Terug

Garantieprobleem scheermachine Philips

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: MediaMarkt

05/12/2023

In december 2022 heb ik een scheermachine (Philips S9986/59 SHAVER 3HD) kado gekregen als verjaardag waarbij er 2 jaar garantie op is.De laatste weken vertoonde het scheermachine wat problemen waardoor ik het toestel op maandag 13/11 heb binnengebracht bij Media Markt. Op maandag 27/11 kreeg ik antwoord van Media Markt waarin mij werd meegedeeld (de mail heb ik bewaard) dat de scheerkoppen aan vervanging toewaren en dat dit niet onder garantie valt. Er werden/worden mij 3 mogelijkheden voorgesteld : optie 1) het door hen laten herstellen voor 195,67€, optie 2) het toestel voor 30,65€ terug bekomen zonder dat er iets gedaan is of optie 3) als ik niet voor optie 1 of 2 kies, gewoon afstand doen van het toestel.Ik vond/vind dit beneden alle pijl en heb hen ook gevraagd wat er wel onder garantie valt. Fabricagefouten vertelden ze mei en daarmee was de kous af. Jullie begrijpen dat ik hiermee niet opgezet ben. Een scheertoestel dat wel wat geld kost (+/- 270€) en dat binnen het jaar reeds stuk is én waar de garantie niet van tel is.Nu had ik graag via jullie, Test-Aankoop vernomen welke acties ik hier nog verder kan ondernemen. Want ik ben niet van plan om bijna 200€ te betalen om enkel de scheerkoppen te laten herstellen en afstand doen van mijn toestel vind ik er ook los over. En een kost betalen om mijn defect toestel terug te kunnen hebben, gaat er bij mij ook niet in.Daarom dat ik mij tot jullie richt met de vraag wat mijn mogelijkheden hier nog zijn.met vriendelijke groetenNicolas Delbeke0477/22.32.31

Berichten (6)

MediaMarkt

Naar: A. C.

05/12/2023

Beste klant,Bedankt voor je mail.Dit is een automatisch bericht dat bevestigt dat je mail goed werd ontvangen.Je vraag werd geregistreerd onder het referentienummer 231205-049383.We proberen je zo snel mogelijk een gepast antwoord te geven op je vraag.Hou wel rekening met een iets langere wachttijd op dit moment.Wij danken u alvast voor uw vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Media Markt Belgie[---002:000341:34955---]

MediaMarkt

Naar: A. C.

06/12/2023

Beste, Bedankt voor uw e-mail.We hebben een onderzoek gestart naar uw melding. Zodra we meer informatie hebben, zullen we meneer Delbeke contacteren. Indien u verdere vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.Met vriendelijke groeten,DianeMediaMarkt BelgieContacteer ons via: s:www.mediamarkt.be/nl/shop/contact.[---002:009889:60867---] test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden :test-aankoop.be/klagenrivacy (s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) (s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) [---002:009889:60867---]

MediaMarkt

Naar: A. C.

06/12/2023

Beste,Ik kan hier al wel een duidelijk antwoord op geven, de scheerkop van een toestel dient om de 6 maanden vervangen te worden en dit is ook volkomen normaaldat die niet onder de fabrieksgarantie valt omdat slijtage aan deze geen fabrieksfout is.We kunnen de klant zijn toestel echter wel op onze kosten onhersteld retour laten komen als geste voor de veroorzaakte last.Hij kan dan ofwel via ons of de fabrikant zelf een nieuwe scheerkop aanschaffen wat een stuk goedkoper uitkomt dan de Eur200 die door de fabrikant is aangerekend. Ik kijk uit naar de klant zijn antwoordMet vriendelijke groeten,WesleyMedia Markt SchotenBeste, Bedankt voor uw e-mail.We hebben een onderzoek gestart naar uw melding. Zodra we meer informatie hebben, zullen we meneer Delbeke contacteren. Indien u verdere vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.Met vriendelijke groeten,DianeMediaMarkt BelgieContacteer ons via: s:www.mediamarkt.be/nl/shop/contact.[---002:000824:20070---]

A. C.

Naar: MediaMarkt

07/12/2023

Goede morgen WesleyBedankt voor uw reactie/antwoord, maar u begrijpt dat ik dit niet kan begrijpen. U zegt dat het volkomen normaal is dat scheerkoppen om de 6 maanden dienen vervangen te worden. Om de 6 maanden! Dat wil dus zeggen dat een nieuw toestel jaarlijks 2x de scheerkoppen dienen vervangen te worden. Dat is eigenlijk hetzelfde zeggen dat je best jaarlijks een nieuw toestel dient aan te kopen. Verkoopsgewijs zeer goed gezien van Media Markt moet ik zeggen. Philips zal het graag horen dat hun scheertoestellen geen lang leven beschoren zijn.Het siert Media Markt dat ik mijn scheertoestel "zonder kosten" terug kan komen ophalen...wel nog steeds niet werkende...maar ja...dat had ik blijkbaar moeten weten toen ik het toestel kocht dat ik na 6 maanden reeds de scheerkoppen diende te vervangen.Ik verwacht gewoon dat een scheertoestel, dat wel wat geld kost én van een A-merk is (dat is Philips toch) én waar Media Markt zegt dat je 2jaar garantie krijgt, op een passende en correcte manier handelt.Ik kom het toestel zo spoedig mogelijk ophalen en zal dan zelf wel verdere acties ondernemen.Nicolas Delbeke

MediaMarkt

Naar: A. C.

07/12/2023

Beste klant,Bedankt voor je mail.Dit is een automatisch bericht dat bevestigt dat je mail goed werd ontvangen.Je vraag werd geregistreerd onder het referentienummer 231207-008974.We proberen je zo snel mogelijk een gepast antwoord te geven op je vraag.Hou wel rekening met een iets langere wachttijd op dit moment.Wij danken u alvast voor uw vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Media Markt Belgie[---002:000341:34958---]

MediaMarkt

Naar: A. C.

14/12/2023

Beste, Bedankt voor uw e-mail. We hebben een onderzoek gestart naar uw melding. Zodra we meer informatie hebben, zullen we meneer Delbeke contacteren via dossiernummer 231207-008974.Aarzel niet om contact met ons op te nemen indien u nog vragen heeft. Met vriendelijke groeten,DianeMediaMarkt BelgieContacteer ons via: s:www.mediamarkt.be/nl/shop/contact.[---002:012087:01207---] test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden :test-aankoop.be/klagenrivacy (s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) (s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) [---002:012087:01207---]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform