Terug

GEBLOKEERDE EAN CODES

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. B.

Naar: FLUVIUS

30/07/2024

Beste, Mijn EAN-codes voor elektriciteit & aardgas zijn al geblokkeerd sinds december 2021. Ik heb hiervoor al meermaals contact gehad met zowel energie leverancier als uiteindelijk Fluvius en klacht in gediend via fluvius. (dossier nummer Fluvius 1000241682) Dit steeds met het zelfde antwoord/resultaat een verwijzing naar de online controle of de EAN codes nog steeds geblokkeerd zitten. Dit wil dus zeggen dat we gedurende de hele periode van 12/2021 tot nu nog steeds geen afrekening hebben gehad. Alsook veranderen van energie leverancier voor een beter contract of dergelijke is niet mogelijk of zal alles alleen maar ingewikkelder maken. Hierdoor voelen we ons zwaar benadeeld en denken we veel te veel te moeten betalen bij de uiteindelijke afrekening. In normale omstandigheden zouden we elk kwartaal/ half jaar via de V-test controle doen naar de beste prijs voor energie. Wij hopen ons via jullie wel sterk te kunnen maken daar er anders niet veel reactie of geen oplossingen worden aangeboden vanuit Fluvius. Alvast bedankt voor de welgekomen hulp. Met vriendelijke groet BV Hieronder de link waardoor we ons willen aansluiten bij jullie. https://www.test-aankoop.be/woning-energie/gas-elektriciteit-mazout-pellets/nieuws/klachten-afrekeningsfactuure beschrijving van uw probleem

Berichten (2)

Bemiddeling door Testaankoop 15 augustus 2024

FLUVIUS

Naar: V. B.

28/08/2024

Beste mevrouw BauwensIk heb uw mail goed ontvangen.U meldt mij dat uw EAN-code van elektriciteit en aardgas voorkomen op de uitvallijst van MIG6. Door deze blokkade krijgt u geen facturatie van uw energieleverancier en kan u niet overstappen naar een andere energieleverancier.Na een controle merk ik op dat uw EAN-code inderdaad nog steeds wordt geblokkeerd. Ik begrijp dat dit heel vervelend is. Ik heb uw EAN-code bezorgd aan onze data-experten om de vastgelopen berichtgeving te herstellen. Ik kan geen termijn meegeven wanneer dit probleem zal opgelost zijn. Het oplossen van deze zeer complexe cases neemt veel tijd in beslag. Het is moeilijk te achterhalen wat de oorzaak is waardoor uw leveringspunt geblokkeerd zit.Uw EAN-code van het aardgas komt niet meer voor op de uitvallijst. Langs de kant van Fluvius komen geen foutcodes meer voor op de berichtgeving naar de leverancier. Uw leverancier heeft dus alle data om de (correcte) facturatie terug op te starten, maar gelieve hen wel even de nodige tijd te geven om de informatie te verwerken.U kan de stand van zaken opvolgen via volgende link: s:www.fluvius.be/nl/factuur-en-tarieven/vertraging-energiefactuur.U informeert naar een compensatie via Fluvius. Ik begrijp dat deze problematiek vervelend is voor u, maar de blokkade van uw EAN-code heeft in essentie enkel een uitstel van bepaalde scenario’s tot gevolg. Zo kan hierdoor het tijdstip waarop een afrekening plaatsvindt of een leverancierswissel doorgaat later plaatsvinden dan gewoonlijk. In bijna alle gevallen kan Fluvius de situatie volledig rechtzetten. Gezien er in dit geval enkel sprake is van een latere verwerking doch geen concrete, effectieve schade bestaat of aangetoond wordt en bij gebreke aan enige wettelijke verplichting tot vergoeding van het geleden ongemak, kan Fluvius hier niet financieel tussenkomen.Hoewel ik begrijp dat dit niet het gewenste antwoord is, moet ik u in uw verzoek tot een schadevergoeding teleurstellen.Het spijt me dat de pogingen om uw geblokkeerde EAN-code van elektriciteit vrij te geven, niet het gewenste resultaat opleveren. Ik blijf uw dossier opvolgen en van zodra het probleem is opgelost, zal ik u hiervan op de hoogte stellen.Met vriendelijke groeten,Kris VermeerschKlachtencommissieBrusselsesteenweg 1999090 Mellewww.fluvius.beVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: dinsdag 30 juli 2024 13:30Aan: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.beOnderwerp: GEBLOKEERDE EAN CODES‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: V. B.

