Onderwerp: Laatste verzoek tot correcte afhandeling – bestelling 302337377 (wettelijke garantie)
Geachte,
Ik verwijs naar mijn eerdere berichten van 13 en 14 oktober betreffende het defecte uurwerk (bestelling 302337377).
Tot op heden ontving ik van uw klantenservice enkel standaardantwoorden met de herhaalde vraag om een “filmpje als bewijs”, en dit ondanks mijn duidelijke toelichting dat het om een functioneringsdefect gaat dat zich onregelmatig voordoet en niet visueel kan worden aangetoond.
Zoals u weet, hoeft een consument bij dergelijke gebreken geen visueel bewijs te leveren.
Volgens artikel 7:18 lid 2 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek en Richtlijn (EU) 2019/771 wordt een defect dat zich binnen de eerste 12 maanden na levering voordoet vermoed aanwezig te zijn geweest bij levering.
De verkoper is dan verplicht om het product kosteloos te onderzoeken, herstellen of vervangen, zonder dat verzendkosten of andere voorwaarden aan de consument mogen worden opgelegd.
Ik stel vast dat u er bovendien voor kiest om buiten het Testaankoop-platform te antwoorden, wat de transparantie van de communicatie niet ten goede komt.
Ik had net via dit kanaal gehoopt op een correcte, traceerbare behandeling.
Ik verzoek u daarom nog éénmaal om binnen 7 dagen schriftelijk te bevestigen dat u:
een gratis retourlabel bezorgt voor terugzending van het product, of
een kosteloos vervangend exemplaar toestuurt.
Bij uitblijven van een correct antwoord zal ik het dossier overmaken aan het Europees Consumenten Centrum (ECC België) en, indien nodig, aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM) in Nederland.
Met beleefde groet,
Johan Schandevyl
📧 johan.schandevyl@telenet.be
Bestelnummer 302337377