Geachte mevrouw/heer,
Op 14/07/2024 heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. SN3289 geboekt van Brussel naar Tel Aviv op 25/07/24 en retour met SN3290 Tel Aviv naar Brussel op 02/08/2024 met boekingreferentie S96UPM .
Op 02/08/2024 heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze retourvlucht.
Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van
- 250€ per passagier (tot 1500 km)
- 400€ per passagier (voor alle intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km)
- 600€ per passagier (over 3500 km)
bovenop de terugbetaling van de kosten van het ongebruikte ticket. Er werd mij geen enkel tevredenstellend alternatief geboden voor herroutering, zonder enige hulp van u bij het omboeken naar andere maatschappijen, moest ik zelf op zoek naar alternatieve vluchten.
Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 1.309€ voor:
• Alternatieve vluchten: 555 euro
• Kosten voor eten en drinken: 50 euro
• Kosten voor accommodatie, overnachting: 84 euro
• Kosten voor communicatie en vervoer tussen de luchthaven en het hotel en terug: 20 euro
• Forfaitaire schadevergoeding voor de vertragingvan 24 uur: 600 euro
Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt.
Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Najman
Bijlagen:
· Kopie van vliegticket
· Kopie van de annuleringsverklaring
factuur diverse kosten