Terug

Garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. M.

Naar: MIELE

14/10/2019

Beste,Begin vorig jaar hebben wij een Miele complete C3 black ecoline stofzuiger (Artikelnummer: WILWIL04798) aangekocht via de aankoopgroep Asamco en dit bij de winkel Wilkhas NV (BTW nummer: BE0420.823.513).Enkele weken geleden vastgesteld dat het toestel na een paar seconden werken iedere maal uitvalt in een soort van alarmfunctie. Hier op volgend het toestel binnen gebracht bij Wilkhas NV die het op haar beurt voor nazicht bezorgd heeft aan Miele België.Een paar weken later krijgen wij van Miele eenvoudig de melding dat het toestel werd nagekeken en dat er sporen van water aanwezig waren in de motor (terwijl stofzuiger bij ons weten nooit in aanraking geweest is met water). Conclusie: Motor dient vervangen te worden en kostprijs bedraagt 120 EUR (incl. BTW).Het toestel had nieuwprijs van 157 EUR (excl. BTW)...In deze mail werd ook vermelding gemaakt dat indien we een bestek (met eventueel foto's) wensen van het defect van ons toestel er opnieuw kosten aangerekend worden.Het toestel zou inmiddels retour verstuurd zijn naar Wilkhas NV, doch tot op heden nog steeds geen bericht verkregen.Daar wij op deze manier geen enkele staving hebben van de oorzaak van het defect (kosten betalen??) en Miele op deze manier dus ook niet kan aantonen dat de wettelijke garantie niet van toepassing is schakel ik jullie graag in om onze mogelijkheden bij Miele te bekijken.Dit mede doordat er bij Miele telefonisch weinig informatie gegeven wordt en er steeds verwezen wordt naar de initiële mail (zie bijlage).Alvast bedankt en voor verdere vragen steeds bereid ter verduidelijking.Met vriendelijke groeten,Christophe Michielsen

Berichten (1)

MIELE

Naar: C. M.

06/11/2019

Geachte,Onze technisch expertshebben uw toestel grondig nagekeken. Na jarenlange ervaring hebben onze techniekerseen onderverdeling kunnen maken van 3 hoofddefecten waarbij de herstelling niet meer onder garantie kan worden uitgevoerd:1. Het opzuigen van niet-huishoudelijk fijnstof, vermoedelijk bouwstof2. Het gebruik van de verkeerde stofzakken, waardoor het stof soms door de dunwandige stofzakken tot in de motor dringt of waardoor de openingen niet perfect op elkaar aansluiten en het stof niet in de zak maar rechtstreeks in de binnenbehuizing en dus in de motor terechtkomt3. Sporen van vloeistof (opzuigen van vloeistof, vloeistof over het toestel gemorst of het reservoir niet lang genoeg laten drogen (24u) bij het onderhoud van een stofzakloze stofzuigerHet klopt dat wij voor deze 3 redenen standaardbrieven gebruiken om naar onze klanten of verdelers te sturen, maar uiteraard enkel wanneer één van deze drie redenen van toepassing is. Ondertussen maken wij al enige tijd geen foto's meer van de stofzuigers omdat ook de foto's al te vaak werden betwist door de eindklant. Het is -zelfs middels een foto - vaak moeilijk te bewijzen dat het wel degelijk om het toestel van de eindklant gaat, aangezien heel veel stofzuigers er aan de binnenkant hetzelfde uitzien.Wij zij bereid om uitzonderlijk het toestel nog eens te bekijken en foto's te nemen om het probleem aan te tonen.Wij doen geen terugbetaling.Met vriendelijke groetenTamara ArysConsumer Customer Contact CenterS.A. MIELE N.V.Z.5. Mollem 480 - 1730 MollemConsumer02 4511616Dealer02 4511500Professional02 4511540www.miele.be/shop.miele.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform