Beste, op 7/8/25 hadden wij vlucht FR1303 van Napels naar Charleroi Airport om 6u40. We waren om 4u30 aan de luchthaven en om 6u05 aan de gate. De ryanairmedewerkers aan de balie zagen ons en verlieten hun balie met de melding dat het boarden was gesloten. Toen ik vroeg naar onze bagage zei hij dat deze op het vliegtuig zat. Ontredderd gingen we naar de ryanairdesk in de luchthaven, daar stonden een 4-tal mensen die hetzelfde voorhadden als ons voor dezelfde vlucht (ze gingen ook klacht indienen tegen ryanair). De man aan het loket zei dat er geen vlucht meer was die dag en zei ons online zelf iets te zoeken. Of de vlucht van de dag nadien te boeken mits toeslag van 110€/per persoon. We zijn eerst zelf een vlucht gaan zoeken maar die was er niet en toen we de vlucht van de dag nadien wouden vastleggen bleek die ineens ook volboekt. We hebben dan uiteindelijk de 4 laatste stoelen kunnen boeken op een easyjetvlucht voor 1136€!! maar wel naar Zaventem, niet Charleroi. Echter deze vertrok vanuit Rome. Met onze 2 kinderen moesten we een trein kaar Rome zoeken. Die vonden we voor 130€, een rit van 3u. Aangekomen in Zaventem hebben we onze kinderen op een trein naar huis moeten steken terwijl wij nog een trein naar Charleroi Centraal moesten nemen (1,5u) en een taxi naar de airport (30€). Bij het bagagedepot zeiden ze dat onze valies nog in Napels stond en het onze eigen fout was. Er was tijdens het ganse proces GEEN hulp. Contactcenter was niet te bereiken en we werden van het kastje naar de muur gestuurd. Nog net onze shuttle naar de parking gehaald en toen hadden we nog een rit van 1u50 voor de boeg naar huis. De bagage wouden ze niet opsturen en ben ik zelf gaan halen (3,5u heen en terug). Ryanair beweert dat de vlucht niet overboekt was en wij te laat waren maar dit is een leugen. De andere mensen die ook op de vlucht geweigerd werden kunnen dat bevestigen (er zal zeker een klacht van hen te vinden zijn)! Wij willen gecompenseerd worden voor de belachelijk hoge kosten die we moesten doen terwijl wij zeker op tijd waren. Er waren minstens 8 stoelen niet gevuld maar nooit werd onze naam afgeroepen. Ze deden 0 moeite en lieten ons aan ons lot over. Schandalige behandeling van Ryanair. Kun je ons AUB helpen hiermee. Bedankt alvast!
Mvg Nathalie Denolf