Terug

gasreuk en vraag om afspraak te maken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: FLUVIUS

19/02/2021

Beste,op 2/2/2021 heb ik mijn klacht doorgestuurd naar de klachtencommissie maar ik heb nog geen antwoord gekregen en ook geen bevestigingsnummer.Mijn klacht :Geachte,Op 23/11/2020 heb ik een klacht ingediend bij Fluvius onder nummer 1000144371waar ik tot nu toe geen enkel antwoord op heb gekregen.Op 31/10/ 2020 heb ik een mail gestuurd om een afspraak te maken voor werken door fluvius uit te voeren want ik verblijf in het buitenland.Ook geen reactie.Telefonisch had ik eerder geprobeerd mijn probleem aan te kaarten maar ik kreeg als antwoord dat de wachttijd te lang was en het contact werd zonder meer afgebroken.Nu hebben ze mijn oude meter vervangen, zonder mijn toestemming, en mijn zonnepaneelinstallatie is uitgevallen.Als dit de manier van werken is, waar gaat het dan naartoe, pure willekeur.Als blijkt dat mijn zonnepaneelinstallatie schade heeft opgelopen door de werkzaamheden van Fluvius, dan wil ik ze hierbij in gebreke stellen.Een ander verhaal is dit van november 2019 betreffende een gasgeur in het gebouw.Fluvius is toen gekomen en stelde een gaslek vast op het tweede verdiep waar ik woon.Bij mijn thuiskomst na de lockdown eind juni 2020 stelde mijn loodgieter vast dat er geen lek bij mij was.Fluvius is nadien teruggekomen want er was nog steeds gasgeur in het gebouw, wel klein, maar die was niet bij mij op het tweede verdiep, maar in het stooklokaal van het eerste verdiep.Ongelooflijk zeg, wat een blunder en wat had hiervan de gevolgen kunnen zijn?Hiervoor had ik ook een klacht ingediend maar op een dag kreeg ik een telefoontje van Fluvius met de melding dat mijn klacht was afgesloten zonder gevolg.Alle documenten en geschreven mededelingen kun je vinden bij Fluvius.Graag je antwoord en het gevolg over deze wel bijzondere manier van handelen.Mijn tweede herinnering naar de klachtencommissie Fluvius is nog altijd zonder gevolg gebleven

Berichten (2)

FLUVIUS

Naar: A. V.

22/02/2021

Ref 2*12565BesteWij verontschuldigen ons voor het late antwoord op deze klacht.Wij ontvingen ook uw eerdere klacht met klachtnummer 1000144371. Op 2/12/2020 trachtte onze medewerker u telefonisch te bereiken, toen dat niet lukte liet hij een boodschap na op uw voicemail.Wij hebben inmiddels besproken om na voicemail berichten dit steeds schriftelijk of via mail te bevestigen.Ondertussen keken we uw dossier opnieuw na.De werken waarvoor u een brief ontvangen had om een afspraak te willen maken gaan om een overkoppeling, dwz buizen en kabels in de straat zijn vernieuwd. Om van stroom en gas te kunnen blijven gebruik maken, dienen de buizen en kabels van uw aansluiting, van de oude naar de nieuwe leidingen overzet te worden. Hierbij werd eveneens een digitale meter geplaatst. Wij vragen aan onze klanten steeds om hiervoor een afspraak te willen maken zodat voor de werken vb de zonnepanelen kunnen uitgeschakeld worden en zodat na de werken vb de gasbuizen ontlucht kunnen worden.De tweede interventie waarover u informatie wenst gaat volgens ons om gaslek op de binneninstallatie. Wij ontvingen inderdaad meerdere oproepen voor gasgeur van uw adres, zowel voor de verdieping waar u woont als voor de woning van de buren van de eerste verdieping. We begrijpen uw bezorgdheid hierover. Het ging hierbij telkens om een klein lek op de binneninstallatie waarbij de meter niet verzegeld werd, enkel de kraan na de meter werd dichtgezet en een verslag van de lektest bij de meter gevoegd en het advies gegeven is om een loodgieter/installateur te raadplegen.We hopen u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd,Vriendelijke groetenElly Aerts s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: A. V.

10/03/2021

BesteWij lieten op 22/2/21 volgend antwoord weten aan dhr Van Bogaert en Testaankoop '˜BesteWij verontschuldigen ons voor het late antwoord op deze klacht.Wij ontvingen ook uw eerdere klacht met klachtnummer 1000144371. Op 2/12/2020 trachtte onze medewerker u telefonisch te bereiken, toen dat niet lukte liet hij een boodschap na op uw voicemail.Wij hebben inmiddels besproken om na voicemail berichten dit steeds schriftelijk of via mail te bevestigen.Ondertussen keken we uw dossier opnieuw na.De werken waarvoor u een brief ontvangen had om een afspraak te willen maken gaan om een overkoppeling, dwz buizen en kabels in de straat zijn vernieuwd. Om van stroom en gas te kunnen blijven gebruik maken, dienen de buizen en kabels van uw aansluiting, van de oude naar de nieuwe leidingen overzet te worden. Hierbij werd eveneens een digitale meter geplaatst. Wij vragen aan onze klanten steeds om hiervoor een afspraak te willen maken zodat voor de werken vb de zonnepanelen kunnen uitgeschakeld worden en zodat na de werken vb de gasbuizen ontlucht kunnen worden.De tweede interventie waarover u informatie wenst gaat volgens ons om gaslek op de binneninstallatie. Wij ontvingen inderdaad meerdere oproepen voor gasgeur van uw adres, zowel voor de verdieping waar u woont als voor de woning van de buren van de eerste verdieping. We begrijpen uw bezorgdheid hierover. Het ging hierbij telkens om een klein lek op de binneninstallatie waarbij de meter niet verzegeld werd, enkel de kraan na de meter werd dichtgezet en een verslag van de lektest bij de meter gevoegd en het advies gegeven is om een loodgieter/installateur te raadplegen.Het spijt ons te lezen dat u hiermee niet tevreden was en wachten verder bericht via uw raadsman af.Vriendelijke groetenElly Aerts s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform