Terug

Geblokkeerde EAN - al 2,5 jaar geen faktuur!

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: FLUVIUS

25/08/2024

Beste, na 2,5 jaar eventjes beu aan het worden. Engie geeft aan dat meterstanden etc. niet doorkomen door een geblokkeerde EAN. Welke compensatie voorzien jullie? Op dit moment durf ik niet overschakelen naar andere leverancier om disputen te vermijden. Maar na 2,5 jaar geen fakturen hebben is ook geen oplossing. In de smartap van Engie zie ik relatief correcte berekening. Heb zelf een P1 meter en berekeningen.

Berichten (3)

FLUVIUS

Naar: L. V.

26/08/2024

BesteIk heb uw mail goed ontvangen.U meldt mij dat uw EAN-code van elektriciteit voorkomt op de uitvallijst van MIG6. Door deze blokkade krijgt u geen facturatie van uw energieleverancier.Na een controle merk ik op dat uw EAN-code inderdaad geblokkeerd wordt. Ik begrijp dat dit heel vervelend is. Ik heb uw EAN-code bezorgd aan onze data-experten om de vastgelopen berichtgeving te herstellen. Ik kan geen termijn meegeven wanneer dit probleem zal opgelost zijn. Het oplossen van deze zeer complexe cases neemt veel tijd in beslag. Het is moeilijk te achterhalen wat de oorzaak is waardoor uw leveringspunt geblokkeerd zit.U kan de stand van zaken opvolgen via volgende link: s:www.fluvius.be/nl/factuur-en-tarieven/vertraging-energiefactuur.U informeert naar een compensatie via Fluvius. Ik begrijp dat deze problematiek vervelend is voor u, maar de blokkade van uw EAN-code heeft in essentie enkel een uitstel van bepaalde scenario’s tot gevolg. Zo kan hierdoor het tijdstip waarop een afrekening plaatsvindt of een leverancierswissel doorgaat later plaatsvinden dan gewoonlijk. In bijna alle gevallen kan Fluvius de situatie volledig rechtzetten. Gezien er in dit geval enkel sprake is van een latere verwerking doch geen concrete, effectieve schade bestaat of aangetoond wordt en bij gebreke aan enige wettelijke verplichting tot vergoeding van het geleden ongemak, kan Fluvius hier niet financieel tussenkomen.Hoewel ik begrijp dat dit niet het gewenste antwoord is, moet ik u in uw verzoek tot compensatie teleurstellen.Het spijt me dat de pogingen om uw geblokkeerde EAN-code vrij te geven, niet het gewenste resultaat opleveren. Ik blijf uw dossier opvolgen en van zodra het probleem is opgelost, zal ik u hiervan op de hoogte stellen.Met vriendelijke groeten,Kris VermeerschKlachtencommissieBrusselsesteenweg 1999090 Mellewww.fluvius.beVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: zondag 25 augustus 2024 13:45Aan: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.beOnderwerp: Geblokkeerde EAN - al 2,5 jaar geen faktuur!‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ s:www.fluvius.be/disclaimer

L. V.

Naar: FLUVIUS

10/09/2024

Doordat dit nummer geblokkeerd is durf ik gewoonweg niet overstappen naar een andere leverancier. Uiteraard brengt dit kosten mee omdat er spelers zijn die in de markt goedkoper zijn.

Bemiddeling door Testaankoop 23 november 2024

FLUVIUS

Naar: L. V.

02/12/2024

Beste Naar aanleiding van onderstaande mail. Ik heb een bevestiging ontvangen dat uw EAN-code niet meer voorkomt op de uitvallijst van MIG6. De berichtgeving van en naar uw energieleverancier werd hersteld. Er is maandelijkse facturatie sinds 05.07.2023 en maandelijks worden er volumes doorgestuurd. Volgens mijn informatie heeft uw energieleverancier de nodige marktberichten ontvangen op 01.11.2024. Het is wel mogelijk dat uw energieleverancier deze gegevens nog dient te verwerken. Namens Fluvius onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groeten, Kris Vermeersch Klachtencommissie Brusselsesteenweg 199 9090 Melle www.fluvius.be Van: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Verzonden: maandag 26 augustus 2024 10:05 Aan: klachten@test-aankoop.be CC: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: RE: Geblokkeerde EAN - al 2,5 jaar geen faktuur! Beste Ik heb uw mail goed ontvangen. U meldt mij dat uw EAN-code van elektriciteit voorkomt op de uitvallijst van MIG6. Door deze blokkade krijgt u geen facturatie van uw energieleverancier. Na een controle merk ik op dat uw EAN-code inderdaad geblokkeerd wordt. Ik begrijp dat dit heel vervelend is. Ik heb uw EAN-code bezorgd aan onze data-experten om de vastgelopen berichtgeving te herstellen. Ik kan geen termijn meegeven wanneer dit probleem zal opgelost zijn. Het oplossen van deze zeer complexe cases neemt veel tijd in beslag. Het is moeilijk te achterhalen wat de oorzaak is waardoor uw leveringspunt geblokkeerd zit. U kan de stand van zaken opvolgen via volgende link: s:www.fluvius.be/nl/factuur-en-tarieven/vertraging-energiefactuur. U informeert naar een compensatie via Fluvius. Ik begrijp dat deze problematiek vervelend is voor u, maar de blokkade van uw EAN-code heeft in essentie enkel een uitstel van bepaalde scenario’s tot gevolg. Zo kan hierdoor het tijdstip waarop een afrekening plaatsvindt of een leverancierswissel doorgaat later plaatsvinden dan gewoonlijk. In bijna alle gevallen kan Fluvius de situatie volledig rechtzetten. Gezien er in dit geval enkel sprake is van een latere verwerking doch geen concrete, effectieve schade bestaat of aangetoond wordt en bij gebreke aan enige wettelijke verplichting tot vergoeding van het geleden ongemak, kan Fluvius hier niet financieel tussenkomen. Hoewel ik begrijp dat dit niet het gewenste antwoord is, moet ik u in uw verzoek tot compensatie teleurstellen. Het spijt me dat de pogingen om uw geblokkeerde EAN-code vrij te geven, niet het gewenste resultaat opleveren. Ik blijf uw dossier opvolgen en van zodra het probleem is opgelost, zal ik u hiervan op de hoogte stellen. Met vriendelijke groeten, Kris Vermeersch Klachtencommissie Brusselsesteenweg 199 9090 Melle www.fluvius.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: zondag 25 augustus 2024 13:45 Aan: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: Geblokkeerde EAN - al 2,5 jaar geen faktuur! s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform