Fluvius - Intern
Dag meneer Verdeyen,
Ik heb uw klacht goed ontvangen.
Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen.
Momenteel belet een foutcode in het marktoverkoepelende gegevensuitwisseling-platform (MIG6) dat de leverancier meterdata van uw meter ontvangt.
Dagelijks worden ongeveer 1 miljoen transacties verwerkt (federaal).
99,8% van alle berichten (voor een totaal van 11 miljoen headpoints) lopen correct.
Slechts 0,2% van de berichten gingen in uitval en konden niet correct verwerkt worden, intussen is dit aantal al enorm gedaald, maar het moet maar net uw EAN-code zijn natuurlijk…
Ik begrijp uw frustratie, dit probleem is ook al meermaals in de media geweest.
Meer info kan u ook hier terugvinden: vertraging energiefactuur Fluvius
U kan hier ook EAN-code ingeven, en zo onmiddellijk zien of uw gegevens nog geblokkeerd zitten.
Ik kan dus jammer genoeg enkel nog een beetje geduld vragen. Het komt in orde, maar wanneer, daar kan ik op vandaag geen antwoord op geven.
Uw klacht met nummer 1000353265 staat open bij onze interne dienst, u zal via deze weg dan ook geïnformeerd worden, en deze klacht zal pas afgesloten worden van zodra het probleem van de baan is.
Wat betreft het opvolgen van uw verbruiken: uw meter communiceert wel, waardoor u dit kan opvolgen via Mijn Fluvius. Op het verbruiksportaal kan u dagelijks, wekelijks, maandelijks en per kwartier uw verbruiken bekijken: s:www.fluvius.be/nl/thema/meters-en-meterstanden/verbruik-opvolgen.
Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Klachtenbeheer Fluvius