Geachte mevrouw/heer,
Op 29 juli kocht ik een Samsung tv 55" model QE55s92daexxn in uw winkel en betaalde ik er 1099,-€ voor. (Artikel nr 31002964)
Dezelfde dag vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft.
Dezelfde avond heb ik het toestel thuis met de grootste voorzichtigheid uit de doos gehaald. Het toestel is ook niet gevallen of op een andere manier onzorgvuldig behandeld. Er werd geen zichtbare schade of kras aan de buitenkant van het toestel bemerkt(ook bevestigd door de technieker op datum van 8 augustus).
Bij installatie krijg ik echter geluid maar geen beeld.
Op datum van woensdag 30 juli heb ik 5x de klantendienst gebeld(09u15:1min28, 11u26: 3min3, 11u30:48sec, 11u34: 3min, 17u15:11min51). Alles doorgegeven aan de digitale assistent maar het doorschakelen naar een medewerker lukt jullie niet.
Dezelfde avond heb ik dan toch jullie medewerker Jens telefonisch kunnen bereiken en mocht ik alles doormailen naar het mailadres van Oostende, wat ik ook gedaan heb.
Vrijdag 8 augustus is de technieker om 15u dan langsgeweest. Zijn conclusie was een breuk in het scherm die enkel zichtbaar is via technische analyse. Zonder bewijs van verkeerd gebruik wordt dit ten onrechte beschouwd als klantenschuld en wordt de garantie geweigerd. We kunnen ons hier niet in vinden. De mail van jullie technische dienst 20 minuten na het bezoek van de technieker dat jullie de tv kunnen herstellen voor 935,-€ was totaal ongepast !! Deze schade is zonder twijfel het gevolg van een verborgen gebrek of fabricagefout. Als klant hebben wij recht op een degelijke garantie en bescherming, zeker bij een toestel van deze waarde. Daarom vragen wij alsnog de televisie onder garantie te herstellen of vervangen of een andere redelijke oplossing te bieden. Op mijn aangetekend schrijven dd 11 augustus 2025 heb ik geen antwoord gekregen. De consumentenombudsdienst hebben we op 3 september ingeschakeld maar tot op heden zonder oplossing of resultaat. Indien u blijft weigeren ondernemen we juridische stappen. We hopen dat het zover niet hoeft te komen en rekenen op een correcte oplossing.
Mvg,
Peter Vermeersch
Klemskerkestraat 27
8450 Bredene