Terug

geblokkeerde gegevens

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: FLUVIUS

04/09/2023

beste ,sinds 20 maart 2022 hebben wij een probleem met onze gegevens bij fluvius .door een foutief huisnr. (door brand bij onze buren )door te geven , werden onze meters op deze datum blijkbaar administratief buiten dienst gesteld .dit hebben we pas ontdekt eind november ’22 omdat we van onze leverancier een creditnota ontvingen van onze jaarafrekening die we in juni ’22 betaald hadden . bij Eneco heb ik dan vernomen dat ons energiecontract was stopgezet op 20 maart ’22.ik heb toen Fluvius gecontacteerd , die hebben dan onze meters terug administratief in dienst genomen en ik moest contact opnemen met onze leverancier om ons contract terug te activeren .toen begon deel 2 van het probleem .nl de blokkering van onze gegevens in het nieuwe datasysteem waardoor de uitwisseling van onze gegevens met onze leverancier onmogelijk is . dit is sinds februari ’23 .tot op heden is dit nog altijd niet opgelost ,en betalen wij al anderhalf jaar niks meer voor energie (Eneco heeft alles wat betaald was in 2022 teruggestort omdat onze meters zogezegd dichtstonden) en hebben wij geen enkel zicht op de tarieven die zullen gehanteerd worden op ons energieverbruik in het voorbije anderhalf jaar .ondertussen hebben wij bericht gekregen dat onze huidige tellers zullen vervangen worden door digitale .maar om geen 3de probleem te creëren met de overgang van analoge naar digitale meters , wat ik wel verwacht aangezien het nog niet lukt om voorgaande problemen op te lossen , heb ik gevraagd aan Fluvius om te plaatsing van de nieuwe tellers uit te stellen totdat alles terug normaal verloopt , wat mij een redelijke vraag lijkt gezien de omstandigheden .ik heb dit gevraagd op 07/08 maar tot op heden geen antwoord op gekregen .

Berichten (2)

FLUVIUS

Naar: K. D.

05/09/2023

DATA NOT AVAILABLE

FLUVIUS

Naar: K. D.

05/09/2023

BesteIk heb uw mail goed ontvangen.U meldt me dat u geen facturatie ontvangt van uw energieleverancier naar aanleiding van een blokkade van uw gegevens.Ik heb zonet een nieuwe controle gedaan in het Centraal Marktsysteem. Dit is een gecentraliseerd gegevensbeheersysteem voor de energiemarkt. Alle leveranciers en netbeheerders in Belgie communiceren via dit platform. Iedere dag passeren via die platform marktberichten van en naar energieleveranciers en netbeheerders.Ik merk op dat uw EAN-codes nog steeds voorkomen op de uitvallijst MIG6. Ik begrijp dat dit vervelend is. Uw EAN-codes worden geblokkeerd en hierdoor kunnen er geen marktberichten verstuurd worden van en naar uw energieleverancier. De oorzaak is puur technisch van aard.Uw EAN-codes werden bezorgd aan onze data-experten om de vastgelopen berichtgeving te herstellen. Ik kan geen termijn meegeven wanneer dit probleem zal opgelost zijn. Het oplossen van deze zeer complexe cases neemt veel tijd in beslag. Het is moeilijk te achterhalen wat de oorzaak is waardoor uw leveringspunt geblokkeerd zit.Via volgende link, kan u zelf nagaan of uw EAN-codes nog geblokkeerd zijn:s:www.fluvius.be/nl/factuur-en-tarieven/vertraging-energiefactuur.Ik begrijp dat u het plaatsen van de digitale meters wenst uit te stellen tot er een oplossing is voor uw geblokkeerde EAN-codes. Ik moet u in uw verzoek teleurstellen. Alle informatie met betrekking tot een metervervanging (meterstanden, verbruikswaarden, contracata, .) blijven bewaard en zullen - weliswaar met vertraging - correct verwerkt worden.Ik hoop u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,Kris VermeerschKlachtencommissieBrusselsesteenweg 1999090 Mellewww.fluvius.bes:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform