Geachte mevrouw/heer,
Op 1-2-2023 kocht ik WANDELSCHOENEN LOWA CAMINO EVO GORE-TEX in uw winkel en betaalde ik er 289,95 € voor.
Enkele dagen nadat ik de schoenen voor het eerst op wandelvakantie gebruikte (paar maanden vanaf de aankoop), vertoonde het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft.
Meer specifiek: loskomen van de rubberen stootranden vooraan en daardoor een scheur in de stootrand van de rechterschoen + loskomende naden.
Op 3-5-2023 ging ik naar uw winkel om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging of herstel van het product onder garantie te vragen.
De schoenen werden hersteld, maar bij elke volgende wandelvakantie bleef het probleem met de loskomende stootranden + scheur (op dezelfde plaats) zich voordoen. De schoenen gingen 4 x naar jullie of LOWA's repairdienst (met telkens een wachttijd van 4 tot 6 weken!). Deze herstellingen werden gratis uitgevoerd. De laatste maal wenste ik geen herstel meer, maar vroeg ofwel nieuwe schoenen ofwel een evenwaardige waardebon.
Mijn verzoek is afgewezen omdat het leer van mijn schoenen volgens LOWA te droog was door slecht onderhoud, waardoor herstel (volgens LOWA) niet meer mogelijk was en daarom ook niet onder garantie viel. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat het probleem zich reeds voordeed na enkele dagen gebruik en dus onmogelijk kon te maken hebben met droog leer. Na vele jaren ervaring als bergwandelaar, durf ik zeggen dat ik mijn schoenen goed onderhoud. Dit werd ook bevestigd door de verkopers in de winkel (de laatste keer was er uiteraard wat sleet op mijn schoenen na 2 jaar gebruik).
Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs.
Met vriendelijke groeten
• Orderbevestiging (zie klantenaccount op naam van L.enaerts Annemie)
• Betalingsbewijs (idem)
Zie ook de vele mails met jullie naverkoopdienst