Terug

Geblokkeerde EAN-code

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. A.

Naar: FLUVIUS

17/08/2023

Beste,Vorig jaar februari hebben de eerste keer een overstap gemaakt van energieleverancier (van mega naar eneco) en dit jaar februari (van eneco naar engie). Mega en eneco hebben tijdens die overstap beide nog respectievelijk 1 en 2 maanden onterecht een voorschot van onze rekening gehaald terwijl wij al overgeschakeld waren van leverancier. Zij kunnen echter geen slotfactuur opmaken (en deze voorschotten terugbetalen) omdat onze EAN code geblokkeerd staat bij Fluvius en dit al voor ruim anderhalf jaar! Intussen gaat het toch over heel wat geld, zeker omdat we ook een serieus voorschot betaaldde bij beiden en waarschijnlijk sowieso een terugbetaling krijgen. Klacht bij fluvius is vorige maand al ingediend maar zij beweren er niks aan te kunnen doen. Intussen zitten wij hier, te wachten op veel geld +-€500 aan onterechte voorschotten alleen. Wij zijn dit beu maar kunnen geen kant uit.

Berichten (6)

FLUVIUS

Naar: S. A.

21/08/2023

Beste,Deze klacht is reeds in behandeling bij onze diensten onder de nummer 1000236087, gelieve bij al uw volgende communicatie dit nummer te vermelden.De EAN is nog steeds geblokkeerd, zodra er vordering in het dossier is zal de behandelende dienst je hiervan in kennis stellen.Met vriendelijke groeten,Directie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Mellefluvius-Klachtencommissie @fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: S. A.

21/08/2023

Beste,Deze klacht is reeds in behandeling bij onze diensten onder de nummer 1000236087, gelieve bij al uw volgende communicatie dit nummer te vermelden.De EAN is nog steeds geblokkeerd, zodra er vordering in het dossier is zal de behandelende dienst je hiervan in kennis stellen.Met vriendelijke groeten,Directie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Mellefluvius-Klachtencommissie @fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: S. A.

11/06/2024

Uw kenmerk: (CPTBE01856988-20)Locatie: Steffie Aerts, DOELSTRAAT 13 13, 2960 SINT-LENAARTSMevrouw,Beste Steffie,Een foutcode in het markt-overkoepelende gegevensuitwisseling-platform zorgde ervoor dat uw leverancier de metergegevens niet meer ontving.Namens Fluvius excuses voor het ongemak.Ik kan u melden dat langs de kant van Fluvius geen foutcodes meer voorkomen op de berichtgeving naar de leverancier. Uw leverancier heeft recent alle gegevens van ons ontvangen. Alles zal zonder uitzondering en retroactief worden rechtgezet.Gelieve hen wel even de nodige tijd te geven om de informatie te verwerken.Bedankt voor uw begrip.De leverancier kan ons steeds rechtstreeks contacteren indien zij nog verdere vragen hebben.Via het centraal marktsysteem en via een bij hun gekend emailadres kunnen zij indien nodig informatie opvragen.Met vriendelijke groeten,KlachtendienstMarktoperatiesFluviuswww.fluvius.beFluvius System Operator cv Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle www.fluvius.be T 078 35 35 34 BTW BE 0477 445 084 RPR Gent, afdeling Gent IBAN BE16 0910 1312 8674s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: S. A.

23/07/2024

Beste,Nog steeds komen de leveranciers met het excuus dat ze van jullie nog geen meterstanden hebben doorgekregen.Intussen hebben we weeral meer dan een maand geduld uitgeoefend wat me wel meer dan genoeg lijkt.Met vriendelijke groetenSteffie Aerts

FLUVIUS

Naar: S. A.

23/07/2024

Uw kenmerk: (CPTBE01856988-20)Locatie: Steffie Aerts, DOELSTRAAT 13 13, 2960 SINT-LENAARTSMevrouw,Beste,Helaas zorgt een foutcode in het markt-overkoepelende gegevensuitwisseling-platform er opnieuw voor dat uw leverancier de data van de meter niet ontvangt.Wij verzekeren u dat we er alles aan doen om dit op te lossen en zorgen ervoor dat de correcte data worden verstuurd.Alles zal zonder uitzondering rechtgezet worden, zodra de berichten correct kunnen verzonden worden.We zullen u via deze weg informeren zodra dit opgelost is.In de tussentijd kan u zelf ook opvolgen of uw EAN-code(s) nog geblokkeerd zit(ten) op onze website.Via s:www.fluvius.be/nl/factuur-en-tarieven/vertraging-energiefactuur kan u uw EAN(s) ingeven en krijgt u onmiddellijk deze informatie te zien.We verwijzen ook naar een overzicht van veel gestelde vragen op dezelfde webpagina.Vertraging energiefactuur FluviusMet vriendelijke groeten,KlachtendienstMarktoperatiesFluviuswww.fluvius.beFluvius System Operator cv Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle www.fluvius.be T 078 35 35 34 BTW BE 0477 445 084 RPR Gent, afdeling Gent IBAN BE16 0910 1312 8674s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: S. A.

07/10/2024

Uw kenmerk: (CPTBE01856988-20) Locatie: Steffie Aerts, DOELSTRAAT 13 13, 2960 SINT-LENAARTS Mevrouw, Wij danken u voor uw bijkomende bemerkingen. Helaas kunnen wij ons eerder ingenomen standpunt niet herzien. Beste Steffie, Bedankt voor uw bericht. We hebben uw nieuwe klacht ontvangen. Echter willen we u informeren dat er al een lopende klacht is met een vergelijkbaar onderwerp. Om verwarring te voorkomen en efficiënter te kunnen werken, zullen we uw nieuwe klacht annuleren en verdergaan met de reeds bestaande klacht 1000236087. Wij verzekeren u dat we er alles aan doen om dit op te lossen en zorgen ervoor dat de correcte data worden verstuurd. Alles zal zonder uitzondering rechtgezet worden, zodra de berichten correct kunnen verzonden worden. We laten deze klacht openstaan en zullen u informeren zodra dit probleem opgelost is. Aangezien het om een complex proces gaat kunnen wij hiervoor geen concrete termijn geven wanneer dit opgelost zal zijn. In de tussentijd kan u zelf ook opvolgen of uw EAN-code(s) nog geblokkeerd zit(ten) op onze website. Via s:www.fluvius.be/nl/factuur-en-tarieven/vertraging-energiefactuur kan u uw EAN(s) ingeven en krijgt u onmiddellijk deze informatie te zien. We verwijzen ook naar een overzicht van veel gestelde vragen op dezelfde webpagina. Vertraging energiefactuur Fluvius Bent u ontevreden over ons antwoord, dan kunt u de Klachtencommissie van Fluvius contacteren: o via de website www.fluvius.be o op het telefoonnummer 0800 600 01 o per brief naar: Klachtencommissie Fluvius, Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle Met vriendelijke groeten, Klachtendienst Marktoperaties Fluvius www.fluvius.be Fluvius System Operator cv Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle www.fluvius.be T 078 35 35 34 BTW BE 0477 445 084 RPR Gent, afdeling Gent IBAN BE16 0910 1312 8674 s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform