Terug

Garantie weigering door Krefel

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

P. V.

Naar: KREFEL

04/11/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 29 juli kocht ik een Samsung tv 55" model QE55s92daexxn in uw winkel en betaalde ik er 1099,-€ voor. (Artikel nr 31002964) Dezelfde dag vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Dezelfde avond heb ik het toestel thuis met de grootste voorzichtigheid uit de doos gehaald. Het toestel is ook niet gevallen of op een andere manier onzorgvuldig behandeld. Er werd geen zichtbare schade of kras aan de buitenkant van het toestel bemerkt(ook bevestigd door de technieker op datum van 8 augustus). Bij installatie krijg ik echter geluid maar geen beeld. Op datum van woensdag 30 juli heb ik 5x de klantendienst gebeld(09u15:1min28, 11u26: 3min3, 11u30:48sec, 11u34: 3min, 17u15:11min51). Alles doorgegeven aan de digitale assistent maar het doorschakelen naar een medewerker lukt jullie niet. Dezelfde avond heb ik dan toch jullie medewerker Jens telefonisch kunnen bereiken en mocht ik alles doormailen naar het mailadres van Oostende, wat ik ook gedaan heb. Vrijdag 8 augustus is de technieker om 15u dan langsgeweest. Zijn conclusie was een breuk in het scherm die enkel zichtbaar is via technische analyse. Zonder bewijs van verkeerd gebruik wordt dit ten onrechte beschouwd als klantenschuld en wordt de garantie geweigerd. We kunnen ons hier niet in vinden. De mail van jullie technische dienst 20 minuten na het bezoek van de technieker dat jullie de tv kunnen herstellen voor 935,-€ was totaal ongepast !! Deze schade is zonder twijfel het gevolg van een verborgen gebrek of fabricagefout. Als klant hebben wij recht op een degelijke garantie en bescherming, zeker bij een toestel van deze waarde. Daarom vragen wij alsnog de televisie onder garantie te herstellen of vervangen of een andere redelijke oplossing te bieden. Op mijn aangetekend schrijven dd 11 augustus 2025 heb ik geen antwoord gekregen. De consumentenombudsdienst hebben we op 3 september ingeschakeld maar tot op heden zonder oplossing of resultaat. Indien u blijft weigeren ondernemen we juridische stappen. We hopen dat het zover niet hoeft te komen en rekenen op een correcte oplossing. Mvg, Peter Vermeersch Klemskerkestraat 27 8450 Bredene

Berichten (1)

KREFEL

Naar: P. V.

06/11/2025

Hallo, We hebben je aanvraag goed ontvangen. Wij hebben op 08/09 ons standpunt gedeeld met de consumentendienst. Hartelijk dank voor uw bericht en de mogelijkheid om onze kant van het dossier toe te lichten betreffende de melding van schade aan het televisietoestel dat op 29 juli werd aangekocht in onze winkel te Oostende. Het betreft een Samsung TV 55 (model QE55S92DAEXXN), die op het moment van aankoop door de klant zelf werd meegenomen. Zoals gebruikelijk in onze winkel, en in het bijzonder bij grote toestellen zoals televisies, werd het toestel zorgvuldig nagekeken door onze magazijnier voordat het aan de klant werd overhandigd. Wij hechten hier veel belang aan om zeker te zijn dat elk toestel in perfecte staat de winkel verlaat. Bij het zelf vervoeren van toestellen ligt de verantwoordelijkheid voor het transport en de veiligheid van het toestel bij de klant vanaf het moment dat het de winkel verlaat. Dit wordt ook telkens op een correcte manier medegedeeld aan de klant. Tot op heden werd er bij het nazicht vóór afhaling geen schade vastgesteld aan het toestel. Wij begrijpen uiteraard dat het erg vervelend is voor de klant om thuis vast te stellen dat er schade is ontstaan aan een nieuw aangekochte TV. Toch willen we benadrukken dat wij als winkel geen invloed kunnen uitoefenen op het transport en de omstandigheden waarin het toestel is vervoerd na aankoop. Wij hopen hiermee voldoende transparantie te bieden over de gang van zaken. Indien er verdere vragen zijn of bijkomende toelichting nodig is, blijven wij uiteraard bereid om mee te denken binnen de grenzen van onze mogelijkheden. Bij verdere vragen zijn we steeds bereikbaar via chat en via telefoon op het nummer 02 255 00 00. Met vriendelijke groeten, Kilian Customer Happiness Teammember krefel.be Krëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen

Bemiddeling door Testaankoop 06 november 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform