Terug

Gasketel defect na installatie digitale meter

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. B.

Naar: FLUVIUS

06/03/2023

Op 6 december 2022 kwam Elektranet, in opdracht van Fluvius, onze digitale meter installeren. De technieker schakelde hiervoor onze gasketel uit maar kreeg hem daarna niet meer aan de praat. Zijn coach werd erbij geroepen maar ook hij slaagde er niet in onze gasketel weer op te starten. Beide heren vertrokken en lieten ons in de kou staan met de boodschap er een loodgieter bij te roepen want de ketel was oud en aan vervanging toe. Onze ketel is inderdaad een toestel op leeftijd, maar werd in oktober 2021 nog gekeurd en werkte bovendien prima vóór de installatie van de digitale meter... Pas 48u later kon een loodgieter onze ketel herstellen het was op dat moment amper 12°C binnenshuis, geen lachertje met een kindje van amper 1 jaar... Ook geen lachertje was het verdict van de loodgieter: de thermokoppel moest vervangen worden, prijskaartje €525,52! Daarbovenop komt waarschijnlijk ook nog een torenhoge kost om ons huis weer op te warmen.We wilden het hier dan ook niet bij laten en dienden klacht in bij Fluvius. Tot onze verbazing werd deze klacht niet onafhankelijk behandeld maar kwam simpelweg bij Elektranet terecht. Daar kregen we volgende feedback: ze hebben wat elementen vervangen in de ketel waarmee wij niets te maken hebben. ik heb klant geïnformeerd dat wij niet aansprakelijk zijn voor de kosten van de ketel. Zoals u ziet, de coach heeft hierover gesproken, dit komt niet door ons.We wensen een onafhankelijk advies en vergoeding van onze kosten.

Berichten (4)

FLUVIUS

Naar: D. B.

07/03/2023

BesteOm deze klacht te kunnen behandelen, hebben we wat meer info nodig.Kan u ons het adres en/of EAN code doorgeven ?Dank alvastVriendelijke groetenElly Aerts s:www.fluvius.be/disclaimer

D. B.

Naar: FLUVIUS

07/03/2023

Elektriciteit - EAN 541448820061780123 Aardgas - EAN 541448820061780130

FLUVIUS

Naar: D. B.

07/03/2023

Beste mevrouw BampsIk heb uw klacht goed ontvangen en heb hiervoor een dossier opgestart met referentie 2000022273.Ik zal u terug contacteren van zodra ik meer informatie heb.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: D. B.

17/03/2023

Beste mevrouw BampsIk heb ondertussen feedback ontvangen omtrent uw klacht, nadat ik uw dossier heb voorgelegd aan een toezichter van Fluvius.Na vervanging van de analoge door een digitale meter, trachtte de aannemer van Fluvius uw verwarmingsinstallatie terug op te starten. Aangezien dit niet lukte, hebben ze u doorverwezen naar een installateur.Hierbij bleek het thermokoppel defect te zijn. Dit type defect is volgens de toezichter van Fluvius te wijten aan slijtage, en niet aan de werken aan de meter.U kan het vergelijken met een gloeilamp die plots springt als u de verlichting aansteekt. Dit kan zich ook op ieder moment voordoen, nadat de lamp eerst gedoofd was.In dit geval werd de waakvlam van de ketel gedoofd en bij het heropstarten is het thermokoppel kapot gegaan.Maar dit kon zich dus op elk ander moment hebben voorgedaan.Hiermee rekening houdend kan ik geen andere wending geven aan uw dossier.Er is geen oorzakelijk verband aangetoond tussen de geleden schade en de werken.Indien u van oordeel bent dat er toch een oorzakelijk verband is, dan kan u best uw verzekering aanspreken en een expertise aanvragen.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform