Terug

Garantieprobleem nieuw toestel

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. B.

Naar: VANDEN BORRE

16/05/2024

Beste:”De wet legt de juridische voor de verantwoordelijkheid bij de verkoper,niet bij de fabrikant.”En toch past ge het niet toe,integendeel,ge hebt het probleem doorgeschoven naar de fabrikant en klant,en doet ge al het mogelijke om uw verantwoordelijkheid te ontlopen.Op 07/03/24 hebt ge een diepvriezer Liebherr 1076-20(factuur 475/0847-07.03.24-serv nr:55.176.100.9) geleverd.Op 09/03 werd ge op de hoogte gebracht van een eernstig defect,nl. te lage vriestemperaturen tov de display-waarden.OP 12/03 is uw technieker hier geweest en heeft alles vastgestelt.Op 14/03 hebt ge het probleem doorgeschoven naar Liebherr.OP 04/04 krijgt ge een dubieuze mail,met verzonnen inhoud, van uw leverancier,waar deze probeert het probleem te ontkennen,ondanks dat na alle metingen en vervangingen van onderdelen er in totaal niets veranderd is.In plaats,als iemand die de belangen van zijn klant wil behartigen,te overleggen met uw leverancier en klant,stuurt ge mij op 05/04 een mailtje van één regel:” Wij als technische dienst kunnen u niet verder helpen omdat uw toestel technisch voldoet aan de eisen is”.Dat is wel “het” voorbeeld van struisvogelpolitiek en ontlopen van verantwoordelijkheid.Op 07/04/24 heb ik u een mail gestuurd met een volledige weerlegging van de inhoud van bewuste mail van 04/04 en 05/04.Bovendien heb ik u een volledige chronologie van de evolutie,tot 04/04, van de zaak en informatie gegeven,die ge tenandere moest geweten hebben,als deze zaak serieus was opgevolgd.Ik heb u met aandrang gevraagd mijn beweringen hier ter plaatse te laten verifieren,vermits een van uw techniekers in de omgeving woont.Er is niks gebeurd.Nog niet de moeite gedaan om te antwoorden.Op 27/04 heb ik weer een mail gestuurd met een volledige chronologie tot 25/04 en informatie,hetgeen u zou moeten weten.Ik heb u weer gevraagd actie te ondernemen aangezien er niets verandert.Weer nul op request.Ge antwoordt gewoonweg niet.Op mail van 02/05,ook geen reactie.Voor het geval ge niet op de hoogte zijt, ziet de situatie er als volgt uit.Deze waardes zijn opgenomen met officiële appatuur van en door Liebherr.Bij een DISPLAY-TEMPERATUUR van -14°CBovenste la(logger 3)= -18,8°C=afwijking -4,5°C=-34,28%.Middenste la(logger 4)= -18°C=afwijking -4°C=-28,57%.Onderste la(logger 7) =-17,42°C=afwijking-3,42°C=-24,43%.Deze waarden zijn gewoon een bevesting wat eerder al gemeten,gemeten en nog eens gemeten is.Als dat allemaal niet doet beseffen dat er met het vermelde toestand iets grondig fout is,wat moet er dan nog gebeuren?Als ge dat hele verhaal hier leest,wat moet ge daaruit besluiten?Er wordt simpelweg niets gedaan,geen verantwoordelijkheid genomen.Op mails ,info,vragen,op niets wordt gereageerd,klant is van geen tel.Ge zit daar veilig en onbereikbaar in uwe cocon.Mailtjes worden terzijde gelegd,telefonisch onbereikbaar, omhuld in een waas van stilzwijgen.Laat de klant maar doordrammmen,straks stopt hij wel vanzelf.Probleem opgelost,zonder moeite ,zonder inspanning,zonder enige verantwoordelijkheid te hoeven nemen.Ik persoonlijk begin het te ervaren als een zekere vorm van pestgedrag.Beste,deze twee maanden hebben geen fraai beeld getoond van uw firma.Ik heb altijd gemeend dat Vanden Borre een eerlijke,betrouwbare en respectabele firma was.Ik ben echter een illusie rijker geworden.Ik wil toch nog eens uw aandacht trekken op de eerste zin van deze brief.En eis daarom bij deze,aangezien het toestel blijkbaar niet te herstellen is,dit toestel te vervangen door eentje dat wel technisch in orde is en naar behoren functioneert.Met vriendelijke groeten.

Berichten (1)

VANDEN BORRE

Naar: L. B.

21/05/2024

Beste,Wij willen u nogmaals bevestigen dat de technieker van Liebherr formeel heeft vastgesteld dat het toestel volledig perfect functioneert volgens de technische specificaties. Er is geen defect geconstateerd, waardoor zowel een omruiling als een herstelling niet mogelijk zijn.Wij begrijpen dat dit wellicht niet de gewenste uitkomst is, maar willen u erop wijzen dat deze bevindingen al meermaals zijn bevestigd. Wij blijven dan ook bij deze conclusie.Indien u verdere vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.Met vriendelijke groet,CynthiaService Consommateurs02 334 00 00Vanden Borre - C'est pour la vie


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform