Op zaterdag 11 november bestelde ik de Ultimate Ears BOOM 3 bluetooth speaker op de website van Fnac.be, met een verkoopprijs van 112 EUR die op dat moment in promo stond voor 39 EUR. Deze promo stond aangeduid als ‘Black Friday’ deal, een mooie korting van 73 EUR.Vandaag 14 november kreeg ik echter een email van Fnac over een terugbetaling van mijn bestelling. De bestelling was inderdaad geannuleerd van Fnac uit, maar er werd geen reden van annulatie vermeld. Later op de dag kreeg ik nogmaals een mail met de boodschap dat Fnac genoodzaakt is mijn bestelling te annuleren vanwege een foutieve prijsaanduiding. Intussen staat de speaker in de webshop te koop aan een verhoogde prijs van 139,98 EUR. Ik ben echter van mening dat hier geen sprake kan zijn van een duidelijke foutieve prijsaanduiding. Het gaat hier zeker niet om een typfout aangezien de oorspronkelijke verkoopprijs 112 EUR was, de promoprijs 39 EUR was, en de prijs na rechtzetting 139 EUR bedraagt. Een korting voor deze speaker die al enige tijd op de markt is en ten voordele van ‘Black Friday’ is een korting van 73 EUR niet buitensporig lijkt me. Ter compensatie krijg ik een kortingsbon van 10 EUR als geste van Fnac uit voor het ongemak. Dit lijkt mij geen terechte compensatie. Ik wil graag wijzen op het feit dat ik door deze speaker aan te kopen en reeds betaald heb, met Fnac een overeenkomst heb gesloten en Fnac zich door de annulering niet aan deze overeenkomst houdt. Graag zou ik het bestelde product toch ontvangen aan de aangeboden prijs van 39 EUR.