Terug

Gebreken bij geleverde keuken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. K.

Naar: KEUKENS DE ABDIJ

30/10/2024

Wij zijn op 26-08-2023 naar Keukens De Abdij geweest om inspiratie op te doen voor onze nieuwe keuken. Hierbij heeft een verkoper en verkoper in opleiding ons verder geholpen. Hierbij was er ook vermeld dat er 2 versies van de keuken zijn basis en premium. Het verschil was te zien in de steunen in de deuren van de kast. Het was echter een verschil van 10 000 euro en de deuren kunnen niet doorbeugen. Zeer vriendelijke mensen maar wij mochten niet nadenken en indien we deze prijs wensten moesten we nu tekenen. Ik was hier niet happig op maar ze hadden ons beloofd dat het 'de keuken van ons dromen' ging zijn en we niets in ons hoofd moesten steken. Hierbij heb ik verschillende keren nagevraagd of de nerven van het hout zou doorlopen en afspraken ivm grepen. Grepen maakte niet uit, die konden we later nog bekijken en was inbegrepen in de prijs. Ook de nerven van het hout loopt standaard door bij hun. Wij hadden ook een aantal toestellen die we reeds hadden aangekocht en zij gingen deze installeren. `We moesten dan ook al een voorschot betalen. Hierna hadden we een afspraak bij onze binnenhuisarchitect. Hier is mij verteld dat wij aan het eiland allemaal kasten met deuren hadden. Dit terwijl ik specifiek lades had gevraagd voor 1 kast. En de grepen die wij wenste waren geen probleem. Bij de eindofferte kwamen we enkel bijna €2000,00 duurder uit. We hebben dan een onderkast met deuren moeten nemen en een andere greep. Dit hebben wij dan bevestigd met nog een extra kost van een €500,00. We zaten dus nu op bijna €27 000,00 voor de keuken (Excl. oven, micro en kookvuur). Maar het ging onze droomkeuken zijn. Zodra ze de keuken komen plaatsen zei de plaatser dat er iets mis is want er is 7cm verschil maar ik moest mij dat niet aantrekken dat kwam in orde. De plaatser heeft gewoon aan de rechter kant geen passtuk geplaatst waardoor we een 'gat' hebben van bijna een cm. En de nerven van het hout lopen niet door zoals ze ons beloofd hadden. De plaatser ging dit doorgeven maar wij kregen geen reactie van Keukens de Abdij. Daarom had ik dit zelf gemeld per mail maar ik kreeg geen reactie. Hierna kwamen ze het tablet plaatsen, ik had laten weten dat dit mogelijk was vanaf 13h. Nu was mijn vriend onverwachts thuis en de plaatsers waren al vroeger aanwezig en toen ik thuis kwam waren ze eigenlijk al klaar. Dus mijn vriend vertrekt in alle heisa en gaat de kinderen halen. De plaatsers vertellen mij nog dat er geen uitsparing is voor de kookplaat en zij mogen deze niet maken. Ik neem terug contact op met keukens de abdij om nog eens te horen hoe het staat met ons dossier en hier kunnen nog een aantal puntjes bij. - Dampkap is gezakt aan 1 zijde; - Problemen met diepvries die vriest aan; - Geen steunen in de deurfronten, terwijl wij voor premium keuken hebben betaald; - Nerven lopen niet door; - Stopcontacten zijn niet aangesloten; - Vaatwasser die slecht afwast; - Voetjes aan de kasten die loskomen; - Ondersteuning van de kast is groter dan de kasten; - Geen passtuk rechts; - Passtuk links is los en niet mooi gezaagd; Wij hebben toen verschillende keren gebeld en gemaild maar ze waren steeds bezig met het dossier. We kregen alleen geen antwoord. Een maand later kuis ik de ramen en zie ik dat het raam beschadigd is en daarbij verteld mijn vriend dat ze het raam hadden beschadigd bij het plaatsen van het tablet. Dit is een nieuw raam maar blijkbaar telt dit niet omdat dit niet vermeld is op de bon. Hierdoor willen zij de schade niet vergoeden. Dan uiteindelijk hebben we een gesprek met iemand die zei dat hij zijn verantwoordelijkheid zou nemen en ging zorgen dat alles opgelost ging worden. Ze sturen een technieker ter plaatse om alvast een aantal punten op te lossen. Hierbij vraag ik ook aan hem het verschil tussen een premium en een basis keuken. En hij zegt ja inderdaad u hebt een basis keuken. Dit terwijl keukens De abdij blijft beweren dat ik een Premium keuken heb. De Technieker past dingen aan en zegt dat hij moet terug komen voor de andere zaken. Een paar dagen later wil ik kroketjes maken maar blijkbaar zijn deze roos. Nu blijkt het dat mijn diepvriezer een kast was geworden. Dus heb ik de volledige inhoud kunnen weggooien, deze was pas gevuld. Dit was volgens keukens de Abdij een fout bij de producent Samsung. Zij zijn ter plaatse gekomen en hebben alles nagekeken en de diepvries is verkeerd geïnstalleerd hierdoor sluit hij niet goed. Nu zouden ze 4/11 terug komen en de overige punten komen herstellen. Hierbij rekening houden dat volgens hen onderstaande punten niet aangepast moeten worden: - Geen steunen in de deurfronten, terwijl wij voor premium keuken hebben betaald -> Volgens hun hebben wij de premium keuken en waren de steunen niet nodig. - Nerven lopen niet door -> dit is altijd zo volgens hun - Geen passtuk rechts -> Dit willen zij oplossen met een silicone naad. Voor een keuken van 27 000,00 euro. Tot op heden is er mij geen oplossing aangeboden voor de nerven, passtuk rechts, diepvries en het verloren eten. En er blijft twijfel over of wij de Premium keuken hebben, waar wij voor hebben betaald.

Bemiddeling door Testaankoop 30 oktober 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform