Op 10/09/2021 plaatsten wij een bestelling bij Elektro Loeters te Borsbeek, voor een Boretti Linea Toscana gasfornuis met twee ovens (t.w.v. €1874) en een Samsung koelvriescombinatie (t.w.v. €774).Op 20/10/2021 werden deze toestellen geleverd door Elektro Loeters en geïnstalleerd. Echter, al snel bleek dat één van de twee ovens van het gasfornuis niet werkte. Oorzaak: een defecte thermostaat. Met de hulp van Boretti zelf is dit uiteindelijk op 27/12/2021 hersteld. Resultaat: meer dan 2 maanden zonder werkende oven. Wij hebben via email ook ons ongenoegen geuit bij Elektro Loeters zelf, zonder enige respons.In februari 2022 merkten we een tweede gebrek op, deze keer aan de Samsung koelvriescombinatie. Er lekte namelijk water uit en er stond een plas water onder de koelkast. Uiteindelijk vonden we de oorzaak: de ruimte onder de groentebak stond vol met water omdat er ergens water uit het systeem lekte. Dit gebrek is aan Samsung gemeld en op 23/02/2022 is er een technieker van hun langs geweest voor de herstelling van de koelkast. Echter, vandaag, op 10/03/2022, merkte we opnieuw een plas water in de koelkast op, waarop ik dit opnieuw aan Samsung heb gemeld. Resultaat: al minstens 5 maanden met een defecte koelkast. Dit probleem is nog steeds niet opgelost en er lekt dus nog steeds water uit onze koelkast. Indien dit niet hersteld kan worden verwachten wij van Elektro Loeters dat dit toestel door hun vervangen wordt.Het lijkt mij geen toeval dat bij de aankoop van twee verschillende toestellen, beide toestellen serieuze gebreken ondervinden waardoor we deze niet kunnen gebruiken. Bovendien gaat het hier nochtans over kwaliteitsvolle merken, en een significant bedrag, namelijk €2648 voor de toestellen + €175 voor de levering en installatie door Elektro Loeters.