28/02/2025

Beste Betreft: @@REF_ID@3cadf122f5bafcff6c@REF_ID@@ Naar aanleiding van de geblokkeerde EAN-codes van uw klant. Ik kan u melden dat de EAN-code van aardgas niet meer geblokkeerd wordt. Voor elektriciteit heb ik de bevestiging ontvangen van een data-expert dat een nieuwe EAN-code werd opgemaakt. De klant werd via email ingelicht, zie bijlage. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groeten, Kris Vermeersch Klachtencommissie Brusselsesteenweg 199 9090 Melle www.fluvius.be Van: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Verzonden: woensdag 28 augustus 2024 15:24 Aan: klachten@test-aankoop.be CC: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: RE: GEBLOKEERDE EAN CODES Beste mevrouw Bauwens Ik heb uw mail goed ontvangen. U meldt mij dat uw EAN-code van elektriciteit en aardgas voorkomen op de uitvallijst van MIG6. Door deze blokkade krijgt u geen facturatie van uw energieleverancier en kan u niet overstappen naar een andere energieleverancier. Na een controle merk ik op dat uw EAN-code inderdaad nog steeds wordt geblokkeerd. Ik begrijp dat dit heel vervelend is. Ik heb uw EAN-code bezorgd aan onze data-experten om de vastgelopen berichtgeving te herstellen. Ik kan geen termijn meegeven wanneer dit probleem zal opgelost zijn. Het oplossen van deze zeer complexe cases neemt veel tijd in beslag. Het is moeilijk te achterhalen wat de oorzaak is waardoor uw leveringspunt geblokkeerd zit. Uw EAN-code van het aardgas komt niet meer voor op de uitvallijst. Langs de kant van Fluvius komen geen foutcodes meer voor op de berichtgeving naar de leverancier. Uw leverancier heeft dus alle data om de (correcte) facturatie terug op te starten, maar gelieve hen wel even de nodige tijd te geven om de informatie te verwerken. U kan de stand van zaken opvolgen via volgende link: s:www.fluvius.be/nl/factuur-en-tarieven/vertraging-energiefactuur. U informeert naar een compensatie via Fluvius. Ik begrijp dat deze problematiek vervelend is voor u, maar de blokkade van uw EAN-code heeft in essentie enkel een uitstel van bepaalde scenario’s tot gevolg. Zo kan hierdoor het tijdstip waarop een afrekening plaatsvindt of een leverancierswissel doorgaat later plaatsvinden dan gewoonlijk. In bijna alle gevallen kan Fluvius de situatie volledig rechtzetten. Gezien er in dit geval enkel sprake is van een latere verwerking doch geen concrete, effectieve schade bestaat of aangetoond wordt en bij gebreke aan enige wettelijke verplichting tot vergoeding van het geleden ongemak, kan Fluvius hier niet financieel tussenkomen. Hoewel ik begrijp dat dit niet het gewenste antwoord is, moet ik u in uw verzoek tot een schadevergoeding teleurstellen. Het spijt me dat de pogingen om uw geblokkeerde EAN-code van elektriciteit vrij te geven, niet het gewenste resultaat opleveren. Ik blijf uw dossier opvolgen en van zodra het probleem is opgelost, zal ik u hiervan op de hoogte stellen. Met vriendelijke groeten, Kris Vermeersch Klachtencommissie Brusselsesteenweg 199 9090 Melle www.fluvius.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: dinsdag 30 juli 2024 13:30 Aan: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: GEBLOKEERDE EAN CODES ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform