Terug

Geannuleerde bestelling na aankoop 'Black Friday' promotie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. K.

Naar: FNAC BELGIUM

14/11/2023

Op zaterdag 11 november bestelde ik de Ultimate Ears BOOM 3 bluetooth speaker op de website van Fnac.be, met een verkoopprijs van 112 EUR die op dat moment in promo stond voor 39 EUR. Deze promo stond aangeduid als ‘Black Friday’ deal, een mooie korting van 73 EUR.Vandaag 14 november kreeg ik echter een email van Fnac over een terugbetaling van mijn bestelling. De bestelling was inderdaad geannuleerd van Fnac uit, maar er werd geen reden van annulatie vermeld. Later op de dag kreeg ik nogmaals een mail met de boodschap dat Fnac genoodzaakt is mijn bestelling te annuleren vanwege een foutieve prijsaanduiding. Intussen staat de speaker in de webshop te koop aan een verhoogde prijs van 139,98 EUR. Ik ben echter van mening dat hier geen sprake kan zijn van een duidelijke foutieve prijsaanduiding. Het gaat hier zeker niet om een typfout aangezien de oorspronkelijke verkoopprijs 112 EUR was, de promoprijs 39 EUR was, en de prijs na rechtzetting 139 EUR bedraagt. Een korting voor deze speaker die al enige tijd op de markt is en ten voordele van ‘Black Friday’ is een korting van 73 EUR niet buitensporig lijkt me. Ter compensatie krijg ik een kortingsbon van 10 EUR als geste van Fnac uit voor het ongemak. Dit lijkt mij geen terechte compensatie. Ik wil graag wijzen op het feit dat ik door deze speaker aan te kopen en reeds betaald heb, met Fnac een overeenkomst heb gesloten en Fnac zich door de annulering niet aan deze overeenkomst houdt. Graag zou ik het bestelde product toch ontvangen aan de aangeboden prijs van 39 EUR.

Berichten (3)

FNAC BELGIUM

Naar: A. K.

15/11/2023

Beste,Bedankt voor uw mail.Zoals u wellicht hebt gemerkt toen u uw bestelling plaatste, was de prijs van het product dat u bestelde verkeerd.Door deze foutive prijsaanduiding zijn wij echter genoodzaakt je bestelling te annuleren.Wij verontschuldigen ons oprecht voor deze fout en voor de annulering van de bestelling. Wij hopen dat dit betreurenswaardige incident geen afbreuk zal doen aan uw loyaliteit, uw vertrouwen in ons merk en onze goede trouw.Wij danken je voor je begrip en hopen je binnenkort opnieuw van dienst te kunnen zijn.Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be

A. K.

Naar: FNAC BELGIUM

16/11/2023

Beste,Zoals ik eerder in mijn klacht aangaf: in dit geval is er geen sprake van een duidelijke foutieve prijsaanduiding. De oorspronkelijke verkoopprijs was 112 EUR, de promoprijs 39 EUR, en de aangepaste prijs bedraagt nu 139 EUR. Dus het gaat hier zeker niet om een typfout zoals bijvoorbeeld van 200 EUR naar 20 EUR. Een korting voor deze speaker die al enige tijd op de markt is en ten voordele van ‘Black Friday’ is een korting van 73 EUR niet buitensporig. Ik heb inmiddels gemerkt dat er nog tientallen klachten op Testaankoop staan betreft de annulering van deze bluetooth speaker waarop steeds hetzelfde standaard reactie op werd gegeven. Het lijkt erop dat de inhoud van deze klachten niet gelezen worden maar steeds beantwoord worden met dezelfde tekst, want elke reactie komt woord voor woord overeen. In uw reactie zegt u dat ik moest merken wanneer ik de bestelling plaatste de prijs verkeerd was. Hoe zou ik dit gemerkt moeten hebben, als dit item in promo stond met een ‘Black Friday’ aanbieding? Hoe kunnen klanten dan vertrouwen dat andere producten in de webshop onder ‘Black Friday’ promotie wel of niet juist zijn?Dus nogmaals: aangezien ik het product aangekocht heb en er reeds betaald is, heb ik met Fnac een overeenkomst gesloten. Fnac houdt zich door de annulering niet aan deze overeenkomst. Daarom wil ik het bestelde product ontvangen aan de aangeboden prijs van 39 EUR.Met vriendelijke groeten

A. K.

Naar: FNAC BELGIUM

24/11/2023

Beste,Ter herinnering. Ik ontvang ook dagelijks mails ivm een terugbetaling van dit artikel maar ik krijg slechts 38.70 EUR. Waarom dit bedrag lager is dan het bedrag dat ik betaald heb, nl 39 EUR?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform