Terug

Garantie stoomstrijkijzer Calor GV9562

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: KREFEL

29/09/2020

Beste,30/08/2019 kochten we in de krefel wevelgem een stoomstrijkijzer van calor.23//9/2019 was het toestel defect, er kwam veel kalk uit de zool.11/10/2019 kregen we het toestel hersteld terug07/09/2020 hebben we opnieuw hetzelfde probleem, en opnieuw brengen we het toestel binnen ter herstelling.22/09/2020 krijgen we een brief in de bus dat de herstelling niet onder garantie valt wegens het gebruik van foutief water.We gebruikten gedemineraliseerd water zoals omschreven staat in de handleiding, en ons ook aangeraden was in de winkel. Voor de eerste herstelling 50% demi water, 50% kraan water, na de herstelling op aanraden van de winkel 100% gedemineraliseerd water omdat er te veel kalk in ons water zat en dat de oorzaak was zogezegd van ons eerste defect.In diezelfde brief krijgen we de keuze:- ofwel doen we afstand van ons toestel- ofwel betalen we 36 euro en krijgen we het onhersteld terug- ofwel betalen we de 195 euro herstelkostenWe gingen direct naar de winkel, daar stuurden ze een mail naar de hoofdzetel om meer uitleg te vragen.Na feedback: nog altijd geen info waarom het geweigerd werd onder garantie.In de winkel verwijzen ze door naar customer care, customer care verwijst door naar de winkel.Verschillende mails werden gestuurd naar krefel, geen antwoord.Vandaag 29 september terug naar de winkel geweest omdat we nog altijd niet verder zijn, en nog altijd niets nieuws weten. Hier wisten ze mij te zeggen dat ze als winkel niets konden doen, wij moeten het als klant zelf regelen met de fabricant.We volgende de instructies van de handleiding, en van de winkel.Het toestel vertoonde na 1 maand al problemen, en nog geen jaar later opnieuw exact hetzelfde probleem. Dit wijst voor mij op een fabricage probleem met het toestel. En indien het niet zo is, dan voldoet het absoluut niet aan de voorgestelde verwachten zoals het ons gepresenteerd werd in de winkel.We krijgen ons toestel niet hersteld terug, er werd ons ook geen nieuw toestel aangeboden met dezelfde eigenschappen en prijsklasse, er werd ons ook niet aangeboden om ons geld terug te krijgen en het koopcontract stop te zetten. Ondanks ik dit ook voorgesteld heb in de winkel werd hierop niet ingegaan.Ondertussen zijn we ons toestel al bijna een maand kwijt, wat onredelijk lang is voor een herstelling, en hebben we uit noodzaak een ander toestel moeten aankopen. Met 2 kinderen is het geen optie om een maand geen kleren te kunnen strijken. (zonder ook niet trouwens)Graag geef ik meer uitleg in verdere contacten.

Berichten (15)

KREFEL

Naar: M. V.

29/09/2020

DATA NOT AVAILABLE

M. V.

Naar: KREFEL

01/10/2020

DATA NOT AVAILABLE

KREFEL

Naar: M. V.

01/10/2020

DATA NOT AVAILABLE

KREFEL

Naar: M. V.

05/10/2020

CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.Beste, Wij hebben uw mail goed ontvangen. Uw dossier is reeds in verwerking bij ons en zodra wij meer informatie ontvangen van de hersteldienst brengen wij U hiervan onmiddellijk op de hoogte.Vriendelijke groeten, Hilde Customer Happiness Teammember

M. V.

Naar: KREFEL

05/10/2020

Geachte Krefel,Hebt u meer nieuws voor ons dan enkel "het is in verwerking"?Is het ook mogelijk om mijn privé gegevens niet meer op Twitter te plaatsen met als excuus "u wilt geen privé bericht sturen". Aangezien jullie mijn privé gegevens op twitter kunnen plaatsen, beschikken jullie over mijn gegevens....Alvast bedankt!

KREFEL

Naar: M. V.

05/10/2020

DATA NOT AVAILABLE

M. V.

Naar: KREFEL

06/10/2020

DATA NOT AVAILABLE

KREFEL

Naar: M. V.

06/10/2020

DATA NOT AVAILABLE

KREFEL

Naar: M. V.

07/10/2020

CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.Beste mijnheer Vandenberghe, In bijlage sturen wij U alvast het werkrapport door van de hersteldienst dewelke uw toestel, stoomstrijkijzer, grondig hebben nagekeken.U zal deze ook via mail toegestuurd krijgen met de nodige opmerking en conclusie van de inspecteur Dhr. Michele De Luca na een grondige analyse van uw toestel.Het spijt ons te melden dat wij geen gunstig gevolg kunnen geven aan uw mail.Eersaags zal uw toestel, kosteloos, beschikbaar zijn in uw Krëfelfiliaal te Wevelgem.Vriendelijke groeten, Hilde Customer Happiness Teammember

M. V.

Naar: KREFEL

07/10/2020

DATA NOT AVAILABLE

KREFEL

Naar: M. V.

07/10/2020

DATA NOT AVAILABLE

KREFEL

Naar: M. V.

09/10/2020

Beste mijnheer Vandenberghe,Wij hebben uw mail goed ontvangen enhebben ons nogmaals geinformeerd bij de betrokken dienst bij Calor.Zodra wij de informatie krijgen zullenwij U onmiddellijk op de hoogte brengen.Vriendelijke groeten,HildeCustomer Happiness Teammember

M. V.

Naar: KREFEL

09/10/2020

DATA NOT AVAILABLE

KREFEL

Naar: M. V.

09/10/2020

DATA NOT AVAILABLE

KREFEL

Naar: M. V.

12/10/2020

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform