Terug

Garantie

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

J. N.

Naar: Cool blue

08/12/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 17/03/2025 kocht ik een Iphone 16 ProMax 256GB BL Titanium, in uw winkel en betaalde ik er 1353,12€ voor. Na ongeveer 9 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. In het bijzonder, plotse volledige uitval van het toestel Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar verzoek ik u derhalve om vervanging van het product zonder kosten voor mij, of anders ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging / betalingsbewijs

Berichten (3)

Cool blue

Naar: J. N.

10/12/2025

Beste, Het spijt me te horen dat je Apple iPhone 16 Pro Max nu reeds gebreken vertoont. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en ik begrijp dat je hier snel een oplossing voor wilt. Ik zie dat er inmiddels een reparatie is aangemeld op 4 december met referentienummer 10484797. Helaas mochten wij jouw toestel nog niet ontvangen. Om aan de garantievoorwaarden te voldoen, zullen wij eerst proberen het toestel te herstellen onder fabrieksgarantie. Dit is op voorwaarde dat het defect een fabricagefout is en niet het gevolg van gebruikersschade (zoals val-, stoot- of vochtschade). Om dit te kunnen vaststellen, moet het toestel eerst naar een erkende hersteller. Wij zien je toestel dus graag tegemoet . Indien blijkt dat het toestel niet hersteld kan worden én het een fabricagefout betreft, zullen wij voor je kijken naar een alternatieve oplossing. Maar op dit moment kunnen wij helaas niet zomaar overgaan tot een omruiling of geldteruggave. Hopelijk is het zo duidelijker. Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag! Met vriendelijke groet, Jana van Coolblue Backoffice medewerker Alles voor een glimlach Heb je een vraag? Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepagina Het beste Assortiment binnen jouw handbereik On December 8, 2025 at 2:15 :PM GMT+1 klachten@test-aankoop.be wrote:

J. N.

Naar: Cool blue

10/12/2025

Beste, helaas zoals eerder vermeld kunnen we het toestel niet missen om gezondheidsreden. Toestel is namelijk gekoppeld met een insuline pomp en dus nodig. Bij uitval hebben we 3uur de tijd om ons naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis te begeven. Wij hebben in de winkel een melding gemaakt van het voorval, daar wou men de 16pro gewoon omruilen tegen een ander toestel. Er is toen iemand anders bijgekomen en toen kon het plots niet meer?????? Waarom voor één winkelbediende wel en voor de ander niet? Indien het toestel toch moet opgestuurd worden, zou ik graag een vervangtoestel met minimum dezelfde specificaties verkrijgen, zodat de pomp in een continu werking kan blijven, en dit gedurende de volledige herstelperiode, en dit dan volledig ten jullie lasten. Alvast bedankt voor jullie medewerking Met vriendelijke groeten

Cool blue

Naar: J. N.

12/12/2025

Beste Jurgen, Bedankt voor je reactie. Ik begrijp volledig dat de situatie door de koppeling met je insulinepomp niet enkel vervelend, maar ook medisch noodzakelijk is. Het is zeker niet onze bedoeling om je gezondheid in gevaar te brengen. Wat betreft het voorval in de winkel: mijn excuses voor de verwarring. De collega die aangaf dat het niet direct omgeruild kon worden, volgde de correcte procedure. We zijn wettelijk verplicht om een defect eerst te laten beoordelen door een erkende reparateur om vast te stellen of het om een fabricagefout gaat. Zonder die diagnose kunnen we geen directe omruiling doen. Omdat we gezien de medische noodzaak ons wel graag inschikkelijk willen opstellen en je niet zonder toestel willen laten zitten, stellen we de volgende oplossing voor om de reparatietijd te overbruggen: Je mag via onze website kijken of er een TweedeKans-exemplaar van hetzelfde model (of een model dat compatibel is met je pomp) beschikbaar is. Je kunt dit toestel dan aankopen en gebruiken zolang je eigen iPhone in reparatie is. Zodra je jouw gerepareerde toestel terug hebt, stuur je het TweedeKans-toestel weer naar ons retour en storten wij het aankoopbedrag hiervan terug. Let op: Dit aanbod geldt op basis van beschikbaarheid. Indien er op dit moment geen geschikt TweedeKans-toestel op voorraad is, kunnen we deze mogelijkheid helaas niet aanbieden. Mocht je een geschikt TweedeKans-toestel vinden en hiervan gebruik willen maken, laat het ons dan weten. Dan zetten we de notities in je dossier klaar zodat de latere retour vlot verloopt. Met vriendelijke groet, Glenn van Coolblue Backoffice medewerker Alles voor een glimlach Heb je een vraag? Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepagina Het beste Assortiment binnen jouw handbereik On December 10, 2025 at 7:15 :PM GMT+1 klachten@test-aankoop.be wrote:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform