Beste,Vorig jaar hebben wij zonnepanelen en een thuisbatterij besteld bij KTI-WTI.Om toch zeker te zijn dat de installatie nog in 2021 zou gebeuren (premiegewijs), vroegen we nog een bevestiging hiervan. Antwoord via email van de verkoper op 03/10: “De leveringstermijn ligt momenteel op +-6 weken, we kunnen dus zeker en vast dit jaar nog plaatsen”.Ondertussen zijn we 18/01/2022, en zijn we nog steeds aan het wachten.Helaas antwoord men bij dit bedrijf nooit op vragen, stuurt men tussentijdse facturen terwijl deze niet afgesproken zijn, hebben de techniekers altijd te weinig, verkeerd of defect materiaal bij en komt men de afspraken niet na (zie samenvatting).Conclusie: We wachten nog steeds op de batterijen, we weten niet of onze zonnepanelen ondertussen werken en we hebben nog geen enkel inzicht op wanneer alles zal afgewerkt worden.Hieronder kan u een samenvatting vinden van de feiten:• 05/10/2021 – tekenen offerte• 14/10/2021 – Vraag besteldienst of we ook de batterij wensten, hoewel dit wel gecommuniceerd was. Mogelijk toch niet helemaal duidelijk?• 22/10/2021 – Mail met info over aanvraag premie en melding dat we zelf de digitale meter moeten aanvragen bij Fluvius.• 28/10/2021 – Plaatsing digitale meter door Fluvius.• 08/11/2021 – Voorschotfactuur voor de plaatsing. Zoals bepaald in de offerte, 20% voorschot, 80% van het bedrag bij volledig afgewerkte plaatsing.• 09/11/2021 – Storting van het voorschot.• 17/11/2021 – Vraag of men op 19/11/2021 de zonnepanelen mag komen plaatsen, wat wij bevestigen.• 18/11/2021 – Levering van een schaarlift, zonder dat hier enige communicatie over was. Gelukkig waren we op die moment thuis.• 19/11/2021 – Plaatsing van de zonnepanelen. De techniekers zitten een hele voormiddag in hun wagen voor de deur te wachten, omdat de “gewichten” voor de plaatsing van de zonnepanelen nog moeten gebracht worden. Wanneer deze net na de middag arriveren, gaan ze aan het werk. Helaas blijkt dat ze geen kabel bij hebben om de aansluiting van de zonnepanelen naar het aansluitpunt te brengen. Verder komt ook de verwachte elektricien, die de converter moet plaatsen en de aansluiting doen, niet opdagen.• 21/11/2021 – Mail naar KTI-WTI met de vraag wanneer men de rest van de aansluiting komt doen en de melding dat men hiervoor opnieuw een schaarlift zal nodig hebben om op het dak te raken.• 07/12/2021 – Mail van planning dat de techniekers op 09/12/2021 zullen langskomen om de kabel van het dak naar de aansluiting te trekken. Op 15/12/2021 zal de elektricien langskomen om de omvormer te plaatsen en aan te sluiten.• 09/12/2021 – Wanneer de techniekers langskomen, blijkt dat de planning vergeten is om de schaarlift te bestellen. De techniekers worden dan ook gedwongen om een ladder tegen de gevel te zetten en zo te werken. Niet echt een veilige situatie. Verder blijkt dat de verlengkabel die ze bij hebben om hun machines aan te sluiten, niet te werken. Gelukkig heb ik het benodigde materiaal liggen.• 15/12/2021 – Elektricien komt langs om 17.00u! Hij begint alles aan te sluiten, maar kan de kabels van de zonnepanelen niet aansluiten omdat het ondertussen donker is en hij dus niet kan uitmeten welke kabels waar moeten. Om dit op te lossen ben ik dan maar zelf op het dak gekropen met een lamp, zodat uitmeten toch mogelijk was en hij de benodigde aansluitingen kon doen. Wanneer ik vraag naar een login voor de applicatie om opvolging te doen van de opbrengst van de zonnepanelen, zegt hij dat ze dat normaal “binnen enkele dagen zullen opsturen”. Vandaag hebben we nog steeds niets ontvangen, ondanks herhaaldelijke vragen.• 21/12/2021 – Mail facturatie KTI-WTI met de vraag om een “tussentijdse factuur” te betalen. Wij geven aan dat in de offerte staat dat de laatste 80% van de factuur slechts dient betaald te worden bij beëindiging van de werken en dat we nog steeds wachten op de batterijen, login voor opvolging en keuring van de installatie.• 10/01/2022 – Nog een mail van de facturatie met volgende bewoording: “Alle begrip voor uw antwoord maar dit gaat over een tussentijdse factuur die we toch graag (gedeeltelijk) betaald zien”. Wij geven opnieuw aan dat in de offerte staat dat de laatste 80% van de factuur slechts dient betaald te worden bij beëindiging van de werken en dat we nog steeds wachten op de batterijen, login voor opvolging en keuring van de installatie.Ik kijk uit naar uw reactie.Met vriendelijke groeten,Stefaan