolging.
Het enige communicatiepunt dat ik tot nu toe heb ontvangen, was een afwezigheidsbericht van de verantwoordelijke medewerker. Intussen verkeer ik in volledige onzekerheid, terwijl ik medische zorgen heb en geconfronteerd word met bijkomende financiële en emotionele stress.
Ik voel me als klant genegeerd en in de steek gelaten in een situatie die vraagt om menselijke aandacht en heldere communicatie. Ik vraag met aandrang:
• Een onmiddellijke update over de status van mijn aanvraag
• Inzage in de reden(en) van de vertraging
• Een structurele oplossing voor de gebrekkige communicatie vanuit deze dienst
Ik verzoek u vriendelijk maar met klem om deze klacht ernstig te nemen en mij spoedig een antwoord te bezorgen.
Groeten