Terug

Geannuleerde heenvlucht in pakketreis

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: Lastminute.com

07/05/2023

Beste,Op 14 januari 2023 heb ik een pakketreis voor 3 personen (vluchten + hotel) geboekt en betaald via Lastminute.com met reserveringsnummer 2249152752.Op 8 Maart 2023 ontvang ik een email van Lastminute.com met de mededeling dat de heenvlucht van Ryanair gewijzigd zal worden naar Brussels Airlines voor diezelfde vertrekdag. Indien niet wordt gereageerd door mij binnen de 48 uur, zou de wijziging automatisch als geaccepteerd gelden.Op 13 Maart ontvang ik bevestigingsemail dat Lastminute.com de nieuwe boeking ging confirmeren met de vliegmaatschappij.Op 14 Maart stuurt Lastminute.com een nieuwe email met de boodschap dat ikzelf een Online Customer Verification moet invullen op de website van Ryanair om een alternatieve vlucht of terugbetaling te bekomen, zonder enige instructie wat juist moet gebeuren via dit platform.Na inloggen op het Online Customer Verification van Ryanair zijn er geen alternatieve (Ryanair) vluchten op diezelfde vertrekdag, bovendien worden er geen alternatieve vluchten van andere maatschappijen voorgesteld. Daarom heb ik gekozen voor de refund optie.Na enkele weken neem ik contact op met Lastminute.com helpdesk omdat de (heen)vluchtgegevens op mijn Account op de website van Lastminute.com niet wordt aangepast naar de nieuwe Brussels Airlines heenvlucht.Nu blijkt dat, omdat ik zelf de terugbetaling van Ryanair heb bekomen, nu zelf op zoek moet gaan naar een heenvlucht op de vertrekdag, ondanks ik dacht dat ik hier voor een pakketreis had betaald.De prijstickets voor de heenvlucht van Brussels Airlines ( SN3751 ) van Brussel naar Valencia zijn momenteel ongeveer 3 maal duurder dan de Ryanair vlucht die werd terugbetaald en zouden volledig te laste komen van mij.De oplossing die mij billijk lijkt is :Lastminute.Com effectief zorgt voor de boeking van de heenvlucht met Brussels Airlines (SN3751) op dezelfde vertrekdag, zoals aangekondigd in de eerdere emails van 8 en 13 maart 2023 zonder meerprijs voor ik als klant.Ofwel een volledige annulatie en volledige terugbetaling van de reissom, verminderd met de reeds ontvangen terugbetaalde kosten van de heenvlucht van Ryanair.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform