BesteZoals de heer Baeyens aangeeft in de klacht is er inderdaad op 2/2/2024 een digitale gasmeter geplaatst. Dit op de gelijkvloerse verdieping van de woning.De heer Baeyens heeft ons nadien gebeld voor interventie '˜lawaai aan de meter' en daags nadien '˜gasgeur aan de meter' Onze technieker ging ter plaatse , voerde een lektest uit en stelde inderdaad een gasverlies vast. In de eerste plaats werd er een klein gaslekje vastgesteld aan de koppeling van de meter. Bij de afzeeptest verscheen er pas na enige minuten een gasbelletje. Het gemeten verlies was echter veel groter dan dit. Onze technieker vroeg aan de zoon, die thuis was, om de CV ketel (2 verdiepingen hoger) af te zetten en na het afzetten van de CV ketel is er geen verder lek meer vastgesteld. Onze technieker heeft toen met de eigenaar zelf gebeld en info gegeven dat de meter verzegeld werd en eerst herstel moest uitgevoerd worden vooraleer heropening. De klant verwittigde Fluvius na herstel en keuring voor heropening.Wij menen dat het gaslek in de ketel op de 2de verdieping niet kan veroorzaakt zijn door het vervangen van de teller op de gelijkvloerse verdieping. Ook navraag bij onze aannemer, die bij plaatsing van de teller een dichtheidsproef heeft uitgevoerd, geeft geen indicatie van gaslek.Wij kunnen bijgevolg ook niet overgaan tot vergoeding van de factuur van de installateur voor herstel.Wij hopen op uw begrip.Vriendelijke groetenE.AertsMedewerker klachtencommissie Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer