Terug

Gas betalen bij 2 leveranciers met slechts 1 dezelfde ean code

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. J.

Naar: Eneco

26/08/2022

Beste Mijn vriend heeft een probleem wat gas betreft. Hij heeft namelijk een contract bij Luminus voor gas en elektriciteit die elke maand netjes worden betaald. ( Bewijzen heb ik natuurlijk )Toch krijgt hij elke maand ook een rekening van jullie ? Eneco dus voor gas mét DEZELFDE ean code , dus dezelfde meter als van Luminus waarbij hij aangesloten is. Uiteraard worden die rekeningen van Eneco niet betaalt mits hij aangesloten is bij Luminus. Hij zou dus gas moeten betalen bij 2 leveranciers met 1 meter en 1 zelfde ean code. Ik heb talloze telefoontjes gedaan naar beiden leveranciers, zowel Eneco als Luminus en Luminus heeft het probleem gezien en zelf tegen mij gezegd dat mijn vriend betaalt voor 1 zelfde meter en dat kan en mag natuurlijk niet, zij heeft een soort ‘ case ‘ geopend .. zoals zij dat noemt. Toch krijgt hij tot heden nog steeds elke maand een rekening van Eneco voor het leveren van gas. Ik heb in die tussentijd ook fluvius gecontacteerd en een van de medewerkers zegt dat ik daarvoor bij de leveranciers zelf moet zijn, dan ten einde raad heb ik de ombudsdienst ingeschakeld en de mail naar die dienst gestuurd met de jullie, Eneco als Luminus in cc en zelfs nog niet eens een mail terug ontvangen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd zonder ook maar 1 mailtje terug te krijgen en dan bedoel ik van niemand, noch van Luminus, noch van Eneco noch van Fluvius en zelfs niet van de ombudsdienst. Ik ben zo moe en uitgeput hierdoor en heb het ook nog nooit meegemaakt. Inmiddels lopen de rekeningen op voor díe meter met díe ean code terwijl die elke maand zijn betaald. Ik heb alle mails die ik heb gedaan nog in mijn bezit alsook alle ‘ betaalde rekeningen ‘ voor die meter. Ik heb alle moeite gedaan om hier samen uit te komen zonder resultaat. Ik wens dat dit gaat ophouden en dat u op z’n minst een gevolg geeft aan mijn klacht. Het komt er dus op neer dat de gasmeter met de eancode 541449206007077875 elke maand betaald wordt aan Luminus. Ik weiger dus ook de rekeningen en de achterstand te betalen aan Eneco. Dit is mijn laatste mail dat ik heb verstuurd: BesteDit formulier stuur ik u ook nog door , dit moest ik van de klantendienst van Luminus opmaken en versturen naar Eneco als Fluvius… deze laatste beweerd niks te hebben ontvangen. Ik stuur ook nog de 2 facturen door, daar kan u effectief kijken dat er 2 verschillende facturen zijn van de 2 leveranciers met éénzelfde eancode.Vriendelijk bedankt. Groetjes Conny Verstuurd vanaf mijn iPhoneBegin doorgestuurd bericht:Van: Conny Janssens [janssensc67@gmail.com]Datum: 13 juni 2022 om 00:36:10 CESTAan: overname@luminus.beOnderwerp: Contract van Luminus als Eneco voor eenzelfde EAN code 541449206007077875???Geachte Naar aanleiding van verschillende telefoons van afgelopen donderdag (09/06/22) met zowel Luminus als Eneco als Fluvius heb ik van Mevrouw Hanan ( Van Luminus ) dit e-mail adres gekregen om dit probleem op te lossen. Mijn vriend Freek Leijtens woont in Lommel, Kerkstraat 60F sinds 01 12/21. Bij de overname van de elektriciteit en gasmeter is er behoorlijk “ intern “ wat fout gelopen waar wij nog maar sinds 3 weken zijn achtergekomen. Hij betaalt namelijk Gas voor 2 leveranciers namelijk Luminus als Eneco terwijl het slechts eenzelfde EAN code is en dat kan niet en mág niet ! Hij heeft bij de overname gezegd dat hij bij Eneco wilde gaan en dat is ook zo genoteerd geweest maar Luminus heeft het contract op een of andere manier niet stopgezet. Met het gevolg dat het contract bij Eneco begon te lopen en hij ook nog voorschotsfacturen bleef krijgen van Luminus én dat met eenzelfde EAN code. Ik heb donderdag naar Eneco gebeld en gevraagd hoe we dit gingen oplossen. Mevrouw Darien ( telefoniste van de klantendienst ) heeft het bekeken, met haar verantwoordelijke overlegd , de naam van haar verantwoordelijke kreeg ik niet en ik kon ook niet telefonisch bij hem/ haar terecht.. het enige wat ze wél zei is dat ik het openstaand bedrag van 73€ toch maar moest betalen en dat Freek dat het téveel niet kon teruggevorderd worden. Dat bedrag was dan 104,44€. Als hij het Voorschotsfactuur niet zou betalen zou het mij blijven achtervolgen, dat was haar antwoord!! Jullie kunnen wel begrijpen dat ik dit niet zomaar kon nemen, toch? Ik heb dan maar naar Fluvius gebeld, het leek me logisch dat ik daar terecht kon met mijn probleem. Ook daar werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. De telefoniste zei me klaar en duidelijk dat ik niet bij Fluvius terecht kon met dit probleem maar dat ik naar de leveranciers zélf moest bellen. Onlogisch maar toen heb ik naar Luminus gebeld en de telefoniste Hanan vertelde me dat ik onterecht behandeld ben geweest bij Fluvius , want daar kon ik wél terecht en dat leek mij ook logisch, maar na 3 u rond bellen heeft zij van alles noties gemaakt en mij gezegd dat ik een mail moest sturen naar ‘ overname@ luminus.be ‘ met in CC Eneco als Fluvius. Ondertussen zou zij het onderzoek reeds laten starten. Ik wacht jullie antwoord af en ik voeg er even aan bij dat ik op dit moment even niks betaal want ik moet óf van Luminus óf van Eneco het bedrag terugkrijgen voor de maanden die ik teveel heb betaald. Zijn contract ging in exact vanaf 16/03/2022. MvgFreek leijtens / Janssens Conny ( vriendin ) Kerkstraat 60f 3920 Lommel Ps: ik voeg 2 facturen bij als bewijs van de ean code wat de gas betreft. Ik hoop bij deze u voldoende geïnformeerd te hebben. Ik wacht jullie antwoord af. We zijn nu 25/08/2022 en krijg nog steeds elke maand een rekening van Eneco met aanmaningen.. ik ben ten einde raad MvgConny Janssens en Freek Leijtens


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform